اسپارتاکیادهای کودکان دارای معلولیت در کشورهای مستقل مشترک المنافع ظاهر می شود – اخبار تاجیکستان

در نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای مشترک المنافع که در 14 آوریل 2023 در سمرقند برگزار شد، پیش نویس تصمیم در مورد ایجاد اسپارتاکیاد در بین کودکان دارای معلولیت در کشورهای مستقل مشترک المنافع به تصویب رسید. پیش نویس مقررات مربوط به اسپارتکیاد توسط طرف روسی تهیه شد و به طور کلی توسط شورای فرهنگ بدنی و ورزش کشورهای مشترک المنافع تصویب شد.

الکسی موروزوف، معاون وزیر ورزش فدراسیون روسیه در این خصوص خطاب به روسای هیئت ها صحبت کرد.

امروزه در کشورهای مستقل مشترک المنافع چنین مسابقاتی برای کودکان معلول وجود ندارد که به طور دائم برگزار می شود. در عین حال، برگزاری منظم اسپارتکیاد امکان مشارکت افراد دارای معلولیت را در تربیت بدنی و ورزش سیستماتیک، ارتقای تربیت بدنی و معنوی آنها، ارتقای روحیه ورزشی و کسب تجربه در شرکت در مسابقات فراهم می کند.

قرار است هر چهار سال یک بار روزهای ورزشی به صورت جداگانه برای ورزش های زمستانی و تابستانی برگزار شود. در عین حال، اولین مسابقات در سال 2024 برای ورزش های زمستانی و در سال 2026 برای ورزش های تابستانی پیشنهاد شده است.

برنامه ریزی شده است که مسابقات ورزشی در رشته های پارالمپیک و ناشنوایان (دفلیمپیک) مشمول مسابقات ورزشی شود. انتظار می رود که رقابت فقط به بخش ورزشی محدود نشود – طبق گفته نویسندگان پروژه، شرکت کنندگان می توانند با ارزش های فرهنگی و تاریخی کشور میزبان آشنا شوند. علاوه بر این، بر اساس تصمیم برگزارکنندگان اسپارتکیاد، رویدادهای علمی و عملی برای آنها برگزار می شود.

تصمیم نهایی در مورد ایجاد اسپارتاکیاد کشورهای مستقل مشترک المنافع در میان کودکان دارای معلولیت در نشست شورای سران دولت های کشورهای مشترک المنافع که در 8 ژوئن در سوچی برگزار می شود، اتخاذ خواهد شد.