دولت اوکراین در مورد خروج اوکراین از سه توافق نامه CIS

موافقت کرده است

دولت اوکراین در مورد خروج اوکراین از سه توافقنامه CIS دیگر توافق کرده است 3 سپتامبر 2020 ساعت 11:11 صبح

Avesta.Tj | 03.09.2020 | دولت پیش نویس قطعنامه ای را در مورد تقبیح و خروج اوکراین از سه توافق نامه منعقد شده در CIS تصویب کرده است.

این تصمیم در جلسه دولت در روز چهارشنبه ، 2 سپتامبر گرفته شد ، گزارش های Ukrinform .

“پیش نویس قطعنامه پیشنهاد می کند از توافق نامه همکاری در زمینه داروهای دامپزشکی ، توافق نامه همکاری در زمینه حفاظت بهداشتی از سرزمین های کشورهای عضو کشورهای مشترک المنافع و توافق نامه ایجاد شورای هماهنگی در قرنطینه گیاهان کشورهای عضو CIS خارج شود ،” به سند.

به طور خاص ، در یادداشت توضیحی اشاره شده است که اکنون همکاری در زمینه داروهای دامپزشکی بین اوکراین و کشورهای مستقل مشترک المنافع مطابق با توافق نامه همکاری در زمینه داروهای دامپزشکی در تاریخ 12 مارس 1993 ، منعقد شده توسط دولت های جمهوری آذربایجان ، بلاروس ، ارمنستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، مولداوی ، RF ، تاجیکستان ، ترکمنستان ، ازبکستان و اوکراین.

در همان زمان ، همانطور که مشخص شد ، در اول آگوست 2002 ، توافق نامه همکاری در زمینه داروهای دامپزشکی بین دولتهای اوکراین و بلاروس ، دولتهای مولداوی و کشور اوکراین نیز در 16 مه 2000 ، کنوانسیون دامپزشکی و بهداشتی در زمینه همکاری در زمینه داروهای دامپزشکی امضا شد. دارو.

در این سند همچنین آمده است که اوکراین و سایر کشورهای عضو CIS عضو سازمان جهانی بهداشت حیوانات هستند که عمدتا در آن همکاری در زمینه دامپزشکی و همچنین اطلاع رسانی از طریق سیستم WAHIS در مورد پیام های فوری انجام می شود. در مورد وضعیت اپیزوتیک.

به طور جداگانه ، اشاره شده است که همکاری بین کشورهای عضو CIS همچنین در چارچوب توافق نامه اعمال اقدامات بهداشتی و بهداشتی سازمان تجارت جهانی صورت می گیرد ، که با ایجاد و انتشار استانداردهای تجارت بین المللی حیوانات و محصولات با منشا animal حیوانی ، امنیت تجارت جهانی را تأمین می کند. بهبود ساختار و منابع خدمات دامپزشکی ملی.

مشخص شده است که هنگام خروج اوکراین از توافق نامه همکاری در زمینه داروهای دامپزشکی بین کشورها ، برای اطمینان از صادرات / واردات بدون وقفه حیوانات زنده و محصولات با منشا animal حیوانی به کشورهای عضو CIS ، گواهینامه های دوجانبه اعمال می شود.

“بنابراین ، خروج اوکراین از توافق نامه همکاری در زمینه داروهای دامپزشکی 1993/03/12 تأثیری در تجارت حیوانات و محصولات با منشا animal حیوانی با کشورهای عضو CIS نخواهد داشت ، مشروط بر اینکه کشورها به شدت استانداردهای تجارت بین المللی را رعایت کنند” .

با توجه به توافق نامه همکاری در زمینه حفاظت بهداشتی از سرزمین های کشورهای عضو CIS ، در یادداشت توضیحی اشاره شده است که هدایت علمی و روش شناختی ، هماهنگی کارهای تحقیقاتی انجام شده توسط طرفین در زمینه حفاظت بهداشتی از قلمرو و همچنین توسعه ، همراه با بهداشت دولتی مربوطه خدمات اپیدمیولوژیک و م institسسات تحقیقاتی اسناد هنجاری ، دستورالعمل ها و توصیه های مربوط به حفاظت بهداشتی از قلمرو توسط موسسه تحقیقات ضد طاعون “میکروب” فدراسیون روسیه انجام می شود ، که منافع ملی اوکراین را برآورده نمی کند.

در همان زمان ، همانطور که در یادداشت توضیحی مشخص شد ، همه کشورهای عضو این توافق نامه کشورهای عضو مقررات بین المللی بهداشت هستند (توافق نامه ای بین 196 کشور ، از جمله همه کشورهای عضو WHO ، که هدف آن همکاری با نام جهانی است) امنیت بهداشت) ، و کشورهایی که IHR را پذیرفته اند متعهد به تقویت ظرفیت خود در کشف و ارزیابی حوادث بهداشت عمومی هستند.

در مورد توافق سوم – در مورد ایجاد شورای هماهنگی قرنطینه گیاهی کشورهای عضو CIS ، این توافق نامه با در نظر گرفتن مقررات اصلی توافق نامه همکاری در زمینه قرنطینه گیاهی 13 نوامبر 1992 ، که اوکراین به آن پیوست ، تهیه نشده است.

“از آنجا که عضویت در شورای هماهنگی اجرای برخی تصمیمات را که مستقیماً با مفاد توافق نامه مرتبط هستند ، که اوکراین عضو آن نیست ، مشارکت بیشتر اوکراین در توافق نامه ایجاد شورای هماهنگی گیاهان قرنطینه کشورهای عضو CIS نامناسب است” پیام.

خاطرنشان می شود که خاتمه این توافق سوم تاثیری در اقتصاد اوکراین و روابط دوجانبه و تجاری با کشورهای عضو CIS نخواهد داشت.

تأکید می شود که اوکراین هیچ تعهد مالی یا دیگری در قبال طرفین این توافق نامه ها که در زمان اعتبار این سه سند بوجود آمده اند ، ندارد.

در پیش نویس قطعنامه آمده است که وزارت امور خارجه باید پیام های مربوطه را طبق روال تعیین شده به کمیته اجرایی CIS ارسال کند.

همانطور که گزارش شد ، در 19 آگوست ، کابینه وزیران تصمیم گرفت از چهار معاهده بین المللی منعقد شده در CIS خارج شود.