امامعلی رحمان در مراسم بزرگداشت روز مرزبان شرکت کرد – اخبار تاجیکستان

امامعلی رحمان در هشتم اردیبهشت ماه در مراسم بزرگداشت روز مرزبان در منطقه شهریطوس منطقه ختلان شرکت کرد و سخنرانی کرد.

رئیس جمهور ابتدا بیست و نهمین سالگرد تأسیس نیروهای مرزی کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری اسلامی را به تمامی شرکت کنندگان در این مراسم، افسران و سربازان و در شخص آنها به تمامی مرزبانان کشور تبریک گفت. تاجیکستان و روز مرزبانان تاجیکستان.

مرزهای دولتی در کنار ارزش های ملی، زبان، تاریخ، فرهنگ و سایر زیارتگاه های ملی یکی از مهمترین عناصر حاکمیت و استقلال دولت است.

رئیس جمهور کشور تاکید کرد که یکی از مهم ترین مسائل پیش روی کشور ما در آغاز استقلال، ایجاد ساختارهای مرزی بود.

رئیس جمهور در جریان سخنان خود نظر خود را در مورد روزهای سخت و سخت اولین روزهای استقلال که بر سر مردم کشور آمد بیان کرد. تاکید شد که نیروهای مرزبانی نیز مانند سایر یگان‌های نیروهای مسلح در حساس‌ترین و سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان، یعنی زمانی که جنگ داخلی تحمیلی همچنان ادامه داشت، ایجاد شد. نیروهای مرزی طی سالیان به یک ساختار نظامی مدرن و سپر قابل اعتماد برای حفاظت از مرزهای کشور تبدیل شده و به یکی از بزرگترین دستاوردهای دوران استقلال تاجیکستان تبدیل شده است.

رئیس جمهور کشور گفت که سربازان سرحدی از نخستین روزهای تأسیس خود نقش شایسته ای در پاسداری از استقلال و آزادی میهن، در حفاظت از امنیت کشور و جامعه، در زندگی مسالمت آمیز مردم ایفا کردند. و در سخت ترین روزها خدمتی واقعاً تاریخی برای حفاظت از مرزهای دولتی و جلوگیری از نفوذ گروه های جنایتکار سازمان یافته و مسلح، سلاح و مواد مخدر انجام دادند.

در دوران استقلال، اقدامات لازم بسیاری برای اطمینان از حفاظت مطمئن از مرزهای دولتی انجام شد – از ایجاد گردان ها، دفاتر فرماندهی، پاسگاه های مرزی و ایست های بازرسی تا سازماندهی موسسات آموزشی برای آموزش مرزبانان.

با در نظر گرفتن اهمیت کلیدی آموزش متخصصان نظامی با صلاحیت بالا، از جمله برای ساختارهای مرزی، دولت کشور به این موضوع اهمیت فوق العاده ای می دهد.

در ده سال گذشته، صدها جوان از مؤسسه عالی مرزی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان و ده ها مؤسسه آموزش عالی دیگر در کشورهای خارجی فارغ التحصیل شده اند و امروز در نیروهای مرزی خدمت می کنند.

رئیس دولت به رهبری نیروهای سرحدی به ویژه افسران و کادر آموزشی مؤسسه عالی سرحدی، مرکز آموزشی پویتخت و سایر مؤسسات آموزشی نیروهای سرحدی دستور داد که قبل از هر چیز به بهبود وضعیت خود توجه جدی داشته باشند. دانش و تخصص، تربیت دانش آموزان با روحیه بالای خودشناسی، میهن پرستی، غرور ملی و فداکاری به مردم و میهن و همچنین مطالعه عمیق زبان های خارجی.

رئیس جمهور کشور با یادآوری ایثار فرزندان دلیر ملت خاطرنشان کرد: مردم تاجیکستان و دولت این کشور همواره نام نیک، شجاعت و ایثار پرسنل نظامی یگان های مرزی را که جان خود را فدا کرده اند ارج می نهند. نام حفاظت از مرزهای میهن، اعاده نظم قانون اساسی، حفاظت از صلح و ثبات کشور، زندگی مسالمت آمیز مردم تاجیکستان در انجام وظایف رسمی است.

تاکید شد که شرایط سخت سیاسی منطقه و جهان و تهدیدها و خطرات روزافزون، هر سرباز و افسر بلند پروازی را ایجاب می‌کند که از خاک مقدس میهن عزیزمان دفاع کند، مهارت‌های حرفه‌ای و هوشیاری سیاسی را صادقانه و با شعور از دست ندهد. میهن پرستی و در سطح حرفه ای بالا برای انجام وظایف رسمی خود.

امامعلی رحمان در پایان سخنان خود یک بار دیگر این عید را به تمامی مرزبانان تاجیک تبریک گفت و گفت: شما مرزبانان هرگز فراموش نکنید که مرز دولتی یکی از زیارتگاه های ملی است و حفاظت از آن مظهر میهن پرستی و میهن پرستی است. عزت هر پسر جاه طلب وطن.