اتحادیه اروپا ممکن است محدودیت هایی را علیه تعدادی از کشورها برای صادرات مجدد کالاهای تحریم شده به روسیه اعمال کند – اخبار تاجیکستان

اتحادیه اروپا (EU) ممکن است محدودیت هایی را برای کشورهای درگیر در صادرات مجدد کالاهای تحریم شده به روسیه اعمال کند. این را روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز روز جمعه 28 آوریل گزارش داد.

به گفته این نشریه، کمیسیون اروپا (EC) در حال بررسی مکانیسم های قانونی برای اعمال ممنوعیت عرضه تعدادی از کالاها به برخی کشورها است. این سازمان نگران است که کالاها و فناوری ها، از جمله آنهایی که برای مقاصد نظامی استفاده می شوند، از طریق کشورهای ثالث وارد روسیه شوند.

خاطرنشان می شود که چنین اقدامی “تشدید قابل توجه تلاش های اتحادیه اروپا برای جلوگیری از دور زدن تحریم ها” در پس زمینه ماه ها تلاش بروکسل و متحدانش برای متقاعد کردن کشورهایی مانند ترکیه و امارات متحده عربی است. به عنوان کشورهای آسیای مرکزی، اقدامات سخت تری برای جلوگیری از دور زدن تحریم های غرب توسط روسیه انجام دهند.

خاطرنشان می شود که ایده مشابهی در هفته گذشته و در فرآیند کار بر روی بسته یازدهم تحریم ها علیه روسیه ظاهر شد. بر اساس این ایده، این گام به “بستن روزنه ها” در فشار بر مسکو کمک می کند.