اولین پوسترهای نظامی فیلارمونیک سن پترزبورگ در یک نمایشگاه مجازی قرار گرفت

این نسخه‌ها اولین نتایج کار در چارچوب پروژه بزرگ «تواریخ نظامی فیلارمونیک» است که سه سال طول می‌کشد و در سال ۲۰۲۵، سال هشتادمین سالگرد پیروزی، به پایان می‌رسد.

وب سایت فیلارمونیک سن پترزبورگ عکس هایی از پوسترهای قبل و بعد از ترمیم را ارائه می دهد، آنها به کنسرت های اجرا شده در نووسیبیرسک از فوریه 1942 تا ژوئن 1943 توسط ارکستر افتخاری جمهوری (در حال حاضر ارکستر افتخاری روسیه) به رهبری اوگنی مروینسکی اشاره می کنند. نیکلای رابینوویچ، کورت ساندرلینگ با تکنوازانی چون دانیل شافران، بوریس گلدشتاین، یاکوف زاک، با سخنرانی مقدماتی یکی از این کنسرت ها توسط مدیر هنری فیلارمونیک لنینگراد ایوان سولرتینسکی انجام شد.

در ماه ژوئن، کپی‌هایی از پوسترهای بازسازی‌شده دیگر در فضای مجازی گنجانده نمی‌شود، بلکه در یک نمایشگاه واقعی اختصاص داده شده به 120مین سالگرد تولد یوگنی موراوینسکی، رهبر ارکستری که به مدت 50 سال ریاست مجموعه محترم جمهوری (اکنون مجموعه افتخاری روسیه) فیلارمونیک لنینگراد-پترزبورگ. این نمایشگاه در لابی تالار بزرگ فیلارمونیک برپاست.

“اولین تجربه همکاری بین موسسه ما و فیلارمونیک سن پترزبورگ به تاریخ زمان جنگ اختصاص دارد، این فرصتی را فراهم می کند تا نه تنها فعالیت کنسرت فیلارمونیک در لنینگراد محاصره شده را بازسازی کنیم، بلکه در مورد زندگی روزمره نظامی نیز صحبت کنیم. یولیا کانتور، معاون مؤسسه تاریخ سنت پترزبورگ آکادمی علوم روسیه، سرپرست پروژه کرونیکل نظامی فیلارمونیک، می گوید: ارکستر فیلارمونیک، به رهبری یوگنی مروینسکی، که در نووسیبیرسک تخلیه شد. بیش از 700 پوستر و کارت دعوت و برنامه در دست بازسازی خواهند بود.

این پروژه به مدت سه سال طراحی شده است، به سه مرحله تقسیم می شود، در مرحله اول، در حال حاضر، مرمتگران موسسه تاریخ سنت پترزبورگ در حال بازسازی 75 پوستر مربوط به زندگی مجموعه محترم جمهوری به سرپرستی هستند. یوگنی مروینسکی، در تخلیه. در پایان ماه ژوئن، پوسترهای بازسازی شده به خانه باز می گردند، به کتابخانه موسیقی انجمن فیلارمونیک سنت پترزبورگ، و پوسترهای دوره محاصره برای ترمیم به ما می آیند، حدود دویست نفر از آنها هستند.

تا به امروز، در مجموع حدود دوجین پوستر، 15 برنامه و کارت دعوت برای اولین اجرای سمفونی هفتم لنینگراد دیمیتری شوستاکوویچ در نووسیبیرسک بازسازی شده است.

پاول دیمیتریف، رئیس کتابخانه موسیقی سنت. نمایشگاه بزرگ مربوط به زندگی و کار اوگنی الکساندرویچ. البته، این نمایشگاه شامل کپی هایی از پوسترهای اجراهای او، از جمله پوسترهای کنسرت در حال تخلیه است که توسط موسسه تاریخ سنت پترزبورگ آکادمی علوم روسیه بازسازی شده است.

