جشنواره یوری باشمت در اورال جنوبی در چلیابینسک

آغاز شد

در در صحنه سالن کنسرت پروکوفیف ، یک کنسرت رسمی افتتاحیه ، به نام “ایتالیای باشکوه” ، برگزار شد. پیش از برگزاری این کنسرت ، فرماندار منطقه چلیابینسک الکسی تکسلر با سخنرانی خوشامدگویی ، از استاد بزرگوار یوری باشمت تشکر کرد و به گسترش جغرافیای جشنواره اشاره کرد: امسال یکی از کنسرت ها برای اولین بار در Troitsk برگزار می شود.

“بسیار مهم است که جشنواره در چنین شرایط دشواری برگزار شود ، زمانی که بسیاری از رویدادهای مهم و مهم لغو شده اند. بدون حمایت و بدون خواست استاندار ، به سختی جشنواره را برگزار می کردیم. من خودم covid داشته ام. و اینکه من دوباره در یک کلیپ کنسرت هستم یک معجزه است. و البته ، ما همه در اینجا ، هم در صحنه و هم در سالن قهرمان هستیم. ”

علاوه بر این ، وی خاطرنشان کرد که با وجود یک سال دشوار ، ارکستر سمفونیک چلیابینسک ، که در سال 2019 تشکیل شده است ، به تاریخ خواهد پیوست.

“این ارکستر در سالی به دنیا آمد که همه چیز می میرد. او در حال حاضر بسیار حرفه ای و بسیار خوب است. باید بگویم که آنها سخت ترین مکان ها را به صورت ایده آل بازی می کنند ، به این معنی که آنها به طور جدی آماده می شوند “- گفت یوری باشمت.

در این کنسرت افتتاحیه یکی از بهترین نوازندگان فلوت در زمان ما ، گرت مک لرنون (ایرلند) ، میزانسوپرانو ایرینا شیشکووا و نوازنده کلارینت ، فئودور ویشنفسکی حضور داشت. آنها برنده گرمی ، گروه مجلل Soloists Moscow به سرپرستی Maestro Bashmet در صحنه همراه شدند. در قسمت اول کنسرت ، سمفونی معروف برای ارکستر با ویولای انفرادی “هارولد در ایتالیا” توسط برلیوز با اجرای استاد ماشرو باشمت و ارکستر سمفونیک چلیابینسک به سرپرستی آدیک عبدوراخمانوف.

این جشنواره تا 25 اکتبر ادامه خواهد داشت و شامل کنسرت هایی نه تنها در چلیابینسک ، بلکه Satka و برای اولین بار در Troitsk خواهد بود.

با وجود همه مشکلات مرتبط با همه گیری ، این مجمع موفق شد نه تنها تاریخ رویداد – اکتبر ، بلکه وضعیت بین المللی آن را نیز کاملاً حفظ کند. شرکت کنندگان امسال شامل گرت مک لیرنون (فلوت ، ایرلند) ، ایرینا شیشکووا (میزانسن ، روسیه) ، کسنیا باشمت (پیانو ، روسیه) ، گروه مجلسی سولیست های مسکو به رهبری ماسترو باشمت ، بازیگر مشهور تئاتر و فیلم میخائیل پورچنکوف هستند. تکنوازان جوان اما مشهور فیودور ویشنفسکی (کلارینت) ، واسیلی استپانوف (ویولنسل) و نیکیتا زیمین (ساکسیفون) نیز در کنسرت های جشنواره شرکت خواهند کرد.

برنامه جشنواره در اورال جنوبی ، مانند سایر جشنواره های استاد ، متنوع است. همانطور که استاد ماشمتو بارها و بارها اشاره کرده است ، نشان دادن عموم مردم در سراسر روسیه نه تنها شاهکارهای محبوب موسیقی کلاسیک ، بلکه القای طعم و مزه برای چیز جدید ، که به ندرت اجرا می شود ، بسیار مهم است.

با وجود جوانی جشنواره در اورال جنوبی ، این مجمع از روزهای اول با استقبال گسترده مردم و رسانه ها روبرو شد و همچنین وضعیت آن را به عنوان جشنواره نویسنده تأیید کرد. به احتمال زیاد در آینده ، این جشنواره انواع سبک های خلاقانه و ژانرهای برنامه نویسی را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد. به ویژه ، این امکان وجود دارد که برنامه جشنواره با شب موسیقی جاز و فولکلور تکمیل شود ، که به نوبه خود ، بیشترین مخاطب را به زندگی فرهنگی منطقه جذب می کند. در واقع ، همانطور که استاد یوری باشمت بارها اشاره کرده است ، منطقه جنوب اورال خود فرصت های خوبی را برای پرواز تخیل فراهم می کند.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی RCA