آشنایی با پروژه نوسازی خطوط 5 و 6 شرکت آلومینیوم شیرکتی توجیک در شهر تورسون زاده – اخبار تاجیکستان

امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان در 24 می در جریان سفر کاری خود به تورسون زاده با پروژه نوسازی خطوط 5 و 6 شرکت سهامی باز توجیک آلومینیوم شیرکتی (شرکت آلومینیوم تاجیکستان) آشنا شد. سرویس مطبوعاتی رئیس دولت گزارش داد.

بازسازی و نوسازی خطوط 5 و 6 آلومینیوم شیرکتی توجیک با در نظر گرفتن نیازهای روز دنیا در سه مرحله انجام می شود که هدف آنها توسعه صنعت متالورژی است.

مدت اجرای مرحله اول پروژه 14 ماه است که ظرفیت تولید در این مرحله 80000 تن محصول در سال می باشد.

مرحله دوم بازسازی و نوسازی سال های 2025-2026 را پوشش می دهد، در این مدت بقیه خط تولید الکترولیز ششم ارتقاء می یابد و فلز تولید شده در سال 70000 تن خواهد بود.

در مرحله سوم این پروژه که 14 ماه به طول می انجامد، خط پنجم تولید الکترولیز به طور کامل به روز می شود، فناوری های جدید تولید آلومینیوم نصب می شود. ظرفیت تولید در این مرحله طبق پروژه 150000 تن محصول در سال خواهد بود.

بازسازی و نوسازی خطوط 5 و 6 شرکت آلومینیوم شیرکتی توجیک OJSC بر اساس امکان سنجی شرکت چینی GAMI با همکاری شرکت مهندسی ماشین آلات چین با استفاده از فناوری های سیستم کنترل فرآیند خودکار و تامین آلومینا خودکار انجام می شود.

در جریان ارائه پروژه به روز رسانی این خطوط، گزارش شد که اجرای کامل آن با در نظر گرفتن نیازهای روز، استفاده از برق را بیش از یک بار کاهش می دهد و بهره وری آلومینا، فلوراید آلومینیوم، کرایولیت را تا حد زیادی افزایش می دهد. و آند

ورود فناوری های پیشرفته دنیا به فرآیند تولید، همراه با نوسازی کامل خطوط 5 و 6 آلومینیوم شیرکتی توجیک، ظرفیت تولید را تا سال 2027 به 300000 تن در سال می رساند.

به گفته کارشناسان، معرفی فناوری‌های جدید تولید، از طریق صرفه‌جویی در مصرف انرژی، خودکارسازی فرآیند تولید با رعایت استانداردهای تولید فن‌آوری و بهبود کیفیت محصول نهایی، کاهش قیمت تمام شده آلومینیوم را ممکن می‌سازد.

بدین ترتیب پس از نوسازی کامل و آغاز فعالیت های ثانویه خطوط، برای 1500 شغل جدید ایجاد می شود.

رئیس جمهور ضمن آشنایی با پروژه به روز رسانی فناوری تولید آلومینیوم در خطوط 5 و 6، دستورات مشخصی را برای اتمام به موقع و با کیفیت کار ساختمانی به مسئولین ارائه کرد.

آلومینیوم شیرکاتی توجیک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم در جهان است که در نتیجه اقدامات خلاقانه سال ها است که شهرت خود را به عنوان یک شرکت به سرعت در حال رشد حفظ کرده است. محصولات تولیدی این شرکت بزرگ صنعتی مطابق با استانداردهای بین المللی بوده و تقاضای زیادی در بازارهای جهانی دارد.