امامعلی رحمان: “وظیفه مقدس هر یک از ما این است که هنجارهای قانون اساسی را ارج و احترام بگذاریم”

امامعلی رحمان: “وظیفه مقدس هر یک از ما احترام و تکریم موازین قانون اساسی است” 6 نوامبر 2020 ، ساعت 09:00

اوستا Tj | 11/06/2020 | روز قانون اساسی امروز ، 6 نوامبر در تاجیکستان جشن گرفته می شود. رئیس جمهور کشور امامعلی رحمان این رویداد را به تاجیک ها تبریک گفت.

“در قانون اساسی جمهوری تاجیکستان که تاریخ تصویب آن سالانه با افتخار و سربلندی توسط مردم با شکوه تاجیکستان ما جشن گرفته می شود ، یکی از ارزشمندترین دستاوردهای دوره استقلال کشور ما است” ، در پیام تبریک رئیس جمهور که در وب سایت رسمی رئیس دولت منتشر شده است ، آمده است. >

علاوه بر این ، تبریک یادداشت ها یادآور می شود: هدف ما از جشن سالانه روز تصویب اولین قانون اساسی تاجیکستان مستقل ، اول از همه ، این است که ما این قانون اساسی و سرنوشت ساز کشور و اراده هموطنان عزیز را احترام بگذاریم ، که در یک دوره تاریخی بسیار دشوار از آن حمایت کردند و بنابراین بنیان سیاسی ، اجتماعی و حقوقی محکمی را برای آینده روشن کشورمان ایجاد کرد.

تضمین حاکمیت ، استقلال ، آزادی و تمامیت ارضی کشور بر اساس قانون اساسی وظیفه اصلی دولت است و برگشت ناپذیر بودن شکل حکومت کشور ، جوهر دموکراتیک ، قانونی ، سکولار و اجتماعی دولت یک هنجار قوی و پایدار است.

این سند اساسی دولت به روشنی و واضح اهداف و اهداف ، مبانی ساختار دولت ، نمادهای دولتی ، قلمرو کشور ، نگرش به مالکیت ، جهت گیری سیاست داخلی و خارجی ، حقوق و آزادی های بشر و مدنی را منعکس می کند.

به عبارت دیگر ، قانون اساسی ما از دوره استقلال مطابق با الزامات زمان جدید و جامعه مدرن است ، تا امروز این کشور نقشی اساسی در توسعه دولت ملی ما ، تقویت پایه های آن و اطمینان از زندگی مرفه مردم تاجیکستان دارد.

شایان ذکر است که به لطف قانون اساسی و اجرای عملی هنجارهای آن ، جو مسالمت آمیز ، حاکمیت قانون و حاکمیت قانون در کشور ایجاد شده است ، بنابراین شرایط مطلوبی برای توسعه اقتصادی-اقتصادی برنامه ریزی شده کشور ایجاد شده است.

از طریق اجرای اصلاحات قانون اساسی ، ما تاکنون به دستاوردهای تاریخی بسیار ارزشمندی در راستای حفاظت از استقلال کشور ، دموکراتیزه کردن زندگی سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، حقوقی و فرهنگی ، تقویت و تقویت نظام ملی دولت داری و بنیادهای اساسی آن دست یافته ایم.

مطابق با قانون اساسی ، کشور ما به عنوان عضوی کامل از جامعه جهانی شناخته می شود و تا به امروز با ابتکارات خلاقانه ، کمک شایانی به حل مشکلات جهانی کره زمین می کند.

لازم به ذکر است که ابتکارات بین المللی تاجیکستان در زمینه امنیت ، آب و انرژی ، حفاظت از محیط زیست و راه حل سایر مشکلات جهانی و منطقه ای توسط جامعه جهانی کاملاً مورد حمایت قرار گرفت.

در عین حال ، مشاهده می کنیم که در سال های اخیر ، برخی از کشورهای جهان به دلیل عدم رعایت موازین قانون اساسی و الزامات قانون ، با بحران حاد و مشکلات جدی اجتماعی و سیاسی روبرو شده اند.

در این شرایط ، تاجیکستان بر اساس موازین قانون اساسی خود ، یک سیاست مسالمت آمیز را اجرا می کند ، به استقلال و حاکمیت همه کشورهای جهان احترام می گذارد ، روابط خود را با کشورها بر اساس هنجارهای بین المللی به طور کلی شناخته شده توسعه می دهد.

بنابراین بسیار مهم است که همه شهروندان کشور با قانون اساسی به عنوان سندی نماد خوشبختی رفتار کنند ، به عنوان بالاترین و کاملترین سند سیاسی ، حقوقی ، اقتصادی-اجتماعی ، فرهنگی که تعیین کننده امروز و آینده امروز کشور و جامعه است ، جوهر اجتماعی قانون اساسی را بخوانید و برای پیشرفت دولت ملی تلاش کنید.

من می خواهم تأکید کنم که قانون اساسی مردم تاجیکستان را به عنوان بیان استقلال و منبع اصلی قدرت دولت به رسمیت شناخته است.

برگزاری رویدادهای مهم سیاسی در سطح بالا در سال جاری – انتخابات نمایندگان مجلس اولی ، مجالس محلی نمایندگان مردم و رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان ، که بر اساس قانون اساسی صورت گرفت ، گواهی محکم است که اتحاد و درک متقابل در جامعه ما تضمین می شود ، فرهنگ ، موقعیت مدنی قوی ، هویت و غرور ملی ساکنان کشور.

امروز ، وظیفه اصلی و مقدس هر یک از ما این است که هنجارهای قانون اساسی را ارج نهاده و احترام بگذاریم و بر اساس این سند ، که مظهر خوشبختی مردم است ، تلاش های بیشتری برای دستیابی به اهداف کشور آزاد و مستقل خود انجام دهیم.

ما با تلاش های ایثارگرانه و متحد ، موظف هستیم با وحدت ، رعایت موازین قانون اساسی و مفاد قانون ، یعنی با اطمینان از حاکمیت قانون ، زندگی مناسب و معقولی را برای خود و فرزندانمان تضمین کنیم و یک کشور مرفه و پیشرفته را به عنوان میراث برای نسل های آینده به ارث بگذاریم.

یکبار دیگر ، به مناسبت روز قانون اساسی جمهوری تاجیکستان به همه هموطنان عزیز تبریک می گویم و برای همه خانه ها و خانواده ها آرزوی سعادت ، رفاه ، صلح و آرامش و کشور بومی ما – پیشرفت و موفقیت های جدید را دارم.

روز قانون اساسی تاجیکستان ، هموطنان عزیز مبارک! “.