دانشمندان چینی مدل موش جدیدی برای COVID-19

ایجاد کرد

دانشمندان چینی مدل موش جدیدی را برای مطالعه COVID-19 ایجاد کردند 7 سپتامبر 2020 ، ساعت 16:35

Avesta.Tj | 09/07/2020 | تیمی از محققان موسسه ویروس شناسی ووهان در آکادمی علوم چین مدل موش جدیدی را برای COVID-19 تولید کرده اند که انتظار می رود تحقیقات در مورد این بیماری از جمله آزمایش واکسن های بالقوه را تسهیل کند.

محققان که یافته های خود را در مجله علمی Cell Research منتشر کردند ، به دنبال روش های جدید برای مطالعه ویروس SARS-CoV-2 ، که باعث COVID-19 می شود ، در حیوانات هستند.

از موش ها معمولاً برای مطالعه بیماری های عفونی مبتلا به انسان استفاده می شود ، اما به دلیل ساختار پروتئین های ACE2 در سطح سلول های آنها ، به طور طبیعی در برابر SARS-CoV-2 مقاوم هستند. پروتئین های ACE2 / hACE2 / انسان به عنوان گیرنده های SARS-CoV-2 برای اتصال به سلول ها عمل می کنند ، اما موش های ACE2 / mACE2 / این قابلیت را ندارند.

در طول این مطالعه ، دانشمندان با استفاده از مواد ژنتیکی ویروس انسفالیت اسب ونزوئلا ، پروتئین های HACE2 را به مجاری هوایی موش ها منتقل کردند. این روش باعث حساس شدن بافتها به عفونت SARS-CoV-2 شد و با استفاده از موشهای زنده نیز همان روش با موفقیت تکرار شد.

سپس تیم تحقیقاتی از این مدل موش جدید برای ارزیابی اثر درمانی آنتی بادی ضد ویروس کرونا ویروس انسانی و یک واکسن نامزد غیرفعال که آزمایشات بالینی را پشت سر گذاشته استفاده کرده است. گروه های مختلفی از موش ها به SARS-CoV-2 آلوده شدند و سپس آنتی بادی و واکسن نامزد را دریافت کردند.

نتایج در هر دو مورد مثبت بود ، و کاهش بار ویروسی در ریه ها و کاهش آسیب بافت ریه وجود داشت ، که نشان می دهد مدل جدید موش ابزاری مناسب برای آزمایش آنتی بادی و واکسن است.

محققان در مقاله خاطرنشان كردند: “واكسن غیرفعال شده به طور قابل توجهی موشها را در برابر عفونت SARS-CoV-2 محافظت می كند.”

طبق گفته این مسسه ، مدل جدید عفونت می تواند به سرعت در موش های طبیعی شبیه سازی شود ، زمان رشد کمی دارد و در مدت زمان کوتاهی به طور گسترده توزیع می شود.