شرکت کنندگان در مرحله نیمه نهایی دومین پروژه “شب آرنا مسکو. جاز ما “100 سالگی تولد چارلی پارکر را با اجرای موسیقی

جشن می گیرد

ساکسوفونیست چارلز کریستوفر پارکر ، متولد 29 آگوست 1920 ، یکی از خالقان سبک be-bop و جاز مدرن بود. در اوایل سال 1942 ، پاركر به گروهی از نوازندگان جوان در خانه نمایش مینتون پیوست. در آنجا ، آنها به همراه دیزی گیلسپی ، نوازنده ترومپت و تلوینوس مونک پیانیست ، شروع به نواختن موسیقی جدیدی کردند که بعدا “be-bop” نام گرفت.

– سرعت ناخوشایند بازی تقاضای بسیار بالایی را در مورد تکنیک و تجربه نوازندگانی که مایل به بازی در سبک مشابه هستند ، ایجاد می کرد. در اوج جاز سوینگ ، که نه تنها کل آمریکا ، بلکه کل جهان به رقص آن پرداختند ، موسیقی جدیدی ظاهر شد که رقصیدن برای آن غیرممکن بود. اما همه جازهای بعدی خود را وارث آنچه چارلی پارکر بزرگ به جهان داده است ، می دانند – منتقدان موسیقی یادداشت می کنند.

برای حق صعود به فینال “Arena Moscow Night. سه گروه جاز ما »- ایلیا پاشکوف و گروهش لادنو ، کوارتت کسنیا ژیرونکینا و پروژه آنتون کوتیکوف« هارپ و جاز »با یکدیگر رقابت خواهند کرد. نوازندگان سه قطعه را اجرا می کنند ، اما اگر دو آهنگ از قبل شناخته شده باشد ، سومین قطعه توسط سه مسابقه از بین رقبا انتخاب می شود که آنها درست روی صحنه بازی می کنند. این بار آنها مجبور به اجرای آهنگهایی از میراث عظیم چارلی پارکر هستند ، اما آنها فقط با باز کردن پاکت می دانند کدام یک از آنها است.

در آغاز نبرد موسیقی ، شرکت کنندگان قطعاتی را از رپرتوار خود پخش می کنند. ایلیا پاشکوف و گروه لادنو آهنگسازی را بر اساس آهنگ محلی اوکراینی “Oh، hau” و بداهه نوازی با مضمون آهنگ بورلاک روسی “Hey، uhnem!” ، معروف به “Dubinushka” اجرا می کنند. گروه کوارتت کسنیا ژیرونکینا فانتزی را براساس ملودی ساکسوفونیست اندرو گولد “مقصد” و موضوعی از “جزیره طالبی” هربی هنکوک ارائه خواهد داد. و پروژه آنتون کوتیکوف “هارپ و جاز” یک فانتزی جاز را بر اساس تانگو معروف “فراموشی” آستور پیازولا بازی می کند و آهنگسازی نویسنده آنتون “هارپ @ هارپ” را ارائه می دهد.

عملکرد شرکت کنندگان در نیمه نهایی دوم “شب آرنا مسکو” را ارزیابی کنید. جاز ما “هنرمند خلق روسیه ، پیانیست جاز ، آهنگساز و تهیه کننده دانیل کرامر ، ساکسیفونیست ، آهنگساز ، کارگردان ، خالق” گروه گرد “الکسی کروگلوف خواهد بود که این شب را نیز با هنرمندان جوان به عنوان مهمان ویژه اجرا خواهد کرد و البته ، میزبان و عضو دائمی هیئت داوران پروژه “Arena Moscow Night. جاز ما “، خواننده جاز آنا بوتورلینا.

در چارچوب پروژه “آرنا شب مسکو. جاز ما »پنج مرحله مقدماتی را پشت سر گذاشت. در هر یک از آنها سه تیم برای کسب صعود به مرحله نیمه نهایی جنگیدند – یکی از آنها ، و گاهی دو گروه همزمان ، برنده شدند. اکنون همه آنها در مرحله نیمه نهایی که در سه مرحله برگزار می شود در حال رقابت هستند. بر اساس نتایج سه کنسرت نیمه نهایی ، فینالیست های “Arena Moscow Night. جاز ما “، که برای کسب مقام های اول ، دوم و سوم در فینال مسابقات رقابت خواهد کرد.

می توانید پیشرفت مسابقات را بصورت آنلاین در وب سایت Arena Moscow Night ، در پورتال Kultura.RF دنبال کنید ، در شبکه های اجتماعی Odnoklassniki ، در صفحات در فیس بوک و OnVKontakte خبرگزاری موزیکال Klondike ، جایی که پخش زنده کنسرت های شبانه Arena Moscow برگزار می شود.

صندوق ملی حمایت از دارندگان حق چاپ ، پروژه شب آرنا مسکو را در مارس 2018 افتتاح کرد. در فصول گذشته ، هنرمندان جوان ، اما در حال حاضر حرفه ای اپرا ، تکنوازان تئاترهای موسیقی از شهرهای مختلف در برنامه مسابقه شرکت کردند. در فصل جدید ، تمرکز پروژه Arena Moscow Night جاز است – موسیقی با سابقه یک قرن که هرگز ارتباط خود را از دست نمی دهد.

شرکای پروژه پورتال Kultura.RF ، شبکه اجتماعی Odnoklassniki ، شرکت فیلم سازی سینمای روسیه ، خبرگزاری Musical Klondike ، خبرگزاری اینترمدیا ، پورتال Kulturomania ، کافه Mart و سالن هستند. برای جشن های “Pantheon” در “Tsaritsyno”.

پخش آنلاین دومین نیمه نهایی مسابقه “Arena Moscow Night. موسیقی ما “از اول اکتبر ساعت 20.00 آغاز خواهد شد.

سایت رسمی پروژه: arenamoscownight.ru .

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی NFBP