اجرای اپرای جشنواره ستارگان شب های سفید

تکنوازان مشهور اپرا ایلدار آبدرازاکوف، خبلا گرزماوا، آلبینا شاگیموراتووا، النا استیخینا، یولیا ماتوچکینا، ایرینا چوریلووا و دیگران در نقش های تاج و اولین نقش ها در صحنه های تاریخی و جدید تئاتر ماریینسکی ظاهر می شوند.

در آستانه جشنواره، ششم اردیبهشت ماه، «آیدا» اثر جوزپه وردی روی صحنه تاریخی می رود. آمنریس – میزانسن سوپرانو یولیا ماتوچکینا، نقش اصلی را النا استیخینا ایفا می کند. و در 21 ژوئن استیخینا سالومه را در اپرایی به همین نام اثر ریچارد اشتراوس خواهد خواند.

در 27 می، ایرینا چوریلووا اولین نقش اصلی خود را در اپرای پیوتر چایکوفسکی Iolanta خواهد داشت. سرگئی اسکوروخودوف، الکسی مارکوف و ولادیسلاو سولیمسکی با او روی صحنه خواهند رفت. در 27 ژوئن، چوریلووا در داستان شهر نامرئی کیتژ و دوشیزه فورونیا اثر نیکولای ریمسکی-کورساکوف شنیده می شود.

در 31 می، سوپرانو معروف Khibla Gerzmava در صحنه جدید تئاتر Mariinsky اجرا خواهد کرد. او نقش دزدمونا را در Otello جوزپه وردی اجرا خواهد کرد. ولادیسلاو سولیمسکی و میخائیل پترنکو نیز در این اجرا شرکت خواهند کرد.

ایلدار آبدرازاکوف در تاریخ 3 ژوئن در صحنه تاریخی تئاتر ماریینسکی ظاهر می شود. او در اجرای شبانه اپرای دختر ایتالیایی در الجزیره اثر جواکینو روسینی نقش بیگ مصطفی کاریزماتیک را بازی می کند. و در حال حاضر در 8 ژوئن، در صحنه جدید، باس معروف کنسرتی با ارکستر سمفونیک تئاتر ماریینسکی به رهبری والری گرگیف برگزار می کند.

16 ژوئن در صحنه جدید – اجرای کنسرت اپرای وینچنزو بلینی “The Puritani”. الکساندر میخائیلوف، الکسی مارکوف، زینیدا تسارنکو، آلبینا شاگیموراتوا و ماهارام حسینوف در این اجرا شرکت خواهند کرد.

در پشت جایگاه رهبر ارکستر، مدیر هنری جشنواره، استاد والری گرگیف قرار دارد.

“اورفیوس”