ازبکستان می تواند حداکثر 35 میلیون دوز واکسن Sputnik V

دریافت کند

ازبکستان ممکن است حداکثر 35 میلیون دوز واکسن Sputnik V دریافت کند 25 سپتامبر 2020 ساعت 15:16

Avesta.Tj | 09/25/2020 | ازبکستان برای تخصیص 5000 دوز واکسن Sputnik V به صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه مراجعه کرده است. خود این صندوق گفت که در مورد تأمین حداکثر 35 میلیون دوز واکسن به ازبکستان توافق کرده است. Gazeta.uz گزارش می دهد.

وزارت بهداشت ازبکستان گفت که این کشور برای شرکت در واکسیناسیون علیه COVID-19 چه کاری انجام می شود. در ماه آگوست ، یکی از اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونا ، رستم ایکراموف ، گفت که ازبکستان در حال بررسی امکان استفاده از واکسن از روسیه و چین است.

طبق وزارت بهداشت ، دو شرکت چینی که واکسن ضد ویروس کرونا تولید کرده اند ، پیشنهاد کرده اند که مرحله سوم آزمایشات را به طور مشترک در ازبکستان انجام دهند. وزارت توسعه نوآورانه موافقت نامه هایی را با Sinopharm و Zhifei Longcom امضا کرده است.

علاوه بر این ، ازبکستان برای تخصیص 5000 دوز واکسن Sputnik V به صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) تقاضا کرده است.

در همین حال ، روز جمعه ، RDIF اعلام کرد که با شرکت دارویی Laxisam توافق کرده است تا حداکثر 35 میلیون دوز واکسن Sputnik V را ازبکستان تأمین کند.

“این صندوق گفت:” پس از دریافت تأیید نهادهای نظارتی ازبکستان ، در سال 2020 حداکثر 10 میلیون دوز واکسن و حداکثر 25 میلیون دوز واکسن در سال 2021 می تواند به این جمهوری عرضه شود.

وزارت بهداشت یادآوری می کند که ازبکستان پیشتر به برنامه واکسیناسیون جهانی WHO علیه ویروس کرونا ویروس COVAX پیوسته بود.
وزارت بهداشت خاطرنشان کرد

دانشمندان داخلی و تولیدکنندگان دارو در تولید واکسن نیز مشارکت دارند.