اولین “پالایشگاه نفت فراساحلی” جهان در چین به بهره برداری رسید – اخبار تاجیکستان

در 26 می، اولین کشتی شناور، تولید، ذخیره و تخلیه نفت خام M350 در جهان، که به طور مستقل توسط شرکت صنعت کشتی سازی دالیان توسعه یافته بود، رسماً راه اندازی شد. این کشتی یک تجهیزات مهندسی فراساحلی با تکنولوژی بالا برای توسعه منابع نفت و گاز آب عمیق است که به لطف این کشتی می تواند عملیات، پردازش، ذخایر و حمل و نقل خارجی نفت و گاز طبیعی دریایی را انجام دهد. پالایشگاه نفت فراساحلی نامیده می شود. این یک پروژه مهندسی دریایی در مقیاس بزرگ است که با آخرین مشخصات طراحی شده است و می تواند در میادین مختلف نفت و گاز در بسیاری از مناطق دریایی در سراسر جهان اعمال شود.

طول کل M350 364 متر، عرض 64 متر، ارتفاع تخمینی ضلع 33 متر و جابجایی بیش از 460000 تن است. این کشتی در حال حاضر بزرگترین کشتی شناور، تولید، ذخیره و تخلیه جهان است.

مدیر پروژه شرکت صنعت کشتی سازی دالیان نی جیانوی خاطرنشان کرد: این کشتی برای توسعه میادین نفت و گاز در بسیاری از مناطق فراساحلی جهان در نظر گرفته شده است. این شرکت می تواند روزانه 220 هزار بشکه نفت خام را فرآوری کند که معادل یک پالایشگاه نفت و گاز به مساحت 10 کیلومتر مربع است. در عین حال، عمر طراحی بیش از 30 سال است، کشتی قادر به مقاومت در برابر طوفان است.

M350 یک پایگاه تولید نفت در مقیاس بزرگ است که قادر به تولید نفت، ذخیره سازی و حمل فرآورده های نفت خام است و همچنین وظایف اسکان کارکنان و مدیریت تولید را یکپارچه می کند. این کشتی می تواند به سرعت به مکان های در نظر گرفته شده برای توسعه نفت و گاز برسد. علاوه بر این، دارای مزایای منحصر به فردی مانند دوره ساخت کوتاه و تحرک بالا است.