پوسترها مواد مصرفی هستند که روی کاغذ با بهترین کیفیت چاپ می شدند و در شرایط جنگ اغلب از هر کاغذ مناسب و مقرون به صرفه ای استفاده می کردند – بسته بندی، بسته بندی، به اصطلاح “قند” که در آن شکر بسته بندی می شد، بنابراین برخی پوسترها حتی بدتر از سایر اسناد نوشته شده یا چاپ شده بر روی کاغذ خوب و گران قیمت تولید شده در قرن 18 باقی مانده اند. به همین دلیل است که مرمت پوسترهای زمان جنگ مستلزم بالاترین صلاحیت ها و ملایم ترین رویکرد است. و متصدیان آنها با هم طرح مرمت و روش های آن را تعیین می کنند. هر سند چندین مرحله را طی می کند – تمیز کردن خشک، شستشو، مرطوب کردن، پر کردن تلفات و مرحله نهایی – فشار دادن. پس از فشار دادن، پوستر عملاً شکلی را که قبلا داشت، به دست می آورد، البته با در نظر گرفتن این واقعیت که این مقاله در حال حاضر بیش از ده سال از عمر خود را می گذراند.

شروع پروژه فیلارمونیک نظامی کرونیکل در ژانویه 2023 اعلام شد. پروژه مشترک انجمن فیلارمونیک سن پترزبورگ و موسسه تاریخ سنت پترزبورگ آکادمی علوم روسیه شامل بازسازی علمی پوسترها، برنامه ها و همچنین مطالب دست نویس دوران جنگ است که برای اولین بار انجام می شود. مطالعه صفحات ناشناخته فعالیت خلاق ارکستر سمفونیک بزرگ کمیته رادیو در لنینگراد و مجموعه ارجمند جمهوری ارکستر سمفونیک فیلارمونیک در نووسیبیرسک و همچنین کنفرانس ها و نمایشگاه های علمی.

مرمت توسط متخصصان مرمت و حفاظت از بناهای مکتوب آرشیو علمی و تاریخی سنت مرمت انجام می شود. XII-قرن XX) که تجربه زیادی در تحقیق و بازیابی اسناد اعصار مختلف بر روی کاغذ دارند.

در زمان جنگ، فیلارمونیک نه تنها کار خود را متوقف نکرد، بلکه حجم اجراها را افزایش داد – اگر اجراهای ارکستر سمفونیک فیلارمونیک لنینگراد (اکنون ارکستر افتخاری روسیه) را در تخلیه در نووسیبیرسک و فعالیت کنسرت خلاصه کنیم. در لنینگراد محاصره شده

این دوره در کتابخانه موسیقی فیلارمونیک با اسناد مختلف، اول از همه، با برنامه ها و پوسترهای ارزش منحصر به فرد نشان داده شده است. علاوه بر این، چند سند و در نتیجه حتی ارزشمندتر از سال های جنگ حفظ شده است – کتاب کنسرت محاصره سالن بزرگ فیلارمونیک، بروشورهای دست نویس تهیه شده در نووسیبیرسک، عکس ها و اسناد فردی.

پروژه فیلارمونیک نظامی کرونیکل منجر به بیش از هفتصد سند مرمت شده، مطالعه و معرفی آنها به گردش علمی، انتشار نتایج تحقیقات، و به معنای گسترده تر، گنجاندن آنها در یک زمینه فرهنگی کلی است که به تقویت حافظه تاریخی کمک می کند.

یکی از مؤلفه های مهم این پروژه برگزاری رویدادهای علمی خواهد بود: در ژانویه 2024، به مناسبت هشتادمین سالگرد رفع کامل محاصره لنینگراد، فیلارمونیک و مؤسسه علم و فناوری سنت پترزبورگ سازماندهی خواهند کرد. کنفرانسی اختصاص داده شده به تصویر صوتی شهر در طول جنگ، و در دسامبر 2024، کنفرانسی به تحلیل مرمت و مرمت آثار نوشته شده بر روی کاغذ در قرن بیستم اختصاص داشت.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی فیلارمونیک