ایرینا آنتونوا مراسم مذهبی موزه را برگزار کرد

خداحافظی با افسانه توسط “شب های دسامبر” او ایجاد خواهد شد

به نظر می رسید که ایرینا الکساندروونا آنتونوا ابدی است و همینطور هم خواهد ماند. جانشین وی ، مدیر موزه پوشکین ، نوشت: “صدای او قبلاً در کابینه تسوتایفسکی بسته شده و حیاط ایتالیا صدای پاشنه های او را حفظ می کند.” پوشکینا مارینا لوشاک ، و حق با اوست. بنابراین ، روز پنجشنبه ، ایرینا الکساندروفنا دقیقاً در اینجا ، در موزه پوشکین ، که 75 سال از زندگی خود را وقف آن کرد ، خداحافظی کرد. در یک حلقه باریک از افراد نزدیک. مراسم تشییع جنازه علنی نیز برگزار نخواهد شد ، او چنین چیزی را نمی خواهد. اگرچه دلیل دیگری نیز وجود دارد – ویروس کرونا ، که ایرینا الکسادروونا در بیمارستان به آن مبتلا شد ، جایی که وی با نارسایی حاد قلبی عروقی بستری شد. روز جمعه ، خاکستر او در کنار همسرش یوسی روتنبرگ و مادرش آیدا آنتونوا – در قبرستان نوودویچی آرام خواهد گرفت. و این جشنواره خداحافظی آزاد افسانه جهان موزه خواهد بود. “شب های دسامبر” ، که او تقریباً 40 سال پیش به همراه سویاوسلاو ریشتر خلق کرد. اکنون به یاد ایرینا آنتونوا تقدیم شده است.

هیچ اتفاقی رخ نمی دهد: خبر درگذشت ایرینا الكساندرونا یك روز قبل از شروع جشنواره ، كه وی همراه با پیانیست بزرگ چهل سال پیش اختراع كرد ، منتشر شد. “عصرهای دسامبر” – فرزند فکری او ، حتی پس از ترک پست مدیر موزه پوشکین به حمایت از او ادامه داد. در پست ریاست جمهوری ، که آنتونوا در سال 2013 بر عهده گرفت ، او به تدریج بسیاری از امور را به دستان لطیف مارینا لوشاک منتقل کرد ، اما نه عصرهای دسامبر. ایرینا آنتونوا همیشه موسیقی را دوست داشته است – او این اشتیاق را از پدر و مادرش به ارث برده است. مادرش ، فارغ التحصیل هنرستان ، صدای مطبوع و مطبوعی داشت و پدرش سوابقی را جمع آوری می کرد که بسیاری از آنها ایرینا را به آپارتمان یادبود ریشتر داد ، اما بسیاری را برای خودش نگه داشت. او عاشق گوش دادن به آنها عصرها ، بعد از یک روز شلوغ ، در یک میزگرد قدیمی بود. او نه تنها یک متخصص ، بلکه یک متخصص نیز بود.

امسال ، مثل همیشه ، جشنواره از قبل آماده شده بود ، برنامه چند ماه قبل تهیه شده بود. در اواسط ماه نوامبر ، مشخص شد که نمی توان کنسرت ها را در قالب معمول ، که شامل ترکیبی از هنرهای زیبا و موسیقی است ، برگزار کرد: یکی از محدودیت های افزایش وضعیت ویروس کرونا ، تعطیلی موزه ها در مسکو بود. اما “شب های دسامبر” لغو نشد ، اما به قالب آنلاین منتقل شد. علاوه بر این ، امسال یک وب سایت جداگانه اختصاص داده شده به آنها ایجاد شد. و نباید تصادفی باشد که چهلمین جشنواره با زیرنویس “چشم انداز معکوس: 2020–1981” سفری به گذشته بود. تا 18 دسامبر کنسرت هایی روی آن اجرا می شود که زمانی در دیوارهای موزه به صدا درآمده است. ایرینا الكساندرونا هم همه آنها را گوش داد و به خاطر آورد …

در تاریخ 2 دسامبر ، یک روز پس از عزیمت شخصیت افسانه ای فرهنگ روسیه ، در سالن سفید خالی ، مدیر هنری دائمی جشنواره ، جانشین سنت های سوویتاسلاو ریشتر ، رهبر ارکستر یوری باشمت ، همراه با ارکستر Soloists مسکو ، شبهای دسامبر را با کنسرت های نوستالژیک افتتاح کرد. آنها برای ایرینا الکساندروفنا به نوعی مراسم مذهبی تبدیل شدند: اتفاق افتاد که مضمون اصلی شب اول کتاب مقدس بود. اولین عصر دسامبر بدون بنیانگذار آن با یک کنسرت یادآوری افتتاح شد. در سال 1994 ، مضامین کتاب مقدس برای اولین بار در پوشکین پخش شد ، انعکاسی موسیقی از چندین دوره: از قرون وسطی تا “گوتیک جدید” قرن 20. سفر بعدی قبلاً در سال 1999 بود: موسیقی مقدس و کارهای مربوط به داستان های کتاب مقدس اجرا شد. بعلاوه – برنامه موسیقی “Reflections – Metamorphoses” از عصر سال 2004 ، زمانی که به موازات گذشته ، پابلو پیکاسو ، امتیازهای اصلی باخ و رونویسی توسط آهنگسازان معاصر پخش شد. یوگنی میرونوف به عنوان یک خواننده عمل می کرد – او خطوطی از کتاب مقدس را می خواند. ایرینا الكساندرونا آنتونوا خود گفت كه به خدا اعتقاد ندارد ، در حالی كه اعتراف كرد كه شخصی به سرنوشت او دستور داده است ، كه در آن حوادث غیرمترقبه و چرخش های زیادی وجود دارد. برای همیشه بخشی از موزه ، نماد و اسطوره آن باقی خواهد ماند. همینطور “شب های دسامبر” که او اختراع کرده است.