فیلم “رفقای عزیز” ساخته کنچالوفسکی. نامزد اسکار از روسیه

همان داستان از سال به سال دیگر تکرار می شود. هرگز و هیچ چیز از قبل مشخص نیست. هر تغییری می تواند توسط خود اسکار اتفاق بیفتد. تاکنون ، مراسم اعطای جوایز 93 به دلیل بیماری همه گیر به 25 آوریل 2021 موکول شده است. نامزد شدن این یا آن تصویر توسط کمیته ملی اسکار هر کشوری به این معنی نیست که فیلم لزوما در میان نامزدها قرار خواهد گرفت. سرنوشت آنها منحصراً توسط دانشگاهیان آمریكایی رقم خواهد خورد. نامزدی که عکس کنچالوفسکی ادعا می کند در آن شرکت می کند ، اکنون نه “بهترین فیلم به زبان خارجی” بلکه “بهترین فیلم بلند بین المللی” خوانده می شود.

كونچالوفسكی خود نیز عضو كمیته اسكار روسیه است ، گرچه بارها مواضع انتقادی خود را نسبت به جوایز اسكار اعلام كرده است. وی از معرفی شدن امتناع نکرد ، اما در روند رأی گیری شرکت نکرد.

در سال 2017 ، وقتی فیلم او “بهشت” از روسیه نامزد اسکار شد و این تصویر به 9 نفر برتر صعود کرد و هرگز به پنج نفر برتر نرسید ، کنچالوفسکی گفت: “نمی دانم چرا همه اینقدر هیجان زده هستند درباره آکادمی فیلم آمریکا. راستش ، مهمترین جایزه در جهان نیست. اما بازاریابی بازاریابی است. ” پیش از آن ، وی اظهارات بسیار تندتری در مورد اسکار و به طور کلی صنعت فیلم آمریکا بیان کرد ، که خود وی هنگام فیلمبرداری در هالیوود درگیر آن بود.

نقاشی سیاه و سفید “رفقای عزیز!” پاییز امسال او جایزه ویژه هیئت داوران هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز و جایزه نقره هوگو بهترین کارگردانی در پنجاه و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو را دریافت کرده است. او از اعدام کارگران و ساکنان نووچرکاسک در سال 1962 می گوید. نقش اصلی را همسر کنچالوفسکی ، جولیا ویسوتسکایا بازی کرد. قهرمان او یک سرباز خط مقدم ، یک مادر تنها ، وفادار به آرمان های استالین است. فقط پس از تجربه از دست دادن دخترش ، او خواهد دید. خود كونچالوفسكی او را یك مجری ایده آل و یك بازیگر زن عالی می داند كه توانایی تجسم انواع كارها روی صفحه را دارد.

“برای من بسیار عزیز است که همکارانم – افرادی که بیشتر آنها در دوران اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمده اند – از این فیلم استقبال می کنند. این شناخت برای من بسیار مهم است. این بدان معناست که من توانستم روحیه دوران را بازگردانم و از زندگی متناقض رفقای عزیزم بگویم – نسلی از مردم شوروی که جنگ را پشت سر گذاشتند ، نازیسم را با قربانیان بزرگ شکست دادند و کشور را در کوتاهترین زمان ممکن بازسازی کردند.

س isال متفاوت است: تا چه حد تلاش من برای درک تناقضات زندگی این نسل در خارج از کشور قابل درک یا احساس خواهد بود … من مطمئن نیستم که این امر به طور اصولی امکان پذیر باشد. ” p>