باستا هیپ هاپ بالغ را معرفی کرد

او دایی جدی و مهم است ، حتی وقتی سگ را نوازش می کند و با اورگانت شوخی می کند. یک تاجر بزرگ موسیقی ، جاه طلبی های او در آلبوم جدید “40” بسیار دقیق منعکس شده است. باستا که احتمالاً برای اولین بار دهمین پنجم خود را رد و بدل کرده بود ، تصمیم گرفت با جزئیات زیادی درباره خودش بگوید ، که 23 آهنگ طول کشید.

هر هنرمندی نمی تواند افتخار ایجاد یک امپراطوری موسیقی چشمگیر برای چهلمین سالگرد تولد خود را داشته باشد. واسیلی واکولنکو این کار را کرد و موفقیت های اصلی او تنها در مدیریت یک شرکت ضبط و تولید بزرگ نیست. دارایی اصلی واسیلی نقش های موسیقی اوست ، اگر نه با استعداد گسترده ، حداقل با درک روشنی از اینکه چرا و برای چه کسی انجام می شود ، بازی می شود.

واسیلی واکولنکو باستا است ، وقتی وقت آن است که مکالمه های صمیمانه داشته باشید ، اشک بریزید و پیراهن های خود را پاره کنید. ناگانو برای کسانی است که می خواهند از ته قلب بخندند و شوخ طبعی یک اراذل و اوباش ، حتی کسانی را که با شهرت روشنفکر زندگی می کنند سرگرم می کند. N1NT3ND0 ، اگر شما به یک غم انگیز نیاز دارید ، اما از برخی از شوخ طبعی های رپ گنگستا خالی نیست ؛ براتیا استریو و گوریل زیپو مخصوص ریف ها هستند ، جایی که نه تنها رقص مهم است بلکه روحیه دیوانه وار نیز مهم است.

از آنجا که پنجمین آلبوم با این نام در دو بخش منتشر شد ، از سال 2016 به طور مستقیم هیچ خبر موسیقی از باستا منتشر نشده است. و با انتشار “40” مشخص شد که واسیلی واکولنکو نه تنها به مردی رسیده است که در پاسپورت بالغ است ، بلکه یک هنرمند نسبتاً بالغ نیز هست. از آنجا که این یک هنرمند بالغ است که خوب می فهمد: لازم نیست بالاتر از قد خود بپرید ، بهتر است بپرید تا به نظر تماشایی برسد. برای اینکه به همه نشان دهید چگونه نویسنده و عضلات موسیقی رشد کرده اند ، نیازی نیست که با پیشانی دیوارها را بشکنید. بهتر است افرادی را که می خواهند آلبوم شما را ارتقا impressive بخشند ، بشناسند.

و واسیلی با دستیارانش حق داشت. تعداد آنها زیاد است اما هر کدام در جای خود قرار دارند. Noize MC ، Scryptonite T-Fest ، ATL مسئول نام های ستاره ای ، تجربه و لحن های قابل تشخیص هستند. در میان جوانان خلاق جذب شده اریکا لوندمون ANIKV ، ODI و دیگران. و همه آنها در آلبوم نه برای تزئین لیست شرکت کنندگان بلکه برای حضور در شرایط مهم استراتژیک هستند.

در “جوانی” اسکریپتونیت به دستیابی به احساس مکالمه تنبلی بین دو مرد خسته از زندگی کمک می کند. Noize MC با کمک آیه خود ، که به طور سنتی یک کلمه قابل قبول ندارد ، “نسل X” را از نظر تداعی ها و معانی به یک فاصله باورنکردنی می برد. و ATL ، مانند هیچ کس ، برای یک پیست در روح “سوختگی-راه رفتن” ، که “Lighters Up” شد ، مناسب تر است. شاید کرهایی که در بسیاری از ترکیبات استفاده می شوند ، گاهی شیرین به نظر برسند ، اما در اینجا ، به احتمال زیاد ، Vasya تاجر وارد بازی می شود ، که قدرت آهنگ های پاپ را به خوبی درک می کند. با این حال ، حضور مهمان تیم انجیل مسکو در “من می بینم” مسیر احساسی را که باستا به مادرش اختصاص داده است ، تا جایی که به طور کلی در موضوع هیپ هاپ قرار می گیرد ، به چیزی مانند توبه تبدیل می کند.

