ازبکستان از اول اکتبر

مرزها را باز می کند

ازبکستان از اول اکتبر مرزها را باز می کند 18 سپتامبر 2020 ساعت 11:40 صبح

Avesta.Tj | 18.09.2020 | مرزها از اول اکتبر در ازبکستان باز می شوند. به گزارش Podrobno.uz با اشاره به تصمیم کمیسیون ویژه جمهوریخواه ، ورود و خروج از طریق ایستگاه های بازرسی هوا ، راه آهن و خودرو مجاز است.

قوانین زیر برای کسانی که از طریق هواپیما وارد می شوند وضع خواهد شد:

افرادی که در 14 روز گذشته در “کشورهای سبز” بوده اند اجازه دارند بدون محدودیت وارد خاک ازبکستان شوند. این کشورها شامل چین ، تایلند ، مالزی ، کره جنوبی ، گرجستان ، مجارستان ، فنلاند ، لتونی ، اتریش و ژاپن هستند.

افرادی که از “کشورهای زرد” (آذربایجان ، بلاروس ، امارات متحده عربی و کشورهای اتحادیه اروپا به استثنای انگلیس و اسپانیا) و همچنین از “کشورهای قرمز” (همه کشورهای دیگر جهان) وارد می شوند ، فقط در صورت PCR منفی مجاز به قلمرو ازبکستان هستند – آزمون حداکثر 72 ساعت قبل از عزیمت انجام شده است. در صورت عدم وجود نتیجه تست منفی ، ورود به سیستم برای پرواز از مسافران محروم خواهد شد.

اگر مسافری که به ازبکستان علائم ویروس کرونا را نشان می دهد ، با هزینه شخصی در فرودگاه آزمایش می کند. اگر نتیجه منفی باشد ، او می تواند به مدت 14 روز به هتل یا قرنطینه منزل برود. سایر مسافران نیز برای یک قرنطینه 14 روزه به خانه فرستاده می شوند.

در صورت مثبت بودن نتیجه ، مسافر با هزینه شخصی خود به مرکز قرنطینه یا در صورت تمایل به هتل اعزام می شود.

افرادی که از طریق ایستگاه های بازرسی جاده ای و عابر پیاده در مرز قزاقستان ، ترکمنستان ، تاجیکستان و افغانستان وارد ازبکستان می شوند ، شرایط مشابه مسافران وارد شده از “کشورهای سرخ” را دارند.

آنها به یک نتیجه آزمایش PCR منفی و قرنطینه اجباری 14 روزه در هتل یا خانه نیاز دارند. در صورت عدم وجود گواهینامه ، آنها مجبور به شرکت در آزمون با هزینه شخصی خود در ایست بازرسی می شوند.