جشنواره ادینبورگ یک باغ وحش تئاتری آنلاین

افتتاح کرده است و این برنامه روزانه به روز می شود و هر اجرا در طول هفته در دسترس خواهد بود. MK 5 بازی مجازی برتر را جمع آوری کرده است.

مسلماً هیچ مقدار نمایش آنلاین نمی تواند جایگزین عملکرد زنده شود. علاوه بر این ، در ماه اوت ، کل پایتخت اسکاتلند به طور سنتی به مرحله ای تبدیل می شود. اما در حالی که بخش عمده ای از تماشاگران جلوی مانیتور رایانه نشسته اند ، فرینگ به وفور از رقص ها و اجراهای هنری به یک باغ وحش دیجیتال تبدیل می شود.

“قلب تاریکی”. سازندگان تئاتر دیجیتال از Imitating the dog رمان مشهور جوزف کنراد “قلب تاریکی” را روی صحنه بردند و مجددا تصور کردند. اگرچه شاید بینندگان با اقتباس فیلم Francis Ford Coppola از Apocalypse Now بهتر آشنا شوند. این عملکرد یک ساعت و نیم بیشتر یک طرح الهام بخش با تنوع جلوه های صوتی و تصویری است.

پنج بازیگر با کنترل دوربین ها و بر این اساس ، اقدام می کنند ، ضمن اینکه همزمان مشکلات امروز نمایش نیز بحث می کنند. کارگردانان اندرو سریع و پیت بروکس از این مجموعه به چهار صفحه و دو میز استفاده کرده اند که در پشت آنها داستانی از طمع بی رحمانه آشکار می شود. اما سادگی ظاهری فرم مستلزم تغییرات پیچیده بسیاری است. به عنوان مثال شخصیت اصلی داستان ، ملوان مارلو ، یک زن سیاه پوست می شود و اروپا “قاره های سیاه فروخته شده توسط سرمایه داری جامعه شناختی می شود.”

“راکی! بازگشت بازنده “. “همه عاشق بازندگان هستند. به استثنای مواردی که قرار است سرنگون شوند »، در این شعار روی پوستر آمده است. در سال 2018 ، بازی سیاسی 96 دقیقه‌ای شرکت دانمارکی Fix & Foxy در جشنواره Reumert برای بهترین کارگردان جایزه ویژه کسب کرد. و امسال برای فتح جشنواره ادینبورگ رفتم. “راکی” بلافاصله مخاطبان را با اشعار گیج کننده و تصاویری گروتسک خود ناراحت می کند. به عنوان مثال ، تقریباً تمام اقدامات روی قلاب قصاب با مردی برهنه که رنگ قرمز رنگ می کند ، وارونه است.

راکی! بازگشت بازنده “. عکس توسط هنریک اوستن.
شکل>

شخصیت اصلی (مورتن بوریان بازیگر) “Mein Kampf” هیتلر را می خواند (این کتاب در روسیه ممنوع است – 2MK) ، یک سیاستمدار راست گرا می شود ، یک شبه نظامی مستقل تشکیل می دهد و با ارتقا promoting یک بستر ضد مهاجرتی ، سرانجام قدرت را در دانمارک به دست می گیرد. همه اینها برای مدت زمان ناخوشایندی کشیده می شود ، اما به سمت پایان چیزی واقعاً تکان دهنده می افتد: Cheyne Nielsen ، عضو واقعی حزب دموکرات خلق دانمارک ، وارد صحنه می شود ، از خود در برابر اتهامات نژاد پرستی و Xenophobia دفاع می کند و عقیده خود را دوباره تصریح می کند که مهاجران در حال تخریب دانمارک هستند. برخی از تماشاگران بلافاصله از جای خود بلند می شوند و در یک رسوایی تئاتر را ترک می کنند. برخی دیگر همچنان در سکوت درباره آنچه اتفاق افتاده است تعمق می کنند.

عملکرد “La Merda”. عکاس – والریا Tomousuolo.
شکل>

“La Merda”. سیلویا گالرانو با پاهای خود به راحتی از روی مدفوع بلند نشسته است و با یک میکروفون در دستان مخاطب را خطاب می کند. رفتار او به قدری طبیعی است که افراد اطراف او به سرعت فراموش می کنند که گالرانو کاملاً برهنه است. اما در 50 دقیقه او نیز روح خود را لخت می کند. قطعه انفرادی به نویسندگی و کارگردانی کریستین سرسولی به همان سادگی عنوان خود را دارد. “La Merda” به زبان ایتالیایی به معنای فاحشه است ، و در متن نمایشنامه – زندگی خشن ، به ویژه برای زنان. به خصوص برای این زن

او فکر می کند که او خیلی کوچک است و باسن او خیلی بزرگ است. رویاهای شهرت و صحبت در مورد سوءاستفاده جنسی ، به راحتی در مورد اعتراف خود با اظهارات مسطح اظهار نظر می کند: “بالاخره ، من فقط 13 سال سن دارم.” و مخاطبان را کاملاً جذاب و جذاب جلوه می دهد تا بعد از 20 دقیقه بتوانید صداهای لرزاننده مخاطب را بشنوید.

