اروپا: مد برای نی و ساخت خانه های خشتی – اخبار تاجیکستان

در مواجهه با بحران های متعدد و قیمت های سرسام آور، اروپایی ها بیشتر و بیشتر به دنبال جایگزینی برای مالکیت خانه های کلاسیک هستند. به گزارش یورونیوز، حتی مبتدیان نیز متعهد می شوند خانه های خود و نسبتاً غیرعادی بسازند.

بنابراین، دارن شامبون، یک سرآشپز با آموزش، یکی از 9 کارآموزی است که تکنیک ساخت خانه های حصیری را در جنوب غربی فرانسه از آندره دو بوتر، یک مرجع شناخته شده در این زمینه، مطالعه می کند.

به گفته آندره، مشخصات اتهامات او از زمان همه گیری تغییر کرده است. اگر ساختمان‌های زیست‌محیطی قبلی مورد توجه حلقه باریکی از مردم بود، امروزه تقریباً کل طبقه متوسط ​​به آن علاقه‌مند است. استاد می گوید: «مردم رویای یک خانه مستقل، پایدار و طبیعی را در سر می پرورانند.

شاگردان او به محیط زیست اهمیت می دهند و در بیشتر موارد نمی خواهند با بانک ها معامله کنند. به گفته کارشناسان فرانسوی، در پس زمینه افزایش سریع نرخ بهره در ماه مارس، 45 درصد از درخواست های وام مسکن رد شد.

در اروپای شرقی، در شهر Fegivernek مجارستان، István Bajnok و همسرش Kinga در حال تکمیل یک خانه خشتی با استفاده از تکنیک سنگ تراشی باستانی هستند. در دوران اتحاد جماهیر شوروی، زمانی که بتن بر بازار ساخت و ساز تسلط داشت، فراموش شد.

ایستوان تابستان گذشته را صرف ساخت آجر، مخلوط کاه، آب و خاک کرد.

او با افتخار جلوی خانه‌اش که اخیراً با نی عایق کاری کرده است، می‌گوید: «در مجموع ۱۷۵۰۰ آجر با کمک ده‌ها دوست درست کردم.

مسکن آماده است، در مرکز خانه یک اجاق گاز وجود دارد که تقریباً هزینه برق یک خانواده با سه فرزند را به نصف کاهش می دهد. جلوتر از ایستوان، فقط دکوراسیون داخلی در انتظار است. تا تحقق رویای یک خانه مقرون به صرفه، ایمن و پایدار فاصله زیادی دارد و در کشوری است که تورم به شدت آسیب دیده است.