اولگا کورموخینا امیدوار است که “پایتخت فرهنگی سال” رهبری موسیقی را به نیژنی نووگورود بازگرداند.

عکس از آرشیو شخصی این خواننده

این خواننده اعتراف کرد که واضح ترین خاطرات و برداشت های او از نیژنی نووگورود با کار او در کلیسای جامع میخائیلو-آرکانگلسک، جایی که موزه شکوه نظامی 1612-1812 در آن قرار داشت، مرتبط است.

این موزه در قلمرو کرملین نیژنی نووگورود قرار داشت و اکنون دوباره به یک کلیسای جامع تبدیل شده است، – گفت اولگا کورموخینا. – در مرکز آن قبر کوزما مینین – هموطن معروف ما قرار دارد. با انجام تورهای روزانه در این کلیسای جامع و چندین بار در روز صحبت در مورد این مرد بزرگ، روح واقعی، به نظر من، میهن پرستی را جذب کردم. من حتی زره ​​یک جنگجوی 1612 را امتحان کردم که اتفاقاً برای من مناسب بود. زره سنگین بود و 16 کیلوگرم وزن داشت. و من عموماً شمشیر را به سختی بالا آوردم، زیرا وزن آن بیش از ده کیلوگرم بود. این شگفت انگیز است که چگونه مردم می توانند آن را به سمت راست و چپ تکان دهند.

اولگا کورموخینا تأثیرات درخشان بسیاری دارد که مربوط به موزه معماری چوبی مزرعه شچلوکوفسکی است، که مادرش از ابتدا، تکه تکه، از جمله خانه‌های روستایی و معابد منحصر به فرد ساخته شده بدون یک میخ، آن را خلق کرده است. این موزه در فیلم آرایشگر سیبری ساخته نیکیتا میخالکوف به نمایش درآمد.

و البته اسکالوپ معروف ما که صدایم را در آنجا خواندم. این مکان در شیب بلندترین نقطه در ناحیه پل درست روبروی محل تلاقی اوکا و ولگا قرار دارد.– به یاد اولگا کورموخینا افتاد. – در نیژنی نووگورود، این یک نوع “محل قدرت” است – و فکر می کنم نه تنها برای من. من خیلی دوست داشتم آنجا آواز بخوانم، ما با دوستان سرگردان بودیم و تا سر حد خود فریاد می زدیم. یادم می‌آید که «چقدر جوان بودیم» را می‌خواندند، مخصوصاً این بیت را که الکساندر گرادسکی به طبقه بالا رفت: «نیمه اول را قبلاً بازی کرده‌ایم». سال‌ها بعد، فهمیدم که فئودور شالیاپین و ماکسیم گورکی گلوی خود را دقیقاً در همان مکان تمرین می‌کردند و برای قایق‌رانان آن طرف فریاد می‌زدند. علاوه بر این، گورکی اغلب برنده می شد.

امیدهای اصلی اولگا کورموخینا برای شرکت نیژنی نووگورود در مسابقه “پایتخت فرهنگی” سال به این واقعیت مربوط می شود که این به شهر کمک می کند تا شکوه پایتخت موسیقی را بازگرداند.

پیش از این، ما را یکی از پایتخت های فرهنگی می دانستند – همراه با مسکو، سن پترزبورگ و باکو، زیرا گورکی تامین کننده اصلی موسیقیدانان با استعداد بهترین گروه های موسیقی کشور بود.– گفت اولگا کورموخینا. – به طور خاص، به عنوان مثال، اولگ لئونیدوویچ لوندسترم، با شنیدن در مورد من از نوازندگان مسکو، مرا از زادگاهم به ارکستر خود برد. بسیاری از هموطنان من هنوز در معروف ترین گروه های موسیقی کشورمان می نوازند. اما متاسفانه این تاپیک قطع شد. من دوست دارم آن را بازیابی کنم. برای انجام این کار، یکی از اولین شهرهایی که من با آکادمی موسیقی معاصر به آنجا خواهم رفت، نیژنی نووگورود خواهد بود، جایی که یک کنسرت بزرگ در پارک سوئیس ترتیب خواهیم داد. من واقعاً دوست دارم نیژنی نووگورود دوباره به یکی از جذاب ترین مناطق از نظر رویدادهای موسیقی تبدیل شود. در زمان اتحاد جماهیر شوروی، ما جشنواره های زیادی برگزار کردیم و من دوست دارم به لطف “پایتخت فرهنگی سال” دوباره به کارت تلفن ما تبدیل شود.

درخواست های مسابقه فدرال توسط 15 شهر از جمله نیژنی نووگورود، نووسیبیرسک و پنزا تهیه شده است. ممکن است روز به روز این فهرست با چندین مدعی دیگر برای عنوان “پایتخت فرهنگی سال 2024” تکمیل شود.

درخواست برای مسابقه در ساعت 23:00 در 15 می 2023 به پایان می رسد. پس از آن، آنها توسط کارشناسان – 10 چهره معتبر در زمینه های سیاست فرهنگی، مطالعات شهری، مدیریت دولتی، آموزش و پرورش و صنایع خلاق بررسی می شوند. نفرات نهایی در تیرماه با تصمیم کمیته برگزاری بر اساس نتایج کار شورای کارشناسی مشخص می شوند. مراسم رسمی در مسکو در پاییز امسال به اعلام برنده اختصاص خواهد یافت.

مبتکر این مسابقه بنیاد «پایتخت فرهنگی» توسعه حوزه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و اجتماعی-اقتصادی سرزمین‌ها با حمایت صندوق ابتکارات فرهنگی ریاست جمهوری است.

اطلاعات ارائه شده است

IA “Intermedia”