افسانه ای “Domisolka” – 30 سال

تئاتر موسیقی کودکان Domisolka سی امین سالگرد خود را جشن گرفت. متأسفانه ، در حالی که آنلاین هستید. به مدت سه دهه ، حدود 15 هزار کودک شاگرد او شده اند و بسیاری از آنها هنوز به عنوان یک هنرمند مستقل در صحنه روسیه ظاهر می شوند. ما در مورد چگونگی شروع همه چیز ، در مورد دانش آموزان ستاره و هزینه آموزش از مدیران تئاتر – آهنگساز اولگا یوداخینا و تهیه کننده ایوان ژیگانف – آموختیم.

– 30 سال برای تئاتر – زیاد یا کمی؟

O.Yu: – برای تئاتر یک بزرگسال ، احتمالاً – کمی ، برای یک کودک – این یک سن قابل احترام است. چیزی برای بازگشت وجود دارد. وقتی همه چیز شروع شد ، ما حتی نمی توانستیم تصور کنیم که همه اینها در نهایت به چه نتیجه ای منجر می شوند …

– دومیسولکا از کجا آمده و چگونه توانسته اید در میان رهبران خلاقیت های موسیقی و تئاتر کودکان روسیه بمانید؟

I.Zh: – یوداخینا در اوایل دهه 90 برنامه نویسنده ای را در تلویزیون عمومی روسیه ترتیب داد – “دومیسولکو”. برنامه کودک و نوجوان موسیقی و یک نوع برنامه برای همه خوب بود ، با این تفاوت که مجری آن نمی دانست چگونه برای کانال و خودش پول در بیاورد. برنامه با یک ستاره چشمک زد و از هوا خارج شد. یک پروژه کودک جایگزین پروژه دیگری شد ، که در آن آنها با اصرار شروع به دعوت کودکان به جنگل کردند. در اوایل دهه 90 ، این موضوع بیشتر از آموزش سلیقه موسیقی خوب به کودکان بود. اولگا به کاخ پیشگامان منطقه رفت و حلقه ای به همین نام را در آنجا سازمان داد.

O.Yu: – بعد از مدتی ایوان به من پیوست و ما شروع به ساخت آزمایشگاه افسانه ای کودکان کردیم ، که در طی 30 سال از 7 کودک هنرمند به 850 نفر رسیده است. فکر کردن ترسناک است.

I.Zh: – و آنها یک باره رهبر نشدند … اما ما برگ برنده بی نظیر خود را داریم – موسیقی اولیا یوداخینا. ترانه های او به شعرهای انتین ، رزنیک ، اوسپنسکی و دیگر شاعران مشهور آن جذابیت تئاتر کودکان ما را که هیچ کس دیگری نداشت ، بخشید. و حالا نه و سپس می دانیم که چگونه از بزرگان یاد بگیریم: الکساندر باسیلائی ، رولان بیکوف ، الکساندر شیروینت. مشارکت فرزندان ما در پروژه هایشان بازدهی قدرتمند بوده است.

– به فرزندان خود چه می آموزید؟ ستاره باشید؟

O.Yu: – ستاره ها؟ خدای نکرده … ما به آنها انسان بودن را یاد می دهیم. روشن ، مستقل ، خوش مشرب و موفق. برنامه ما بر اساس اصل مدرسه ساخته شده است – بسته ای از موضوعات. مقدماتی: آواز ، رقص ، بازیگری ، سازها. هرچه بچه ها بزرگتر باشند ، بار بیشتر می شود. علاوه بر فیلمبرداری ، کنسرت و تور ، بزرگان هفته ای 14-16 ساعت کلاس اجباری دارند ، بدون اینکه تمرین ها را حساب کنند. اینجا فوق العاده جالب است.

I.Zh: – از همان ابتدا ما با والدین موافقیم – ما قرار نیست از بچه ها ستاره بسازیم. اما همه چیز را به صورت حرفه ای آموزش خواهیم داد. اگر خود کودک ، پدر و مادرش بخواهند بی حوصله به ورطه تجارت نمایش انفرادی کودکان شیرجه بزنند – این انتخاب آنهاست. اما قطعاً در مورد صخره های احتمالی و شکارچیان به شما هشدار خواهیم داد.

– اما هنوز باید هزینه آموزش را بپردازید؟

O.Yu: – برای مسکو عملا رایگان است. از 2000 روبل – برای بزرگترها و حداکثر تا 11،500 – برای “domisoleks” جوان. ما یک تئاتر دولتی هستیم و به گروه آموزش و علوم مسکو تعلق داریم. ما از پشتیبانی مالی پایدار دولت برخوردار هستیم. بنابراین ، کیف پول والدین نیست که در بین کودکان و مرحله بزرگ قرار دارد ، بلکه فقط استعداد ، توانایی ها و توانایی آنها در کار است.

I.Zh: – ما دارای یک اقتصاد اجتماعی گرا هستیم: کودک هرچه بزرگتر می شود فعالیت های بیشتری دارد و درنهایت کمتر می پردازد. یک داستان بسیار جذاب برای والدین هنرمندان ما. مسابقه – 3-5 نفر در هر مکان. اکنون یک ساختمان پنج طبقه فوق العاده دیگر به دست ما رسیده است. پس از اتمام بازسازی ، امیدواریم که یک سالن کنسرت به آن اضافه کنیم. تئاتر موسیقی بدون سالن کنسرت خودش چیست؟

– کدام یک از دانشجویان شما بالاتر از بقیه پرواز کرده اند؟

O.Yu: – درخشان ترین و مشهورترین ، بدون شک Polina Gagarina است.

I.Zh: – و تعدادی از هنرمندان ما که در مسابقات کانال های تلویزیونی فدرال شرکت کرده اند – راگدا خانیوا ، لیزا پوریس ، نستیا بیلیوسکایا ، سوزی مخیتاریان. فارغ التحصیلان در تئاترهای مسکو بازی می کنند ، پروژه های تلویزیونی را انجام می دهند و با موفقیت وبلاگ نویسی می کنند. ما از آنها راضی هستیم. همه موفق هستند.

– شما خودتان آهنگ می نویسید. آیا آنها ستون فقرات رپرتوار تئاتر هستند؟

I.Zh: – بازار آهنگ بسیار شلوغ است و همیشه راحت نیست. اگرچه از زمان شوروی تغییر چندانی نشده است. اما به لطف شهرت دومیسولکا و آشنایی نزدیک با هنرمندان ، آثار ما به صفحات تلویزیون و صحنه های بزرگ راه پیدا می کنند. الكساندر اولشكو ، دیانا گورتسكایا ، والرا یارمنكو ، تانیا آبرامووا ، لیزا آرزاماسووا ، اولیا كابو آنها را با لذت می خوانند. اما ترانه سرایی بیشتر سرگرمی لذتبخش ماست تا راهی برای تأمین هزینه های زندگی.

– چگونه می خواهید سالگرد را جشن بگیرید؟

I.Zh: – در 8 دسامبر ، ما یک کنسرت انفرادی در کرملین داشتیم. لغو شد … به سال آینده موکول شد. ما به امید تاریخچه تمام وقت زندگی می کنیم.