اکران اپرای «نورما» 20، 23 و 25 اردیبهشت ماه در تئاتر موزیکال برگزار می شود.

2023/05/15
تئاتر موزیکال 20، 23 و 25 اردیبهشت به نام ک.س. استانیسلاوسکی و Vl.I. نمیروویچ دانچنکو اولین اپرای “نورما” اثر وینچنزو بلینی به کارگردانی آدولف شاپیرو را به همراه خوبلا گرزماوا در نقش اصلی ارائه خواهد کرد.

با وجود شهرت و محبوبیت زیاد، کار این آهنگساز ایتالیایی به ندرت در روسیه روی صحنه می رود، زیرا نیاز به تسلط کامل بر تکنیک بل کانتو دارد و بخش نورما یکی از سخت ترین ها در رپرتوار سوپرانو در نظر گرفته می شود. در تاریخ تئاتر موزیکال، «نورما برای اولین بار به صدا در می آید.

طرح اصلی مبتنی بر دو درگیری مدرن است: سیاسی و عشقی، که جوهر آن نه در برخورد قهرمانان با محیط، بلکه در مبارزه با خودشان است. آهنگساز و نویسنده لیبرتو فلیسه رومانی، با قرار دادن قهرمانان کاملاً ایتالیایی خود در قرن اول قبل از میلاد و حتی تبدیل آنها به درویدهایی که با فاتحان رومی می جنگند، نویسندگان نمایشنامه را در مقابل دوراهی قرار داده است: تلاش، پیروی از اظهارات، برای بازآفرینی آداب و رسوم یک قبیله ناشناخته، یا با توجه به نیات درونی نویسندگان، شرایط زمان و مکان عمل را به عنوان یک شکل مشروط در نظر می گیرند. کارگردان آدولف شاپیرو و هنرمند ماریا ترگوبووا راه دوم را انتخاب کردند. این در مورد خلق شعر است. به طور دقیق تر – اشعاری در مورد موضوعات اصلی که هنر به آنها می پردازد: ایمان – عشق – مرگ. موفقیت واقعی تنها زمانی حاصل می شود که اجرا روح زمانه ما را دمیده شود. در این روحیه، جناس را ببخشید، معنویت کمی وجود دارد، – تاکید آدولف شاپیرو. – از طریق لبه تلخی، طرد یکدیگر و فراموشی بالاترین ارزش های جهان مسیحی – رحمت و عشق. عشق به معنای جامع این مفهوم. بنابراین، اکشن به سمت پایانی می رود، جایی که قهرمانان دقیقاً چنین احساس همه جانبه ای را کشف می کنند.

نقش نورما در تمام اجراهای برتر توسط سولیست برجسته گروه اپرا تئاتر موزیکال، هنرمند خلق روسیه، Khibla Gerzmava اجرا می شود. مدیر موسیقی و رهبر ارکستر اپرا کریستین کنپ است. طراح صحنه و لباس ماریا ترگوبووا است.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی تئاتر

2023/05/15

یک جشنواره را در art-center.ru انتخاب کنید