آنچه برای هنرمندی که می خواست بدن لنین را

بخرد معروف است

هنرمند نیویورکی دیوید داتونا در دهه 2000 در صحنه هنر بین المللی مشهور شد. از آن زمان نام او با نظم غبطه برانگیز در اخبار ظاهر شد. و نکته فقط در خود اشیا art هنری نیست (هنرمند به سبک خودش و به خوبی قابل تشخیص کار می کند) بلکه در مبالغ نجومی که برای آنها فروخته می شود نیز هست. به عنوان مثال ، در سال 2011 تصویری از ولادیمیر پوتین “پوتین – مونالیزا” به قیمت 269000 دلار و نصب “استیو جابز” به قیمت 210،000 دلار فروخته شد. در سال 2012 ، پرتره سوپرمدل ناتالیا وودیانوا “Vodianova-Love of Millions” به مبلغ 600،000 یورو به نماینده گازپروم فروخته شد.

خود دیوید می گوید که هنر نیز باید شناختی باشد و بخشی از روند آموزشی فرد بود. جالب است که داتونگ اشکال چنین آموزشی را انتخاب می کند که اصلاً کتاب درسی نیست. به عنوان مثال ، در دسامبر 2019 ، داتونگ در نمایشگاه هنر معاصر Art Basel در ساحل میامی ، آثار یک هنرمند دیگر را خورد. این نمایشگاه “کمدین” نام داشت و یک موز بود که با نوار نصب روی دیوار چسبانده شده بود. داتونگ ویدیویی از خوردن موز را در اینستاگرام منتشر کرد.

“من به Maurizio احترام می گذارم ، اما این یک اجرای هنری” The Hungry Artist “است. و خوشمزه است. ” پیش از این ، این اثر قبلاً به قیمت 120،000 دلار فروخته شده بود. بعداً موز تعویض و حصارکشی شد. سخنگوی گالری که با مائوریتزیو کاتلان کار می کند ، گفت: “موز یک ایده است ، بنابراین داتونا اثر هنری را از بین نبرد.” به گفته وی ، تا زمانی که برای آن گواهی وجود داشته باشد ، می توان اثر را اصل دانست.

بعداً خود محرک هنری اعتراف کرد که آماده است برای چنین عملکردی برای چند روز پشت میله های زندان بنشیند. دیوید دو ماه بعد اعتراف كرد: “انتظار داشتم كه دستگیر و محاكمه شوم.” – من کاملاً برای این کار آماده شدم: من با وکیلم تماس گرفتم ، مبلغ لازم پول را برای ارسال وثیقه آماده کردم. و من عمداً شلوار جین قدیمی را پوشیدم ، زیرا فهمیدم که اگر جمعه دستگیر شدم ، باید حداقل تا صبح دوشنبه در زندان بمانم. به طور کلی ، بله ، من از نظر اخلاقی و مالی حداکثر آمادگی را برای این کار داشتم. اما من از این دادگاه نترسیدم و دقیقاً می دانستم چه کار می کنم. ”

اما موز یک چیز است ، و بدن رهبر چیز دیگری است. ترازوها متفاوت است. با این حال ، این ایده که هنوز محقق نشده است ، یک اقدام عمومی است که با دقت اندیشیده شده است. این هنرمند می گوید: “برای من ، هنر باید معنای اجتماعی داشته باشد.” وی معنای شی art هنری را “با تغییرات قابل توجهی در ایالات متحده که در حرکت جامعه به سمت تحولات سوسیال-کمونیست بیان می شود” توضیح می دهد. و لنین و مقبره برجسته ترین نماد تغییر است ، “تقاضای آن در سال 2020 در ایالات متحده به ویژه زیاد است و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به طور فزاینده ای مورد بحث قرار می گیرد.”

با این حال ، اولین بار نیست که گفتگوی هنری داتونگ درباره تغییرات آغاز می شود. در اوایل ماه اوت ، او آشکارا از جنبش اعتراضی در بلاروس حمایت کرد و یکی از آخرین کارهای خود (یک پرچم سفید-قرمز-سفید ساخته شده به روش خودش) را به مردم بلاروس اختصاص داد.

“و شما ، مردم بزرگ و زیبای بلاروس ، اعتقاد دارید که آزادی پیروز خواهد شد ، خوب بر شر پیروز خواهد شد ، همه چیز مخفی همیشه روشن است. در غیر این صورت نمی تواند به سادگی باشد. برای آزادی! برای شما! برای شما ، و بنابراین برای آینده ما! من به شما افتخار می کنم ، می توانم شما را بشنوم! ” – این هنرمند در صفحه فیس بوک خود نوشت.