آموزش Raid بندی سرور Hp؛ پیکربندی RAID روی سرور

هارد شما برای تعمیر و یا ریکاوری بررسی می شود و اطلاعات قابل بازیابی و هزینه اینکار به شما اعلام می شود تا شما بتوانید در مورد انجام آن تصمیم گیری کنید و در صورتیکه به هر دلیل تصمیم بر عدم انجام فرآیند بگیرید ، هارد یا دیگر تجهیزات ذخیره سازی به شما بازگردانده می شود و هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی گردد. هارد اینترنال سرور SAS 0F27439 ظرفیت 10 ترابایت تولید برند دل Dell است که کاربری برای سرورها دارد و به منظور ذخیره داده و نیز دیتاسنتر در سرور مناسب است. بطور کلی اجرای اسکن دیسک یا فرمان ChkDsk X: /f در مواقعی که مشکلی روی درایوی که دیتای با ارزش داشته باشید پیشنهاد نمیشود و معمولا اسکن دیسک میتواند در سیستم های تک هارد درایو به منظور تشخیص اشکالات درایو یا هارددیسک و یا فایل سیستم استفاده شود که گاها باعث بالا بردن سرعت و پایین آوردن خطاهای هارد میشود مفید باشد. نوع SAS قابلیت پشتیبانی از اجرای همزمان دستور های Read و Write را دارد در حالی که SATA تنها میتواند یکی از این 2 دستور را در آن واحد انجام دهد. سپس با فشردن کلید TAB به منوی روبرو رفته و نوع رید مورد نظر را با فشردن کلید SPACE انتخاب مس کنیم .

اگر از حافظه های رجیستر استفاده کنیم در مجموع می توانیم حداکثر از ۱۹۲ گیگابایت ( ۱۲ عدد حافظه ۱۶ گیگابایتی) و اگر از حافظه های Unbuffered استفاده کنیم می توانیم حداکثر از ۹۶ گیگابایت ( ۱۲ عدد حافظه ۸ گیگابایتی) استفاده کرد. این حافظه های تحت شبکه ، علاوه بر قابلیت مدیریت زمانی ، از نظر امنیتی نیز قابل تنظیم هستند . هارد اینترنال 10 ترابایت وسترن Purple ، با حافظه ۱۰ ترابایت برای کسانی که به صورت حرفهای کار ادیت عکس و فیلم انجام میدهند کاملا مناسب میباشد. SSD NVMe ارائه می گردد کاملا اختصاصی بوده و با مجازی ساز قدرتمند KVM مدیریت می شوند. سرور مجازی حجیم ایران کاملا مناسب برای سرور دانلود حرفه ای،نگهداری و آرشیو کردن فایل های بزرگ و کوچک خواهد بود. سرور مجازی حجیم با هارد SSD NVMe و هارد SATA HDD و رم پر سرعت DDR4 مناسب سرور بکاپ و سرویس های ftp و سایت های پربازدید با مصرف بالای منابع سرور و همچنین اجرای انواع اپلیکیشن ها و ربات ها از جمله ربات های تلگرام که نیاز به سرعت بالایی دارند است.همچنین برای ربات های تلگرامی می توانید از هاست مخصوص تلگرام بستلا استفاده کنید. معمولا هارد کامپیوتر خیلی سریع پر میشود و کاربران نیاز به فضای بیشتری برای ذخیرهسازی فایلهای خود خواهند داشت.

مسلما، اکثر HDDها در واقع آنقدرها پر سر و صدا نیستند، اما اگر سروری با دهها HDD داشته باشید، نویز ترکیبی قابل توجه خواهد بود. قیمت هارد ها با توجه به ظرفیت نوع آن ها قیمت گذاری میشوند. این هارد سرور از نوع اینترنال بوده که در سرورها نیز کاربرد دارد و دارای ظرفیت 900 گیگابایت می باشد و از سرعت چرخش 10000 دور در دقیقه نیز بهره می برد. هارد ۰۰۳-۶۹۵۹۹۶ دارای ظرفیت ۴ ترابایت و سرعت چرخش ۷۲۰۰ (۷.۲K) دور در دقیقه است. سرعت انتقال این هارد ۶ گیگابیت در ثانیه بوده که با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه این عمل را انجام می دهد. ترکیب این دو هارد در سرور مجازی حجیم پیشنهاد بستلا است که سیستم عامل بر روی هارد NVMe نصب شود و از هارد معمولی HDD جهت ذخیره سازی اطلاعات که شامل Backup و Storage داده ها است استفاده گردد. در هر سازمان یا عملیات کامپیوتری اگر نیازمند فضای ذخیره سازی مطمئن با سرعت بالا و رابط SATA هستید ما به شما هاردهای سروری اچ پی را پیشنهاد می کنیم. توجه داشته باشید که رابط کاربری این هارد ساتا می باشد. مناسب ذخیره سازی حجم بالای اطلاعات مانند سرور دانلود می باشد که این سرویس ها از هارد های بسیار با کیفیت دیتاسنتری بهره خواهند برد.

بازیابی دادههای RAID تفاوت محسوسی با فرایندهای بازیابی دادههای استاندارد دارد، زیرا معماری ذخیرهسازی RAID از روش منحصر به فرد و پیچیده برای ذخیره و استخراج دادهها استفاده میکند. زیرا در زمان فعالیت سرور حرارت سیستم بالا رفته که به واسطه انواع خنک کننده ها آن را کاهش می دهند تا به سرور و تجهیزات صدمه وارد نشود. همانطور که در لیست بالا مشاهده میکنید طیف وسیعی از سرور های اچ پی نسل ۹ و ۸ میتوانند از هارد ۴ ترابایت اچ پی استفاده کنند. هارد سرور اچ پی HP 7.2K ظرفیت ۴ ترابایت با پارت نامبر ۰۰۳-۶۹۵۹۹۶ یک هارد ۳.۵ اینچی است که از رابط کاربری SATA استفاده می کند و دارای سرعت انتقال ۶ گیگابیت در ثانیه است و قابل نصب در سرور های نسل ۸ (G8) و سرورهای نسل ۹ (G9) می باشد. سی پی یو های اینتل Xeon که امنیت و سرعت بالایی دارند، در دو نسل و چهار سری پلاتینوم و گلد و سیلور و برونز ارائه میشوند. شما در بازار میتوانید تنوع بالایی را در خرید هارد اکسترنال داشته باشید و مورد دلخواه خود را از این بین تهیه کنید.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از خشاب هارد سرور دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.