قیمت مواد غذایی در تاجیکستان به طور قابل توجهی

افزایش یافته است

قیمت مواد غذایی در تاجیکستان به طور قابل توجهی افزایش یافته است 5 اکتبر 2020 09:05

07 Avesta.Tj | 05.10.2020 | قیمت مواد غذایی در تاجیکستان به طور محسوسی در حال رشد است. فروشندگان دلیل این امر را تکمیل برداشت برخی از انواع محصولات کشاورزی و افزایش قیمت محصولات وارداتی می دانند. در پاسخ ، مقامات نمایشگاه هایی را در دوشنبه برگزار کردند.

قیمت یک کیسه 50 کیلویی آرد محلی به 240 سامانی رسیده است ، یک کیلوگرم برنج 11-18 سامونی است (بسته به نوع آن) ؛ سیب زمینی برای هر کیلوگرم 2.5-3 سامونی ، شکر گرانول – 8 سامونی ، قیمت هر لیتر سبزی وارداتی روغن به 15 سامونی می رسد.

برای یک کیلوگرم گوجه فرنگی ، که یک هفته قبل 2-3 سمونی قیمت دارد ، فروشندگان بازار 4-5 سمونی درخواست می کنند.

در بازارهای تاجیکستان ، قیمت تقریباً انواع مواد غذایی طی هفته گذشته افزایش یافته است.

خبرنگاران “اوستا” شب گذشته در برخی بازارهای پایتخت قدم زدند و شاهد افزایش چشمگیر قیمت محصولات اساسی بودند.

توجه به این نکته مهم است که نمایشگاه ها در پایتخت برگزار می شوند ، جایی که قیمت محصولات ارائه شده تا حدودی پایین تر از قیمت بازار است. به ویژه ، روز گذشته در نمایشگاه های پایتخت ، یک کیسه آرد 50 کیلویی به قیمت 220 سامونی فروخته می شد. یک کیلوگرم برنج 8 سامونی ، شکر دانه ریز 6.5 سامونی قیمت داشت. چنین قیمت هایی در نمایشگاه ها برگزار می شود ، اما در مغازه ها و بازارها قیمت ها بالاتر است.

در ابتدای هفته گذشته ، یک کیسه آرد محلی از 220 تا 230 سمونی قیمت داشت ، روز قبل آرد 240 سمونی بود. در حبوبات نیز افزایش محسوسی مشاهده می شود. به طور خاص ، قیمت گندم سیاه تا 12 سامانی در هر کیلوگرم ، برنج 11-18 سامونی افزایش یافت.

قیمت سیب زمینی به ازای هر کیلوگرم 3 سامونی رسیده است ، قیمت ماکارونی از 7 تا 10 سامونی است.

افزایش قیمت مواد غذایی باعث نگرانی شهروندانی می شود که از بیکاری و کمبود منابع درآمد دائمی شکایت دارند.