ازبکستان در حال بررسی خرید واکسن روسی علیه ویروس کرونا است

صفحه اصلی / اخبار / صفحه اصلی / ازبکستان در حال بررسی خرید واکسن روسی از ویروس کرونا

ازبکستان در حال بررسی خرید واکسن روسی علیه ویروس کرونا است 7 سپتامبر 2020 ، 14:21

Avesta.Tj | 09/07/2020 | ازبکستان احتمال خرید واکسن های روسی علیه ویروس کرونا را در نظر گرفته و با بررسی امکان از سرگیری پروازها ، وضعیت اپیدمیولوژیک خارج از کشور را بررسی می کند.

به گزارش Kun.uz ، باخودیر یوسوپالیف ، مدیر آژانس بهداشت و اپیدمیولوژی زیر نظر وزارت بهداشت و معاون اول وزیر بهداشت ، در این باره در مصاحبه با كومرسانت صحبت كرد.

“همه ما می فهمیم که در مبارزه با عفونت ویروس کرونا ، به ایمنی گله یا واکسیناسیون احتیاج داریم که منجر به ایمن سازی جمعیت نیز خواهد شد. بنابراین ، البته ، وزارت بهداشت و دولت در حال کار بر روی موارد واکسیناسیون هستند. “یوسوپالیف گفت.

وی خاطرنشان کرد که تعدادی دیگر از کشورها ، از جمله چین ، درخواست کرده اند که در مرحله سوم آزمایشات بالینی یک واکسن خاص شرکت کنند.

“اکنون همکاران در حال بررسی این هستند که آیا پس از اتمام موفقیت آمیز همه آزمایشات ، در مرحله سوم شرکت کنند یا واکسن را خریداری کنند. ما همچنین واکسن روسی را در نظر داریم. می دانیم که قبلاً در روسیه ثبت شده است و در مرحله سوم آزمایشات بالینی قرار دارد. ما آماده خرید به موقع دارو برای واکسیناسیون جمعیت هستیم و ایمنی و اثر بخشی واکسن از اهمیت بالایی برخوردار است. ”