Photobiennale-2020: از گل گرفته تا پزشك تا شهر سایه

مجموعه مقدماتی موزه هنرهای چندرسانه ای با پروژه” گل برای پزشکان “آغاز می شود ، این پروژه فقط برای کمک به بیمارستانها با تجهیزات (کار در یک حراج خیریه فروخته خواهد شد) ، اما همچنین شما را به صحبت در مورد وضعیت داروی داخلی دعوت می کند. در لابی موزه ، چندین ردیف از آثار هنرمندان مشهور و افراد ساده دلواپس ، که در خلال انزوای شخصی به نشانه حمایت و سپاس از کسانی که بدون اندیشیدن به خود جان خود را نجات داده اند ، خلق شده اند ، در معرض دید مخاطبان قرار می گیرند. این “متشکرم” رنگارنگ ، درخشان و مثبت از متن کلی پروژه های دیگر خارج است. مثل سحری است که تاریک ترین شب را دنبال می کند.

– بیش از یک میلیون نفر به پزشکان فلش موج # گلها پاسخ دادند ، و من از این موضوع بسیار خوشحالم ، – می گوید اولگا اسویبلووا ، مدیر موزه هنرهای چندرسانه ای. – اما من می خواهم در مورد مشکلات پزشکان همیشه ، و نه فقط در حال حاضر ، در رابطه با بیماری همه گیر صحبت کنم. آمار نشان می دهد که تعداد تقاضاهای بیشتری برای دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد – 40 درصد. سوال این است که آیا افرادی که امروز تصمیم گرفتند خود را به پزشکی اختصاص دهند بعداً در این حرفه باقی می مانند؟ به هر حال ، حقوق پزشکان و پرستاران خارج از مسکو و سن پترزبورگ 15-20 هزار است. پرداخت های Cove خوب است اما روز را پس انداز نمی کند. امروز همه گیری همه مرزها را بسته است و شما باید در مورد داروی خود فکر کنید. شخصی که مرا در بیمارستان بست ، بانداژ کرد به مدت شش روز کار را ترک نکرد. زیرا او برای تأمین معاش خانواده خود چندین شیفت کار می کند. لازم نیست اینگونه باشد.

پروژه “گل برای پزشکان” یک مشکل خاص را نشان می دهد که جای فکر کردن در اینجا و اکنون است. و از آن – به سمت درک کل وضعیت انتقالی زمان خود حرکت کنیم. هنر همه چیز را پیش بینی می کند و از نمایشگاه هایی که بسیاری از آنها حتی قبل از همه گیری تهیه شده اند ، احساس آن آسان است. بنابراین ، پروژه “شهر سایه ها” توسط الکسی تیتارنکو ، عکاس ، بسیار دقیق در اعصاب زمان می افتد. در قرار گرفتن طولانی مدت او در عکس های سیاه و سفید ، مردم در یک توده خاکستری واحد قرار می گیرند. شما می توانید حرکات فردی بازوها یا پاها را بگیرید ، اما به نظر می رسد جمعیت در شهر حل شده است. فقط سایه های محو از شخصیت ها و چهره ها باقی مانده است. با نگاهی به مجموعه عکاسان ، ایجاد شده در چهار مکان مختلف – پترزبورگ ، ونیز ، هاوانا ، نیویورک – می توانید حال و هوای متفاوت این شهرها را احساس کنید. نزدیکترین چیز به احساسات امروز پترزبورگ است ، اسیر تیتارنکو در دهه 1990 ، درست در لحظه ای که مردم پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نمی دانستند چه اتفاقی خواهد افتاد ، وقتی سایه خودمان شدیم … اما گذار ، سوال از گذشته و آینده ، در پرتره های ونیز عاشقانه ، هاوانای فقیر و نیویورک شیک احساس می شود.

آخرین نمایش تصویر جهانی پر از تحریف و پارادوکس نمایشگاهی از آثار مجموعه آنتوان دو گالبرت است. “برخی از بی نظمی ها” هم برای خود نمایشگاه و هم برای کل طرح با رنگ های خاکستری نامی کاملاً دقیق است که “اینجا و اکنون” ما را به تصویر می کشد.

شخصیت های عجیب و غریب بسیاری در نمایشگاه وجود دارد. این نمایشگاه با عکسی از ماری کاتایاما ، که با یک بیماری نادر – همیملیای استخوان درشت ، متولد شده و رشد و نمو استخوان ها را در اندام متوقف می کند ، افتتاح شد. بازوی چپ ماری شبیه پنجه خرچنگ است و پاهایش قطع می شود. این دختر یک بیماری مادرزادی را به “برجسته” خود تبدیل می کند: او با الگوهای جالب روی پروتزها راه می رود ، و از خاص بودنش خجالت نمی کشد. او واقعاً شیک و زیبا به نظر می رسد ، در نتیجه ثابت می کند بیماری به معنای حقارت نیست – برعکس. ماری به عنوان یک هنرمند در ترجیحات مختلف شرکت می کند ، با استفاده از ویژگی های خود برای بیان هنری ، او ستاره آخرین دوسالانه ونیز شد. بعدی عکسی از یک هنرمند دیگر با ظاهری غیرمعمول است: این تولوز لوترک است که از نظر جثه کوچک متمایز بود و این مانع از تبدیل شدن او به یک هنرمند بزرگ نمی شد.

در این نمایشگاه که قدم می زنیم ، با شخصیت های عجیب و غریب مختلفی روبرو می شویم – با نوعی اسکیزوفرنی معمولی بشریت ، که شاید به یک درجه یا درجه دیگری ، در هر یک از ما وجود دارد. و بین این قهرمانان غیرمعمول ، فضا ظاهر می شود: دوباره نگاهی به ابدیت و در همان زمان – به گرگ و میش انسان ، به عنوان مثال ، در قالب یک عکس دقیق از راه شیری توسط فرانک المور راس …

نمایشگاه ها توسط MTS و MasterCard پشتیبانی می شوند.