آسیای میانه از کشاورزی دیجیتال استقبال می کند – اوستا

آسیای میانه از کشاورزی دیجیتال استقبال می کند

9 دسامبر 2020 ، 08:15

اوستا. Tj | 09.12.2020 | دومین نشست وزرای کشاورزی آسیای میانه ، به میزبانی فائو و قزاقستان ، به فرصت ها و چالش های کشاورزی دیجیتال پرداخت.

به گفته سرویس مطبوعاتی فائو ، کشورهای آسیای میانه ابراز علاقه به توسعه و اجرای استراتژی های دیجیتال یکپارچه در کشاورزی کرده اند.

جلسه کنفرانس ویدئویی بستری را برای کشورهای شرکت کننده فراهم کرد تا تجربیات و اطلاعات رویکردهای خود را به اشتراک بگذارند و با وجود شرایط دشوار ، بر تعهد خود به کشاورزی دیجیتال تأکید کنند.

ولادیمیر رحمانین ، معاون مدیرعامل FAO و نماینده منطقه گفت: “طی 20 سال آینده ، کشاورزی به طور فعال از فناوری اطلاعات مبتنی بر پایداری استفاده می کند.”

وی گفت: “كشاورزی با قدرت دیجیتال می تواند نه تنها بهبود اقتصادی ، بلكه تغییرات كیفیتی را نیز به ویژه برای كشاورزان خرد و خانوارهای روستایی ایجاد كند.”

پنج کشور آسیای میانه در حال حاضر گام های خوبی در دیجیتالی کردن بخش های کشاورزی خود برداشته اند ، از جمله کشاورزی دقیق ، سیستم های نظارت بر محصول و دام و نقشه برداری دیجیتال خاک. با این حال ، برای تحقق بخشیدن به پتانسیل کامل این تلاش ها ، به استراتژی های منسجم کشاورزی دیجیتال نیاز است.

در این جلسه همچنین لزوم هماهنگی اقدامات وزارتخانه های کلیدی و سایر نهادهای دولتی به منظور ایجاد فضای مطلوب تر برای تحول دیجیتالی سیستم های کشاورزی – غذایی مورد بحث قرار گرفت. چالش این است که ذینفعان کشاورزی بتوانند از فرصت های دیجیتال برای افزایش بهره وری ، شمول و کارایی و بهبود عملکرد زیست محیطی استفاده کنند.

در این نشست نمایندگان سایر سازمانهای بین المللی از جمله بانک توسعه آسیا ، بانک توسعه اوراسیا ، بانک اروپایی بازسازی و توسعه ، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی ، اتحادیه بین المللی مخابرات ، بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی نیز حضور داشتند.

دانش آنها همچنین به وزرای آسیای میانه کمک کرده است تا زمینه های بالقوه ای را که در آن کوتاه مدت برنامه های کاربردی دیجیتال می توانند اعمال شوند و نتایج مثبت فوری به دست آورند ، شناسایی کنند.

تاجیکستان در این نشست مجازی به نمایندگی از وزیر کشاورزی کشور سولایمون زیوزودا حضور داشت.