سومین نیمه نهایی پروژه شب آرنا مسکو در تاریخ 29 اکتبر

برگزار خواهد شد

سومین نیمه نهایی پروژه “آرنا شب مسکو. جاز ما “، که توسط بنیاد ملی حمایت از دارندگان حق چاپ (NFPP) سازماندهی شده است ، در تاریخ 29 اکتبر سال 2020 برگزار می شود. این شب به سالگرد “اپرای جاز” بزرگ جورج گرشوین ، پورگی و بس ، اختصاص دارد که در 10 اکتبر 1935 برای اولین بار در برادوی به نمایش درآمد. گرشوین با انتشار فیلم های پورگی و بس ، عنوان خالق نه تنها تعدادی از آثار سمفونیک ، بلکه اپرای ملی آمریکا را نیز بدست آورد.

ایده نوشتن یک اپرای تمام عیار ، گرشوین را سالها مشغول خود کرد. 11 سال از موفقیت چشمگیر راپسودی او در بلوز می گذرد ، اما او فکر می کرد خوانندگان اپرای متروپولیتن هرگز بر چنین مطالبی مسلط نخواهند شد ، زیرا اپرای جاز واقعی را فقط آفریقایی آمریکایی ها می توانند اجرا کنند. از این گذشته ، با ساختن پورگی و بس ، آهنگساز به اشکال سنتی اروپایی وارد سیستم بلوز ، لحن های پر زرق و برق ، پلی ریتم پیچیده و غنی ، “فریاد” آهنگ های کاری سیاه و “فریادهای” مذهبی شد. با این وجود آریا ، دوبیتی ها و گروه های کر متعددی از Porgy و Bess به بازدیدهایی تبدیل شده اند ، مانند لالایی کلارا “Summertime” که امتیاز آن آزادی قابل توجهی در تفسیر ارائه می دهد.

میزبان سومین نیمه نهایی “Arena Moscow Night. جاز ما »بازیگر و موسیقیدان ماکسیم لیننیکوف و ستون نویس جاز ، میخائیل میتروپولسکی مجری تلویزیون و رادیو خواهد بود. عملکرد شرکت کنندگان توسط کارگردان فیلم ، بازیگر ، آهنگساز ، سرگئی بوبروف ، فارغ التحصیل آکادمی موسیقی Gnesins روسیه (کلاس پروفسور الکساندر اوسیچوک) و کالج معتبر موسیقی جاز آمریکایی Berklee College of Music ، نیکولای مویزنکو ، و همچنین مشاور مدیر کل NFPP وادیم بریف ارزیابی می شود.

برای حق انتخاب شدن در فینال مسابقات “Arena Moscow Night. سه گروه ما جاز به رقابت می پردازند – این گروه ProJazz.Group است که شامل آنتونی کاراپتیان (کیبورد) ، یوری بارسوکوف (کنترباس) و ماکسیم شادرین (درامز) است. گروه Chess Knock (“Chess Knock”) متشکل از: سرگئی بالاشوف (درامز) ، دیمیتری ریسر (گیتار) ، ویکتور اوساراگوف (باس ، سینت سایزر) ، ایگور فیلاتوف (ساکسیفون) ، یانا بلیندر (آواز) ؛ سه گانه آرسنی رایکوف ، که در آن ، همراه با خالق این مجموعه ، نیکلای اولشانسکی (کنترباس) و میخائیل فوتچنکوف (طبل) بازی می کنند.

در نیمه نهایی پروژه “آرنا شب مسکو. جاز “ProJazz.Group” ما با اقتباس از آهنگ “لبخند” چارلی چاپلین که توسط بازیگر و کارگردان بزرگ برای فیلم “New Times” در سال 1936 و آهنگ “Afro Blue” از کارنامه موسیقی دان مونگو سانتاماریا ساخته شده است ، یک فانتزی بازی خواهد کرد. اعضای Chess Knock آهنگساز “The Loud Prayer” و ترانه “The Thrill Is Gone” را از کارنامه BB King اجرا می کنند. سه نفر آرسنی ریکوف ملودی “جعبه موزیکال” ساخته و بداهه نوازی خود را با موضوع “چیزهای مورد علاقه من” از موزیکال “صدای موسیقی” ساخته ریچارد راجرز ارائه می دهند. تعجب در انتساب نهایی نهفته است: نیمه نهایی ها یکی از سه آهنگ عالی جورج گرشوین از پورگی و بس را بازی می کنند ، از جمله لالایی معروف Summertime. اما اینکه هر شرکت کننده برای بداهه پردازی چه نوع ترکیبی بدست خواهد آورد ، مقدار زیادی را در هوا تعیین خواهد کرد.

در چارچوب پروژه “شب آرنا مسکو. جاز ما »پنج مرحله مقدماتی را پشت سر گذاشت. در هر یک از آنها سه تیم برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی جنگیدند – یکی از آنها ، و گاهی دو گروه همزمان ، برنده شدند. اکنون همه آنها در مرحله نیمه نهایی که در سه مرحله برگزار می شود ، به رقابت می پردازند. بر اساس نتایج سه کنسرت نیمه نهایی ، فینالیست های “Arena Moscow Night. جاز ما “، که برای کسب مقام های اول ، دوم و سوم در فینال مسابقات رقابت خواهد کرد.

شما می توانید پیشرفت مسابقات را به صورت آنلاین در وب سایت Arena Moscow Night ، در پورتال Kultura.RF ، در شبکه اجتماعی Odnoklassniki و همچنین در صفحات Facebook و VKontakte از خبرگزاری Musical Klondike ، جایی که پخش زنده انجام می شود ، دنبال کنید. کنسرت های شب آرنا مسکو.

صندوق ملی حمایت از دارندگان حق چاپ ، پروژه شب آرنا مسکو را در مارس 2018 راه اندازی کرد. در فصول گذشته ، خوانندگان جوان ، اما در حال حاضر حرفه ای اپرا ، تکنوازان تئاترهای موسیقی از شهرهای مختلف در برنامه مسابقه شرکت کردند. در فصل جدید ، تمرکز پروژه Arena Moscow Night جاز است – موسیقی با سابقه یک قرن که هرگز ارتباط خود را از دست نمی دهد.

شرکای این پروژه پورتال Kultura.RF ، شبکه اجتماعی Odnoklassniki ، شرکت فیلم سازی سینمای روسیه ، خبرگزاری Musical Klondike ، خبرگزاری InterMedia ، پورتال Kulturomania ، کافه Mart و سالن جشن ها هستند. پانتئون “در” Tsaritsyno “.

پخش آنلاین سومین نیمه نهایی مسابقه “Arena Moscow Night. جاز ما “در تاریخ 29 اکتبر ساعت 20.00 برگزار خواهد شد.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی پروژه