ادوارد باگیروف نویسنده درگذشت

ادوارد باگیروف نویسنده در سن 47 سالگی درگذشت

ادوارد باقروف نویسنده در سن 47 سالگی درگذشت.

سردبیر RT مارگاریتا سیمونیان از مرگ این روزنامه نگار خبر داد.

کانال تلگرامی 112 گزارش می دهد که باقروف در روز اول آوریل به دلیل خونریزی داخلی در بیمارستان بستری شده و در چند روز گذشته در کما به سر می برد. بر اساس برخی گزارش ها، مرگ ممکن است در پس زمینه سیروز کبد رخ داده باشد – چنین اطلاعاتی در کانال های تلگرام با اشاره به منابع ظاهر شد.

در اواسط دهه 2000 ، باقروف به لطف رمان خود “کارگر مهمان” به شهرت رسید ، بعداً ادامه خط داستانی – “عاشقان” و “ایده آلیست” با اشاره به وقایع سیاسی آن دوره منتشر شد. در اوایل دهه 2010، او یک دفتر فیلمنامه را تأسیس کرد.

در سال 2011، باقروف به اتهام شرکت در شورش های دسته جمعی در آن کشور در پس زمینه انتخابات 2009 در کیشینوف دستگیر شد. پس از آزادی، او به روسیه رفت، بعداً فدراسیون روسیه از استرداد شخص درگیر در پرونده به مولداوی خودداری کرد. در سال 2016، دادگاهی در مولداوی باقروف را غیابی به پنج سال زندان محکوم کرد.

او در انتخابات 2012 یکی از افراد مورد اعتماد ولادیمیر پوتین نامزد ریاست جمهوری بود و از مخالفان انتقاد کرد.

باقروف در اینترنت به دلیل پست هایش در LiveJournal در مورد موضوعات اجتماعی و سیاسی شناخته شد، بسیاری این نشریات را تحریک آمیز می دانستند. بنابراین، باگیروف به دلیل پستی که در آن سنت پترزبورگ “بیدلگورود” خوانده می شد مورد انتقاد قرار گرفت. او همچنین در مورد احتمال قتل قراردادی روزنامه نگار یولیا لاتینینا (که در فهرست عوامل خارجی گنجانده شده است) صحبت کرد.

در سال 2022، باگیروف میزبان این برنامه در رادیو اسپوتنیک شد.