فیلم مربوط به قره باغ از برنامه MIFF

حذف شد در آن بازیگران بین المللی بازی کردند و نقش اصلی را بازیگر مشهور آلمانی ریچارد زامل ، معروف به فیلم های “زندگی زیباست” ساخته روبرتو بنیگنی ، “بدقولهای نامطلوب” ساخته کوئنتین تارانتینو بود (مصاحبه با او در سال 2017 در MK منتشر شد). در سال 2016 ، روبرت ، روزنامه نگار آلمانی ، قهرمان آن ، به آرتساك بازگشت و از وقایع 20 سال پس از اعلام آتش بس در آنجا گفت. او با خواننده اپرا سوفیا آشنا می شود ، مجذوب او می شود ، اما بعد معلوم می شود که او دختر ادگار مارتیروسیان خبرنگار عکاسی ناپدید شده است. وی در سال 1992 در جریان تصرف روستای تالیش اسیر شد. رابرت برای نجات او کاری نکرد و عکس های او را به خود اختصاص داد و بعداً آنها را به عنوان عکس خود منتقل کرد

مدیریت MIFF با در نظر گرفتن وضعیت قره باغ کوهستانی ، فوراً تصمیم گرفت نقاشی را از برنامه حذف کند تا از درگیری بین ارمنی ها و آذربایجانی ها در مسکو جلوگیری کند. طبیعتاً کارگردان از این تصمیم بسیار شگفت زده شد. به عنوان مثال در سخت ترین زمان ها ، جشنواره فیلم کن هرگز فیلم نمی گرفت ، حتی اگر سران کشورهای علاقه مند به ریاست آن مراجعه می کردند ، مانند فیلم “آرارات” که با مخالفت طرف ترک روبرو شد. و چنین حوادث زیادی وجود دارد. جشنواره های بزرگ در چنین شرایطی نه با استدلال های سیاسی ، بلکه منحصراً با بحث های هنری هدایت می شوند. هنر برای آنها در اولویت است. این نارضایتی با این واقعیت تقویت می شود که نقاشی روسی-آذربایجانی “دختر ماهیگیر” در این مسابقه شرکت می کند. هنوز از فیلم “کارزار انتخاباتی” است. عکس: سرویس مطبوعاتی MIFF

دو فیلم رقابتی که قبلاً نشان داده شده اند ، سیاسی هم هستند ، اگرچه با کیفیت بالا ساخته شده اند و مطمئناً در کشورشان طوفانی از احساسات ایجاد می کنند. فیلم رومانیایی “کمپین انتخاباتی” ساخته ماریانا کریشا یکی از معدود فیلم هایی است که پس از به تعویق انداختن جشنواره از آوریل به اکتبر ، در برنامه MIFF زنده ماند. کارگردان آن سرنوشت باشکوهی دارد. او نخل طلا را برای فیلم کوتاه Megatron خود در سال 2008 دریافت کرد و بعداً برای اولین فیلم فردا صبح جایزه لوکارنو را دریافت کرد. “کارزار انتخاباتی” چهارمین تصویر وی است.

ارتباط با نویسندگان فیلم به صورت آنلاین انجام شد ، اگرچه آنها آرزوی آمدن به مسکو را داشتند. یون ساندارو بازیگر برجسته روسی عالی صحبت می کند. در سال 1989 ، وی از VGIK فارغ التحصیل شد و در آنجا وارد دوره اوگنی ماتویف شد و پس از مرگ وی تحصیلات خود را با آناتولی روماشین به پایان رساند. یون از بسیاری از روس ها (و حتی گرجی ها) سبقت گرفته و 30 سال در قدیمی ترین تئاتر ملی رومانی در شهر ایاسی کار می کرده است. وی از خانه خود گفت: “من واقعاً می خواستم به جشنواره بروم.” – ما دو روز پیش انتخاب شهردار داشتیم. در شهر من ، مشارکت 30 درصدی برقرار شد. جوانان از سیاست متنفرند. من می بینم که او چگونه از انتخابات در رسانه های اجتماعی تمسخر می کند ، آنها فقط آنها را نادیده می گیرد. شخصیت های زیادی مثل قهرمان من وجود دارد. او یک گرگ پیر است. از همه چیز خسته شده بود. او احساس تنهایی می کند و سعی می کند آخرین مبارزه را در یک شهر کوچک انجام دهد. اما چرا او به آن نیاز دارد؟ او مانند یک سبزیجات و در اصل یک مرد میانسال ناخوشایند است که به دلیل اینرسی زندگی می کند و خانواده اش از هم پاشیده است. ” جون ساندارو با استناد به داستان چخوف “گوزبری” ، در “مبارزات انتخاباتی” آنچه را که کلاسیک روسی دارد ، بازتاب می دهد.

سیاستمدار موکانو به یک شهر کوچک می آید تا مردم را تحریک کند تا به خود رأی دهند. او در خانه ویورل راننده تراکتور مستقر شد ، که به طور اتفاقی با او ملاقات کرد و خواست تا تظاهر به دوست قدیمی خود کند. موکانو فکر می کند که چنین حرکتی پوپولیستی م workثر واقع خواهد شد ، و خود او به عنوان رومانیایی ساده تصور خواهد شد. اوید کریشن ، بازیگر نقش یک راننده تراکتور را می توان با یک فرد عادی که از خیابان به سینما دعوت شده اشتباه گرفت. افرادی مانند قهرمان او در تلویزیون نشان داده نمی شوند. اما او در تقلب انتخاباتی به یک دزد تبدیل می شود.

این تصویر در وطن کارگردان در شهر کوچک رومانتی سالونتا فیلمبرداری شده است. ماریانا کریش درباره برنامه خود صحبت می کند: «زمان در این شهر ساکن بوده است. هیچ اتفاقی در آنجا نمی افتد. سیاستمدار سعی می کند مانند مردم عادی زندگی کند. افرادی مانند او در حال حاضر دایناسور هستند. آنها در حال نابودی هستند. قهرمان ما آخرین شانس را برای پیروزی در انتخابات دارد. جوانان رومانیایی در آنها شرکت نمی کنند. او به طور کلی نسبت به سیاست بی تفاوت است. “

او روی صفحه نیست. افراد مسن ، حتی مردگان ، رأی می دهند و در موازات انتخابات شرکت می کنند. برای پدربزرگ متوفی لیویو ، آنها یک برگ رأی را به صندوق رأی انداختند ، زیرا اسناد مرگ هنوز تهیه نشده است. همانطور که بهترین فیلمسازان رومانیایی می توانند انجام دهند ، همه اینها آسان ، ساده و خنده دار ساخته شده است.

این سفارش توسط یکی از محبوب ترین بازیگران در برزیل ، لازارو راموس ، فیلمبرداری شد که وی یک نمایشگر دوگانه سرا را در مورد اخراج جمعیت سیاه پوستان از کشور فیلمبرداری کرد. از روی تدبیر و فرهنگ ساخته شده است. این وکیل از دولت برزیل شکایت کرده و خواستار خسارت به فرزندان برده های آفریقایی ساکن کشورش شده است. این واكنش اخراج اجباری به آفریقا تحت برنامه Come Back Home است كه به سرعت تنظیم شده است. مردم گرفتار می شوند ، کتک می خورند. و اگر قبلاً آنها را “سیاه” می نامیدند ، اکنون “افرادی که سطح بالایی از ملانین دارند” نامیده می شوند. آنچه روی صفحه رخ می دهد چندان تصویری خارق العاده به نظر نمی رسد و آنچه به عنوان آینده نزدیک ارائه می شود ممکن است به عنوان یک واقعه نزدیک درآید.