کارشناسان چشم انداز توسعه SCO را در دوره پس از همه گیری

ارزیابی کردند

صفحه اصلی / < span rel = "v: child" typeof = "v: Breadcrumb"> اخبار / اصلی / کارشناسان چشم انداز توسعه SCO را ارزیابی کردند در دوره پس از اپیدمی

کارشناسان چشم انداز توسعه SCO را در دوره پس از اپیدمی ارزیابی کردند 30 سپتامبر 2020 ، ساعت 17:00

Avesta.Tj | 20/9/2020 | ایگور ایوانف ، رئیس شورای امور بین الملل روسیه ، گفت: در شرایط بحران عمیق حاکمیت جهانی ، سازمان همکاری شانگهای نقش یک مکانیسم موثر برای همکاری های بین المللی چند جانبه را بازی می کند.

به گفته “رنمین ریبائو” ، وی چنین سخنانی را در کنفرانس ویدیویی بین المللی با موضوع “سازمان همکاری شانگهای و حاکمیت منطقه ای: ایده های جدید ، رویکردهای جدید” ، که روز دوشنبه برگزار شد ، بیان کرد.

به نظر وی ، سازمان همکاری شانگهای به یکی از بزرگترین و با نفوذترین سازمانها در جهان تبدیل شده است که به طور فعال در هر دو زمینه امنیتی ، توسعه همکاری های اقتصادی و مسائل تعامل علمی و فرهنگی نقش دارد.

“ای. ایوانف” می گوید: “سازمان همکاری شانگهای ظرفیت خلاقیت عظیمی دارد که میراث مشترک ماست.”
رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین / KAON / و شورای همکاری استراتژیک چین و روسیه گفت: به لطف کمک های چین و روسیه ، SCO نقش مهمی در مبارزه مشترک با اپیدمی COVID-19 در میان شیوع ویروس کرونا ویروس جدید در مقیاس جهانی داشته است. زی فوژان در طی یک کنفرانس ویدیویی.

به گفته وی ، در حال حاضر ، سازمان همکاری شانگهای باید با تعمیق پتانسیل همکاری برای کاهش تأثیر منفی اپیدمی در حوزه اقتصادی – اجتماعی ، انسجام را تقویت کرده و توانایی همکاری را افزایش دهد.

او امیدوار است که سازمان همکاری شانگهای نقش فعالتری در بازیابی اقتصاد منطقه ای و اطمینان از ثبات توسعه منطقه ای در دوره پس از اپیدمی داشته باشد.

ژانگ هانوهی سفیر چین در روسیه خاطرنشان کرد که SCO بستری برای مشارکت فعال کشورهای منطقه در حاکمیت منطقه ای است که نقش مهمی در تأمین ثبات و توسعه منطقه دارد.

“مبارزه با اپیدمی ثابت کرده است که دستیابی به سود متقابل و برد-برد یک گام اجتناب ناپذیر برای غلبه بر مشکلات است. توسعه ابتکاری و یکپارچگی باز زمینه را برای ایجاد عوامل رشد جدید فراهم کرد. “ژانگ هانوهی با اشاره به اینکه بعد از زنده ماندن از مشکلات ، ادامه مسئولیت و حرکت به جلو ، سازمان همکاری شانگهای نیروی محرکه ای برای اداره منطقه ای و جهانی در دوره پس از اپیدمی فراهم می کند. p>

آندری دنیسوف ، سفیر روسیه در چین ابراز اطمینان کرد که در عصر همه گیری و پس از همه گیری ، روسیه و چین انگیزه بیشتری به همکاری آنها می بخشند و در عین حال به تعامل سازنده همه جانبه با سایر اعضای سازمان همکاری شانگهای ادامه می دهند.

دبیر کل سازمان همکاری شانگهای ، ولادیمیر نوروف ، به نوبه خود گفت که سازمان همکاری شانگهای اقدامات لازم را برای غلبه بر عواقب منفی بیماری همه گیر COVID-19 انجام می دهد و همکاری تجاری ، اقتصادی ، فرهنگی و بشردوستانه سودمندتر را گسترش می دهد.

وی افزود که سازمان همکاری شانگهای به همکاری حداکثر سودمند و چندجانبه در داخل سازمان به حداکثر می رساند.

سون ژوانگزی ، مدیر انستیتوی روسیه ، اروپای شرقی و آسیای میانه در KAON ، معاون رئیس جمهور و دبیر اجرایی شورای همکاری استراتژیک بین چین و روسیه ، سون ژوانگزی ، نتیجه گرفت که در برابر همه گیری ، سازمان همکاری شانگهای اول از همه باید به کشورهای منطقه در مبارزه با COVID کمک کند -19 در کنار این ، این سازمان باید قدرت خود را به تأمین امنیت منطقه ، بازیابی و توسعه اقتصاد کشورهای منطقه ، بهبود سیستم حکومت جهانی و حفظ چند جانبه گرایی اختصاص دهد.
سون ژوانگزی گفت: “من اطمینان دارم که پس از پایان همه گیری ، سازمان همکاری شانگهای همچنان از ارزش بسیار خوبی برخوردار است و نقش مهمی را برای سایر سازمان های بین المللی نشان می دهد و همچنین فرصت های جدیدی را برای رشد نشان می دهد.”