عملکرد “حلقه”. عکاس – میرجام دوریوندت.
شکل>

“حلقه حلقه”. یکی دیگر از عملکردهای سال 2018 که توسط کمپانی بلژیکی Ontroerend Goed اختراع شده است. این داستان قرار بود جلوه زیبایی های روزمره را رقم بزند ، اما حوادث چهار ماه گذشته ، بطور غیر منتظره ای برای خود سازندگان ، آن را به درام لازم داد.

نام “Loopstation” به طور مستقیم با یک دستگاه موسیقی مرتبط است که به نوازندگان اجازه می دهد تا آهنگ های قبلی را بیش از حد رها کنند. در حالی که نه مجری دور میز می چرخند ، آنها انواع عملکردهای مشابه را تکرار می کنند: یک زن و شوهر صبحانه می گیرند ، یک فرستنده اضطراری تماس می گیرد ، یک شخص تجارت جدیدی را تبلیغ می کند. دقیقاً مانند عناصر موسیقی ، زن در مورد گم شدن کلیدهای خانه یا افتادن یک کتری ، کمدی عمداً ناخوشایند بازی می کند. بنابراین روزها به هفته ها ، ماه ها می گذرد و در ابتدا داستان خنده دار تحت تأثیر ناامیدی خفقان آور است که بسیاری در طی همه گیر شدن با آن روبرو شدند.

“آیا شما ناتوان هستید؟” احتمالاً کوتاهترین اقدام در برنامه. ضبط تئاتر ماتسنا تئاتر تنها 9 دقیقه طول دارد ، اما مانند یک عجله آدرنالین به قلب کار می کند. از طریق تیرگی گاز اشک آور و صدای چشمک زدن ، در ابتدا درک اینکه چه اتفاقی می افتد دشوار است. مه مه پاکسازی می شود و بیننده خود را در میان اعتراضات موضوع زندگی سیاه و بیماری همه گیر کروناویروس می بیند.

دوربین روی یک مرد سیاه پوست بزرگنمایی می کند. او می ترسد نه تنها خشونت و مرگ پیرامون او ، بلکه این احساس که سایر دنیا از بین رفته است ، او را گم و تنها می کند. “در این دنیای سیاه و سفید ، شما حتی گلهای رز را بو نمی کنید. فقط خون ، “می گوید قهرمان. و سپس ، با اشک ، به همان سؤال خود فریاد زد: «آیا شما ناتوان هستید؟ درمانده؟ ” اما یک صدای خشک در طول اعتبارات برای او مسئول است: “من سکوت شما را برای توافق می گیرم.”

از پرونده “MK”: برای فهمیدن “حاشیه” چیست ، کافی است تصور کنید که چگونه کل شهر از صبح تا شب با تئاتر زندگی می کند. اما او به طور تصادفی ظاهر شد. در سال 1947 ، آن زمان ناشناخته ، اما امروز اپرای افسانه ای اتریشی ، impresario رودولف بینگ به انگلیس آمد تا تماشاگران خسته از جنگ را نمایشی تئاتری واقعی ببخشد. و همسایگی ادینبورگ یک مکان ایده آل بود – این شهر از بمباران آلمان رنج نمی برد ، تعداد کافی تئاتر و هتل برای بازیگران و تماشاگران داشت.

به محض انتخاب شرکت کنندگان در این برنامه ، هشت گروه تئاتر دعوت نشده ناگهان در شهر ظاهر شدند که درباره جشنواره جدید شنیده بودند و می خواستند خود را نشان دهند. آنها اخراج نشده بودند اما خارج از برنامه مانده بودند. بنابراین ، در حومه یک جشنواره بزرگ ، یک جشن کوچک متولد شد – “Fring” ، که از انگلیسی ترجمه شده به معنی حومه است. با این حال ، به عنوان دانشجو ، به عنوان مثال هیو لوری ، استیون فرای و اما تامپسون ، کار خود را از این حیاط خانه ها آغاز کردند.