آهنگساز داشکویچ در ارتباط با اوکراین مظنون است

بنا به دلایلی، شکار جادوگران در چوواشیا آغاز شد

هفته برای ولادیمیر داشکویچ آهنگساز مشهور روسی با شوک آغاز شد. او دریافت که او و انجمن بین‌المللی سازمان‌های آهنگساز (IACO) به ریاست او مظنون به روابط مالی با اوکراین هستند. برای فردی که سال آینده 90 سالگی خود را جشن می گیرد و با شایستگی های گذشته زندگی نمی کند، اما فعالانه به کار خود ادامه می دهد، مطمئناً این استرسی است که برای سلامتی خطرناک است. چه اتفاقی می افتد؟ چرا آهنگساز محترم مورد سوء ظن قرار گرفت؟ آیا شکار جادوگران در حال افزایش است؟ ما با ولادیمیر داشکویچ با این موضوع سروکار داریم.

– همه چیز از آنجا شروع شد که صبح رئیس سازمان آهنگسازان چوواش، سوتلانا تیاخموسوا، با دبیر انجمن ما، اینگا شوبینا تماس گرفت و گفت که او به وزارت فرهنگ چوواشیا احضار شده است. او در مورد نامه ای از مسکو مطلع شد که از آن نتیجه می شود که ولادیمیر داشکویچ و سازمان بین المللی او IACS تقریباً در روابط مالی با اوکراین درگیر هستند. پس از آن، بر این اساس خواستار خروج از IACS شدند.» – وقتی متوجه این موضوع شدم، بلافاصله با سوتلانا ویاچسلاوونا تماس گرفتم. و او تأیید کرد که آنها واقعاً با او تماس گرفتند ، چنین صحبتی انجام شد و او نمی فهمد چه اتفاقی می افتد ، اما فشار روی او قوی است.

– چی کار می خوای بکنی؟

– من قبلاً نامه ای به انجمن چوواشیا ارسال کرده ام. او در آنجا نوشت که در ارتباط با وضعیت فعلی، IAKO به عنوان جانشین قانونی اتحادیه آهنگسازان اتحاد جماهیر شوروی در سال 1993 تأسیس شد که بنیانگذاران انجمن شامل اتحادیه آهنگسازان اوکراین، بلاروس و چوواشیا هستند. اما از سال 2013، ما هیچ رابطه ای با نمایندگان اتحادیه آهنگسازان اوکراین نداشته ایم – نه مالی، نه خلاقانه و نه هیچ رابطه دیگری. ما سالانه کنسرت های زیادی را در سراسر کشور برگزار کردیم، قبل از اینکه اوکراین نیز در آنها شرکت کند، اما پس از سال 2013، روابط با اوکراین قطع شد و از دو طرف: آنها از ارسال نت به ما منصرف شدند و نوازندگان ما اجرای آنها را متوقف کردند.

– چگونه فکر می کنید، چنین سوء ظن وحشیانه ای در مورد دخالت سازمان شما در روابط با اوکراین از کجا می تواند ناشی شود؟

“من فقط می توانم حدس بزنم. واقعیت این است که در سال 2021 اتحادیه آهنگسازان روسیه شکایتی را با Rosreestr تنظیم کرد تا به عنوان صاحبان مکان هایی که انجمن ما اکنون در طبقه همکف خانه آهنگسازان در Bryusov Lane اشغال می کند شناخته شود. از دبیرخانه سابق اتحادیه آهنگسازان اتحاد جماهیر شوروی که همانطور که گفتم ما جانشین قانونی آن هستیم در MAKO به ما رسید. و من فکر می‌کنم این تمام موضوع است.

ما در چوواشیا، انجمن محلی آهنگسازان، سوتلانا تیاخموسوا تماس گرفتیم. و او با اشاره به نامه مهمی تأیید کرد که وزارت فرهنگ چوواشیا واقعاً خواستار ترک MAKO شده است. و پنج روز دیگر ترک کنید. هنگامی که او درخواست کرد که این نامه را به او ببیند، او رد شد. اما یک نکته ضروری: سه روز قبل از فراخوان به فرش وزیری، سوتلانا ویاچسلاوونا از مسکو تماس گرفت، اما قبلاً از اتحادیه آهنگسازان روسیه، و به طور کاملاً غیر منتظره برای او پیشنهاد شد که MAKO را ترک کند و به آن بپیوندد. اتحادیه آهنگسازان روسیه.

سوتلانا ویاچسلاوونا توضیح می دهد: “حتی در آن زمان من از این تماس شگفت زده شدم.” – من به تنهایی نمی توانم چنین تصمیماتی بگیرم، این از اختیارات کنگره آهنگسازان است. در 6 ژوئن برگزار می شود و سپس تصمیم می گیرد که آیا در اتحادیه آهنگسازان روسیه باشیم یا نه. یا در MAKO بمانید.

موافقم ، ترکیب عجیبی در حال پخش است: انجمن بین المللی به ریاست ولادیمیر داشکویچ مظنون به نوعی ارتباط با اوکراین است ، آهنگساز محترم داشکویچ یک مامور خارجی بدون پنج دقیقه است. و ممکن است که اساس تماس ها و نامه ها فقط همان “مشکل مسکن” پیش پا افتاده باشد که نه تنها مسکوئی ها، بلکه کارگران خلاق را نیز خراب کرده است. در پایان، بگذارید روی وجدان کسانی بماند که دست به چنین بازی ای زدند، اما سوال برای مسئولان این است که چرا به این راحتی به اطلاعات نادرست آگاهانه سوق داده می شوند.

منتشر شده در روزنامه “Moskovsky Komsomolets” شماره 29042 مورخ 2 ژوئن 2023

تیتر روزنامه:
آهنگساز داشکویچ در ارتباط با اوکراین مظنون است