چن وی: واکسن نوترکیب چین در برابر جهش ویروس کرونا ویروس جدید

مdثر است

موثر خواهد بود

چن وی: واکسن نوترکیب چین در برابر جهش ویروس کرونا ویروس جدید م effectiveثر خواهد بود 10 سپتامبر 2020 ، ساعت 16:14

Avesta.Tj | 09/10/2020 | دارنده عنوان افتخاری ملی “قهرمان مردم” ، دانشگاهی آکادمی علوم مهندسی چین ، محقق آکادمی علوم نظامی چن وی اخیراً مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری شینهوا انجام داده و طی آن در مورد وضعیت فعلی واکسن نوترکیب علیه نوع جدید کرونا ویروس صحبت کرده است. در چین.

“واکسن نوترکیب COVID-19 که توسط آکادمی علوم نظامی چین تولید می شود چه ویژگی هایی دارد؟”

چن وی: این واکسن ناقل ویروسی از نظر فنی پیشرفته است. ویژگی بارز آن این است که می تواند دارای ایمنی هومورال (آنتی بادی ها و آنتی بادی های خنثی کننده) و ایمنی در سطح سلولی باشد. از آنجا که ویروس انگلی است ، نمی تواند به تنهایی رشد کند یا تولید مثل کند ؛ برای تولید مثل به سلول های انسانی احتیاج دارد. بنابراین ، ایمنی سلولی برای پیشگیری و مبارزه با ویروس ضروری است.

در 16 مارس ، چین اولین بار در جهان بود که مرحله اولیه آزمایشات بالینی واکسن را آغاز کرد ، نتایج در 22 ماه مه در لانست منتشر شد. 108 فرد واکسینه شده آنتی بادی تولید کردند. در 20 ژوئیه ، PRC داده های مرحله دوم آزمایشات بالینی را ارائه داد. مرحله سوم آزمایشات بالینی اکنون به خوبی در حال انجام است.

“چه مدت طول می کشد تا واکسن پس از آزمایش بالینی فاز III موفق به بازار عرضه شود؟”

چن وی: از دیدگاه وضعیت فعلی ، هدف تولید حداکثر 300 میلیون واکسن در سال قابل دستیابی است. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم. پس از انتشار نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی ، تولید ما شتاب بیشتری خواهد گرفت.

“چه مدت واکسن نوترکیب جدید از زمان تجویز محافظت مثر خواهد داشت؟”

چن وی: ویروس کرونا ویروس کمی بیش از شش ماه پیش جدا شد ، بنابراین اطلاعات زیادی در مورد دوام واکسن در جهان وجود ندارد. همه داده های موجود – ظرف یک سال.

تولید واکسن چینی در ماه مارس آغاز شد ، تاکنون اطلاعات مربوط به شش ماه وجود دارد. از دیدگاه فعلی ، تزریقی که در ماه مارس آغاز شد همچنان ادامه دارد. چه مدت او می تواند از یک شخص محافظت کند؟ ما همچنان به انجام تحقیقات لازم در این راستا ادامه می دهیم. در حال حاضر ، فقط می توانیم براساس داده های موجود برای سایر واکسن های مشابه حدس بزنیم. به عنوان مثال ، اگر واکسن ابولا را به عنوان مثال مصرف کنید ، پس از شش ماه پس از اولین تزریق ، توانایی ایمنی بدن در برابر بیماری کاهش می یابد ، بنابراین پس از شش ماه تزریق دوم برای افزایش اثربخشی انجام می شود که می تواند به مدت دو سال ادامه یابد. از این داده ها می توان به عنوان مرجع استفاده کرد.

“آیا در صورت بروز جهش در نوع جدید ویروس کرونا ، واکسن مثر خواهد بود؟”

چن وی: واکسن ما مهندسی ژنتیکی شده است ، ما مفیدترین ژن را پیدا کردیم و از آن واکسن درست کردیم. بر اساس تجزیه و تحلیل فعلی داده ها ، احتمال جهش در ژن انتخاب شده ما بسیار کم است. تاکنون واکسن نوترکیبی ما قادر به پوشش کامل ویروس کرونا بوده است.

علاوه بر این ، از آنجا که ما در حال تولید واکسن مهندسی ژنتیکی هستیم ، در صورت جهش و نقض اثر محافظتی ، می توانیم از واکسن فعلی به عنوان واکسن اصلی استفاده کنیم ، به سرعت یک واکسن هدفمندتر برای تقویت ایمنی ایجاد می کنیم ، که شبیه به روزرسانی نرم افزار است.

“نظر شما در مورد روند تولید واکسن چینی علیه نوع جدید ویروس کرونا چیست؟ چین از نظر توسعه در کجای دنیا قرار دارد؟

چن وی: شکی نیست که چین در خط مقدم تولید واکسن COVID-19 پیشتاز است. واکسن های چینی نیمی از آزمایشات بالینی را که اخیراً توسط WHO اعلام شده تشکیل می دهند. این داده ها کاملاً واضح است.