ازبکستان معتقد است که نمی توان از موج دوم ویروس کرونا جلوگیری کرد – اوستا

ازبکستان معتقد است که نمی توان از موج دوم ویروس کرونا جلوگیری کرد

8 دسامبر 2020 ، ساعت 17:00

اوستا. Tj | 8.12.2020 | به گزارش Podrobno.uz ، به نقل از پیامی از وزارت ، وزارت بهداشت ازبکستان معتقد است که با توجه به تجربه بسیاری از کشورها نمی توان از موج دوم COVID-19 جلوگیری کرد.

این امر پس از ملاقات عبدوخاکیم خادژایف رئیس وزارت بهداشت با مانیش پرابهت ، سفیر هند در ازبکستان ، معلوم شد.

وزیر در حین گفتگوها خاطرنشان کرد که ثبات وضعیت (با ویروس کرونا) اطمینان بخش نیست.

“این درک وجود دارد که با توجه به تجربه بسیاری از کشورها ، نمی توان از موج دوم COVID-19 جلوگیری کرد. برای این کار ، کار در کشور در حال انجام است تا مقدمات آن را فراهم کنیم »، وزارت بهداشت گفت.

گفته می شد که در طول ساعات آرامش در کشور ، حدود 40 بیمارستان از بیش از 150 بیمارستان برای کار باقی مانده است ، بقیه آنها را تحت الشعاع قرار دادند تا در صورت لزوم ، آنها دوباره بتوانند از بیماران ویروس کرونا پذیرایی کنند.

سفیر ، به نوبه خود ، خاطر نشان كرد كه مردم ازبكستان از نظم و انضباط و مسئولیت بالایی در طی بیماری همه گیر نشان می دهند ، كه این امر به دستیابی به نتایج خوب كمك می كند و به دولت اجازه می دهد تا امروز وضعیت را تحت كنترل داشته باشد.

طرفین همچنین در مورد بردارها برای همکاری بیشتر گفتگو کردند. از جمله آنها توسعه پروژه های سرمایه گذاری موجود و جذب سرمایه گذاران جدید به ازبکستان ، ایجاد تولید دارویی مشترک است.

مانیش پرابهت خاطرنشان کرد که هند در حال حاضر بر روی ایجاد 3 واکسن علیه ویروس کرونا کار می کند که 2 مورد در مرحله دوم و یک مورد در مرحله سوم است. سفیر خاطرنشان کرد که در آینده ، این واکسن ها می توانند برای جمعیت ازبکستان مفید باشند.

همچنین ، سفیر پیشنهادهایی را در مورد ایجاد همکاری نزدیک در مورد برنامه تبادل دانشجو بیان کرد. وی خاطرنشان کرد که جوانان در هند به طور فزاینده ای علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های پزشکی ازبکستان هستند.