امامعلی رحمان نقش برجسته پروفسور رابونی را در مذاکرات بین تاجیکی

برجسته کرد

امامعلی رحمان نقش برجسته پروفسور رابونی در مذاکرات بین تاجیکی را برجسته کرد 21 سپتامبر 2020 ساعت 4:11 بعد از ظهر

Avesta.Tj | 09/21/2020 | رئیس جمهور تاجیکستان ، رئیس مجمع تاجیک ها و جهانیان فارسی زبان ، امامعلی رحمان در یک کنفرانس ویدیویی به یاد رئیس جمهور سابق افغانستان برهون الدین رابونی ، که در پایتخت انگلیس ، لندن برگزار شد ، سخنرانی کرد.

به گفته سرویس مطبوعاتی رئیس دولت ، امامعلی رحمان در سخنرانی خود از برهون الدین رابونی به عنوان خالق ، صلح طلب ، سیاستمداری دوراندیش ، که در افغانستان و خارج از کشور شناخته می شود ، نام برد.

به گفته رئیس جمهور تاجیکستان ، سالهای سلطنت پروفسور رابونی در سخت ترین دوره تاریخ معاصر افغانستان قرار گرفت و برای 50 سال پروفسور رابونی در مرکز حوادث سیاسی و اجتماعی در افغانستان بود.

امامعلی رحمان همچنین به نقش قابل توجه برهون الدین رابونی به عنوان یک سیاستمدار برجسته در روند مذاکرات بین تاجیکی و دستیابی به صلح در تاجیکستان اشاره کرد.

در مورد شباهت تاریخ و فرهنگ دو کشور همسایه ، امامعلی رحمان خاطرنشان کرد که دولت جمهوری تاجیکستان همیشه به دولت و مردم افغانستان نزدیک بوده و به حمایت از سیاست صلح آمیز این کشور دوست و برادر ادامه خواهد داد.

“تاجیکستان طرفدار برقراری صلح و توسعه اقتصادی افغانستان است ، به طوری که مردم یک کشور دوست در زیر آسمان صلح آمیز زندگی می کنند و پیشرفت می کنند.”