پنبه ، برنج ، انگور: رئیس جمهور یک سفر کاری به شهر تورسونزاده

انجام داد

پنبه ، برنج ، انگور: رئیس جمهور یک سفر کاری به شهر تورسونزاده انجام داد 8 سپتامبر 2020 ، 08:00

Avesta.Tj | 09/08/2020 | رئیس جمهور تاجیکستان امامعلی رحمان دیروز ، 7 سپتامبر ، به همراه رئیس مجلس ملی ، شهردار دوشنبه رستم امامعلی سفر کاری به شهر تورسونزاده داشت.

به گفته سرویس مطبوعاتی رئیس دولت ، رئیس جمهور امامعلی رحمان در آغاز سفر کاری خود به تورسون زاده ، از تعاونی تجاری “دوستی” واقع در روستای کاراتوگ بازدید کرد و در آنجا اقدام به چیدن پنبه کرد.

سپس رئیس جمهور از Hakikat LLC ، جایی که برداشت برنج آغاز شد ، بازدید کرد. این مزرعه 887 هکتار زمین دارد ، امسال سهامداران 45 هکتار برای برنج کاشتند ، پوشش گیاهی آن در شرایط خوبی است.

امسال ، کشاورزان شهر تورسونزاده کاشت اصلی برنج در 500 هکتار و کاشت دوم – در 2228 هکتار را برنامه ریزی کرده اند. به طور کلی ، سطح زیر کشت برنج در تورسون زاده 4018 هکتار بود که نشانگر علاقه ساکنان به استفاده موثر و منطقی از هر اینچ زمین است.

برداشت برنج در سایر مزارع شهرستان آغاز شد. برای برداشت به موقع و بدون ضرر در شهر تورسونزاده ، 60 دستگاه برداشت درگیر هستند.

همچنین ، امامعلی رحمان به همراه رستم امامعلی پس از بازسازی یک پست برق 220/110/35/10 کیلوولت “راشن” را به بهره برداری رساندند.

با فشردن دکمه نمادین ، ​​رئیس دولت رسماً عملیات پست برق را در خیابان Ismoili Somoni در Tursunzade آغاز کرد.

گزارش شد که پست “راشن” قبل از اجرای پروژه ، با در نظر گرفتن ساختار فنی ، در سطح 220/35/10 کیلوولت کار می کرد. در نتیجه بازسازی و نصب سوئیچ 110 کیلوولت ، قدرت آن به 220/10110 کیلوولت رسید و ظرفیت آن از 270 مگا ولت به 400 مگا ولت افزایش یافت.

پست برق Ravshan ، همراه با تأمین كامل جمعیت ، م enterprisesسسات صنعتی ، سازمان ها و م institutionsسسات شهر Tursunzade ، بخش شكریناو را تا حدی با برق خانگی با كیفیت بالا تأمین می كند.

به عنوان بخشی از سفر کاری به تورسونزاده ، رئیس جمهور در راه اندازی مرکز پزشکی Nuri Shifo که توسط کارآفرین داخلی Dzhurakhon Kojjamkulov ایجاد شد ، در مجموع بیش از 2 میلیون سومونی شرکت کرد.

سپس امامعلی رحمان و رستم امامعلی میدان پرچم دولت در تورسون زاده را راه اندازی کردند. مساحت کل پرچم ایالت 6 هزار متر مربع است و ارتفاع ، با در نظر گرفتن پایه ، به 50 متر می رسد. پرچم ملی در مرکز شهر برپا شده است ؛ اندازه بوم آن 7 در 14 متر است.

رئیس جمهور در جاموات روستایی Tursun Tuychiev از شهر Tursunzade ، رسماً فعالیت های Sardor-2008 LLC را آغاز کرد.

رئیس دولت در جاموات روستایی دژوری رحمانوف در شهر تورسون زاده ، از مزرعه دخکان “خوجه نعمت” بازدید کرد.

در اینجا ، رئیس جمهور امامعلی رحمان با روند تهیه کشمش که با استفاده از یک روش خاص انجام می شود ، آشنا شد.

گزارش شد که این روش خشک کردن انگور با همکاری کشاورزان باتجربه تاجیکستان و ازبکستان ایجاد شده و اولین تجربه در کشور محسوب می شود.

رئیس جمهور در جریان آشنایی با روش جدید خشک کردن انگور در مزرعه ، ابتکار کارآفرینان را نمونه ای شایسته خواند و در مورد چگونگی تقویت و دستیابی به نتیجه مطلوب توصیه های ارزشمندی ارائه داد.

لازم به ذکر است که 4 برادر از خانواده رحمت الله اف ، به توصیه پدرشان ، از این روش برای کمک به اجرای یکی از اهداف استراتژیک دولت و دولت کشور – تأمین امنیت غذایی استفاده می کنند.

مزرعه دخکان “خوجی نعمت” دارای 2 هکتار و 75 هکتار زمین است که بیش از 1 هکتار و 30 هکتار آن باغ انگور است و بقیه مزارع با سیب زمینی ، خیار و گوجه فرنگی کاشته می شود.

بنابراین ، از هر قطعه زمین به طور کارآمد استفاده می شود و عملکرد محصولات کشاورزی رشد می کند.

در تورسون زاده ، امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان با منطقه باغ “Gods Somon” در مزرعه دخکان “Khoji Kamol” آشنا شد.

بوگی سامون به ابتکار عمل و با حمایت مستقیم رئیس جمهور امامعلی رحمان در سال 2008 ایجاد شد که 1100 سهامدار دارد.

بوگی سامون یکی از تاکستان های بزرگ کشور محسوب می شود و کارمندان آن تجربه زیادی در مراقبت از انگور و پرورش انگور دارند.

در سال 2019 ، این مزرعه 4،692 تن محصول برداشت کرد و بنابراین سهم بزرگی در تأمین انگور با کیفیت بالا در بازار داخلی کشور و افزایش پتانسیل صادرات کشور داشت.

و امسال محصول خوبی حاصل شد ، بیش از 700 تن محصول تا به امروز به بازار مواد غذایی صادر شده است.

در مزارع انگور از گونه های مختلف مانند “Husainii siyohu safed” ، “Galaba” ، “Shohona” ، “Peshpazak” ، “Kishmishi siyohu safed” و غیره کاشته می شود.

مزرعه دارای امکانات تبرید با ظرفیت 2 هزار تن است که به مدیران بازرگانی امکان می دهد میوه ها و سبزیجات تازه را در تمام فصول به بازارهای کشور عرضه کنند.

مزرعه دهخان Khoja Kamol توسط مخمدامین Kamolov ، پسر باغبان معروف جمهوری Kamol Madumarov اداره می شود.

همزمان با کشت انواع انگور ، این مزرعه به دامداری نیز مشغول است. در حال حاضر ، این مزرعه بیش از 4800 راس دام کوچک و بیش از 60 راس دام دارد.

در راستای مبارزه با بیماری عفونی جدید ویروس کرونا ، مزرعه با هزینه سود خالص 2 میلیون و 300 هزار سومونی را به صندوق خیریه تاجیکستان منتقل کرد و یک آمبولانس مدرن به بیمارستان مرکزی اهدا کرد.

رئیس جمهور پس از آشنایی با فعالیت های باغداران و بازدید از تاکستان نمونه مزرعه دخکان “خوجی کمول” ، از کارایی کارآمد و مثمر ثمر باغداران تقدیر کرد.