روسای جمهور ازبکستان ، قزاقستان و بلاروس

را به امامعلی رحمان تبریک گفتند

روسای جمهور ازبکستان ، قزاقستان و بلاروس به امامعلی رحمان تبریک گفتند 12 اکتبر 2020 ، ساعت 13:03

Avesta.Tj | 10/12/2020 | رئیس جمهور تاجیکستان ، امامعلی رحمان از رهبران کشورها پیروزی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری تاجیکستان را تبریک می گوید.

به گفته سرویس مطبوعاتی رئیس دولت ، به ویژه امروز امامعلی رحمان با روسای جمهور ازبکستان ، قزاقستان و بلاروس مکالمه تلفنی داشته است.

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در گفتگوی تلفنی با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهوری تاتارستان را تبریک گفت.

در همان زمان ، شوکت میرضیایف شایستگی های امامعلی رحمان را به مردم تاجیکستان متذکر شد. در این نشست همچنین زمینه های مختلف همکاری تاجیکستان و ازبکستان مورد بحث قرار گرفت.

طرفین همچنین به موضوعات دستور کار بین المللی و منطقه ای پرداختند.

طی یک مکالمه تلفنی ، امام علی رحمان برای انتخاب مجدد وی به سمت رئیس جمهور تاجیکستان توسط رئیس جمهور قزاقستان ، کسیم-ژومارت توکایف تبریک گفته شد.

کسیم-جمارت توکایف سهم بزرگ رهبر ملت را در حصول اطمینان از توسعه اقتصادی و اقتصادی پایدار تاجیکستان و تقویت اقتدار آن در صحنه بین الملل برجسته کرد.

امامعلی رحمان ، به نوبه خود ، از رئیس جمهور قزاقستان برای تبریک های گرم تشکر کرد.

به اهمیت گام های مشترک بیشتر در جهت تقویت و تعمیق روابط مشارکت راهبردی تاجیکستان و قزاقستان مطابق با منافع اساسی دو کشور اشاره شد.

رئیس جمهور جمهوری قزاقستان از رئیس جمهور تاجیکستان امامعلی رحمان دعوت کرد تا در یک زمان مناسب برای وی از یک سفر رسمی به قزاقستان بازدید کند. تاریخ بازدید از طریق کانال های دیپلماتیک توافق خواهد شد.

رئیس جمهور بلاروس الكساندر لوكاشنكو همچنین انتخاب مجدد امامعلی رحمان به پست ریاست جمهوری تاجیكستان را تبریک گفت و بهترین آرزوهای خود را برای سلامتی و موفقیت های جدید برای رهبر ملت ابراز داشت.

در طول مکالمه ، رئیس جمهوری بلاروس بر سهم عظیم رئیس جمهوری تاتارستان در برقراری صلح و هماهنگی ملی در کشور ، تضمین توسعه اقتصادی و اقتصادی پایدار تاجیکستان و تقویت اقتدار آن در صحنه بین المللی تأکید کرد.

در یک فضای دوستانه ، سران کشورها در مورد وضعیت و چشم انداز کل روابط دو کشور تبادل نظر کردند ، و در مورد راه های توسعه بیشتر آنها به نفع مردم دوست تاجیکستان و بلاروس بحث و گفتگو کردند.

موضوعات منتخب بین المللی و منطقه ای مورد علاقه مشترک نیز مورد بررسی قرار گرفت.

یادآوری می کنیم که در 11 اکتبر ، تاجیکستان انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرد. پس از انتخابات ، امامعلی رحمان با کسب 90.92٪ آرا مجدداً به سمت رئیس جمهوری جمهوری تاتارستان انتخاب شد.