گروه متخصص اجرای پروژه های مدیریت ریسک فاجعه

آشنا شدند

گروه کارشناسی با اجرای پروژه های مدیریت ریسک بلایای طبیعی آشنا شدند 31 اکتبر 2020 10:43 صبح

05 اوستا . Tj | 31.10.2020 | یوما یوسوفی ، رئیس مرکز مطبوعاتی کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی تاجیکستان ، به اوستا گفت ، گروه کارشناسی با پیشرفت پروژه های مدیریت خطر بلایای طبیعی آشنا شدند.

در پایان ماه اکتبر ، گروه تخصصی سکوی ملی جمهوری تاجیکستان در زمینه کاهش خطر بلایا از بین کارمندان آژانس احیای زمین و آبیاری ، اداره کل زمین شناسی و CoES با پروژه های اجرا شده برای کاهش خطر بلایای طبیعی در مناطق رودکی و فیض آباد آشنا شدند.

این پروژه ها با حمایت برنامه توسعه ملل متحد و آژانس زیستگاه آقاخان با حمایت مالی آژانس توسعه و همکاری سوئیس اجرا شد.

هدف از بازدید گروه متخصص ارتقا دانش و تجربه شرکت کنندگان در زمینه مدیریت ریسک حوادث در سطح روستا بود.

لازم به ذکر است که در اواخر سال 2018 در منطقه رودکی ، با حمایت UNDP ، سازه های محافظت کننده از گل و لای در سادوکت و گلاباد سمن های روستایی زینابوبود ساخته شد.

گروه کارشناسی همچنین با پیشرفت پروژه UNDP در تقویت دامنه های مستعد فرسایش خاک با کاشت درخت و حفاظت از پل های محلی در جاوون جاموات ، منطقه فیض آباد آشنا شدند.

در روستای سورخدارا و کندژآباد از جوموات D.Aliyev ، منطقه فیض آباد ، این گروه با پیشرفت پروژه ساخت پناهگاه قربانیان بلایای طبیعی و سازه آبگیری برای تأمین آب آشامیدنی ، کارهای حفاظت از ساحل در سورخدار ، ذخیره سازی در صورت بروز بلایای طبیعی و آماده سازی آن آشنا شدند. امدادگران عمومی.

پس از اتمام تور مطالعه ، گروه متخصص توصیه هایی را به سازه های محلی در مورد عملکرد بیشتر سازه های محافظت از گل و لای و تقویت دامنه ها ارائه داد.