ازبکستان همکاری با هموطنان خارج از کشور را تقویت می کند

خانه / اخبار / صفحه اصلی / ازبکستان همکاری با هموطنان خارج از کشور را تقویت می کند

ازبکستان همکاری با هموطنان خارج از کشور را تقویت می کند 29 آگوست 2020 09:45

Avesta.Tj | 20/8/2020 | در چارچوب جهت پنجم “استراتژی اقدامات برای توسعه بیشتر جمهوری ازبکستان” ، دولت ازبکستان در حال انجام کارهای جامع با هدف تأمین امنیت ، هماهنگی بین قومی و تحمل مذهبی و همچنین اجرای یک سیاست خارجی متعادل ، سودمند و متقابل و سازنده است. در همین راستا ، مجموعه ای از اقدامات برای توسعه روابط دوجانبه با رهبران و فعالان مراکز فرهنگی ملی ازبک که در کشورهای خارجی فعالیت می کنند ، ترتیب داده شده است.

به طور خاص ، در تاریخ 27 آگوست امسال. کمیته روابط بین اقوام و روابط دوستانه با کشورهای خارجی (KMODS) تحت کابینه وزیران ازبکستان جلسه آنلاین رهبران و فعالان سازمانهای دیاسپورا را با موضوع “Sen Hudrat Manbai، Saodat Maskani، Zhongajon Ozbekiston” برگزار کرد ، به 29مین سالگرد استقلال جمهوری ازبکستان.

در این کنفرانس با حضور فعالان و رهبران جامعه ازبک زندگی در 30 ایالت ، به ویژه از جمله رهبران و نمایندگان معتبر جامعه ازبک در تاجیکستان ، قزاقستان و قرقیزستان برگزار شد.

رئیس KMODS R. Kurbanov به شرکت کنندگان در این رویداد پایان نامه های منعکس کننده کار انجام شده توسط رهبری ازبکستان برای کاهش پیامدهای همه گیری ، حمایت از هموطنان در خارج از کشور ، تقویت روابط بین ایالتی ، از جمله روابط فرهنگی و بشردوستانه با کشورهای همسایه.

توجه اصلی به موضوعات حمایت از سازمانهای دیاسپورا ازبکها و حذف جنبه های مشکل ساز موجود در فعالیتهای آنها معطوف بود. در همین راستا ، پیشنهاد شد که چنین جلساتی را با هموطنان بطور منظم ترتیب دهید

روزنامه نگاران NTRK “Uzbekiston-24” ، “Sevimli” و “MY5” روند کنفرانس آنلاین را در رسانه های ایالتی و غیردولتی ازبکستان و همچنین در بخش ازبکی شبکه های اجتماعی در قالب مقیاس گسترده پوشش دادند.

سفارت ازبکستان در تاجیکستان