اوکراین از روسیه خواستار تأثیرگذاری بر اقدامات تحریک آمیز گروه های مسلح غیرقانونی در Donbass

اوکراین از روسیه درخواست می کند تا بر اقدامات تحریک آمیز گروه های مسلح غیرقانونی در دونباس تأثیر بگذارد 8 سپتامبر 2020 ساعت 14:59

Avesta.Tj | 09/08/2020 | اوکراین ، بمباران در دونباس توسط نیروهای اشغالگر روز یکشنبه را دو مورد جداگانه می داند که از روسیه خواستار مداخله در اوضاع و تأثیر بر رفتار تحریک آمیز گروه های مسلح غیرقانونی در مناطق دونتسک و لوهانسک است.

، این گزارش در شرح دفتر رئیس جمهور اوکراین ، گزارش Ukrinform آمده است.

“اوکراین هر دو حمله را به دقت مطالعه کرده و آنها را دو حادثه جداگانه و متفاوت با یک هدف تحریک آمیز قلمداد می کند. ما خواهان این هستیم که روسیه در این وضعیت مداخله کند و بر رفتار تحریک آمیز گروه های مسلح غیرقانونی در مناطق دونتسک و لوگانسک برای حفظ آتش بس تأثیر بگذارد. ”

به دفتر رئیس دولت اطلاع داده شد که روز قبل ، رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی جلسه ویژه ای را در مورد بمباران سازمان های تروریستی “LPR” ، “DPR” برگزار کرد ، به همین دلیل یک سرباز اوکراینی کشته و یک نفر زخمی شد.

اشاره شده است که رئیس جمهور “به شدت نگران گلوله باران تحریک آمیز و تنش در اوضاع” در دونباس است.

OP یادآوری کرد که طی 41 روز رژیم آتش بس جامع و پایدار ، حتی یک شکست جنگی در میان ارتش اوکراین ثبت نشده است.

“رئیس جمهور بار دیگر تأکید می کند که اوکراین از موضع دستیابی به صلح عقب نشینی نمی کند و تمام توافقات انجام شده در 22 ژوئیه در مورد آتش بس را که توسط SMM OSBE ثابت شده است ، انجام می دهد. با این حال ، در صورت لزوم ، ارتش اوکراین از حاکمیت ، تمامیت ارضی و زندگی شهروندان اوکراینی دفاع خواهد کرد ، و به موقع و قاطعانه به فعالیت دشمن واکنش نشان می دهد. “

با توجه به نتایج ملاقات با رئیس جمهور ، دستورات مناسبی صادر شد ، از جمله وزیر امور خارجه دیمیتری کولبا گفتگوی فوری با وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه سرگئی لاوروف آغاز کرد.

همچنین ، اوکراین اقدامات فوری پیش بینی شده توسط توافق نامه گروه تماس سه جانبه مورخ 22 ژوئیه سال 2020 در مورد معرفی بسته اقدامات اضافی برای حمایت از رژیم آتش بس را از 27 ژوئیه 2020 انجام داد ، یعنی بلافاصله مکانیزم هماهنگی را برای پاسخ به نقض رژیم آتش بس با کمک مرکز مشترک راه اندازی کرد نظارت و هماهنگی ، و مأموریت ویژه نظارت بر سازمان امنیت و همکاری در اوکراین را در مورد این حادثه مطلع کرد.

OP اظهار داشت که در آستانه نمایندگان گروه تماس سه جانبه جلسه فوق العاده ای در مورد اوضاع برگزار کردند.

“دفتر نمایندگان رئیس جمهور افزودند:” نمایندگان TCG نیز امروز گرد هم می آیند.

همانطور که گزارش شد ، روز یکشنبه نیروهای اشغالگر روسی با یک نارنجک انداز اتوماتیک به یک واحد از نیروهای مشترک در منطقه کراسنوهوریکا تیراندازی کردند که در نتیجه آن یک سرباز اوکراینی زخمی شد.

متعاقباً ، تشکیلات مسلح فدراسیون روسیه برای دومین بار آتش بس را نقض کردند و از سلاح های سبک به سمت مواضع واحدهای JFO در نزدیکی پریچپیلوکا در منطقه لوگانسک آتش گشودند ، یک سرباز اوکراینی کشته شد.