این آلبوم با قطعه Intro آغاز می شود – یک سبک سبک آزادانه در مورد احساسات پیچیده ، و با آهنگ “Morrison Cobain” درباره عشق ناخوشایند یک نوازنده مشتاق پایان می یابد. باستا که از ابتدای آلبوم تا انتها راه خود را طی می کند ، بارها و بارها با درک آن عاشقانه باز می گردد ، اما جالب ترین اتفاق در لحظاتی رخ می دهد که سرمایه دار هیپ هاپ ، به تعبیری ، ترمز را آزاد می کند. “Run Boy” متناسب با آلبوم ناگانو – چاقو ، اسلحه ، شرور و کلمات زندگی است ، نه کتاب. خود نویسنده توضیح می دهد که این ترانه درباره هجده سالگی مربوط به اوست ، اما برای نوشتن این مقاله لازم بود که این همه سال تجربه کسب کنم و قبل از هر چیز نویسنده و موسیقی هستم.

در آهنگ “GotMMoskva” باستا روابط خود را با پایتخت روشن می کند. احتمالاً ، این یک موضوع مهم برای هر حرفه ای از استانها است ، و پس از اینکه دو تیم مسکوی بومی تیماتی و گوف با طعنه خود را با “مسکو” خود رسوا کردند ، مشخص شد که یکی از مسئولین بازار باید به همین مناسبت باشد. با مقایسه مسکو با گوتم وهم آور ، باستا به وضوح هیچ کشف شگفت انگیزی نمی کند ، اما در عین حال مزخرف نمی گوید. و نزدیک به انتهای ترانه ، شاید بخواهد شرم آور رسوایی خود را به همکارانش یادآوری کند ، با خطوط “و شما توده ها را روی یک زیرانداز می کوبید ، فقط برای اینکه آن را بگذارید ، بلندتر کنید و برای سلامتی واسیانینو سیلی بزنید” پل را به “همبرگر برای سلامتی سوبیانین” پرتاب می کند. … از نظر کنایه و شوخی ، واضح است که باستا خجالتی نیست و برای کلمات به جیب او نمی رود.

آقای واکولنکو نیز به عنوان یک متخصص خط به بلوغ خاصی رسیده است. شاید در مقایسه با Oksimiron ، واژگان خواننده رپ روستوف بیش از حد متوسط ​​به نظر برسد. اما باسته آنقدر باهوش است که سعی نمی کند هوشمندتر از آنچه که هست به نظر برسد. سخنان پسرانه او منطق بی عیب و نقص ، ارجاع به ادبیات و هماهنگی متن را نمی گیرد ، بلکه نوعی قلاب است که می تواند برای مدت طولانی در حافظه شما گیر کند. در مورد متن ترانه ها که می توان آنها را به نقل از یکدیگر جدا کرد ، احتمالاً باستا یکی از بهترین ها در هیپ هاپ محلی است. “روشن تر ، جمعیت در حال سیگار کشیدن است” ، “فرشته نگهبان در انبارهای زباله” – این خطوط و خطوط مشابه این ویژگی را دارند که بخوبی بخاطر سپرده می شوند و البته با انرژی غیررسمی کاملاً سوزاننده پر می شوند. همانطور که در بین همکاران جوان باستا مرسوم است ، نمی توانید واقعاً آنها را در پشت تنظیم و خودکار پنهان کنید. احتمالاً بسیاری از قافیه ها وانمود نمی کنند که ایده آل هستند ، اما واکولنکو موفق می شود افکار خود را بسیار دقیق و دلنشین بیان کند ، حتی اگر این افکار از نظر اصالت خاصی تفاوتی نداشته باشند.

جایی که یک سرمایه دار هیپ هاپ قابل احترام به منطقه روستوف ، بچه ها ، پلیس و فروشندگان مواد مخدر بازگشت ، قدرت اصلی این دیسک احتمالاً احساس می شود. برای کلمات دقیق در مورد چنین موضوعاتی ، نویسنده نیازی به تظاهر به شخصی بودن و وارد کردن یک تصویر ناآشنا ندارد. اما تولیدکنندگان و استودیوهای خوب مورد نیاز هستند تا بتوانند هم روحانی و هم احساساتی را به وجود آورند ، مثل اینکه این کار را از روی زانو انجام دهید ، رپ را به آهنگ های گزنده تبدیل کنید ، جایی که بسیاری از چیزها به نظر می رسد ، اما هیچ احساس زیادی از فناوری وجود ندارد.

از برخی جهات ، فقط “Vamp 2.0” را می توان آزمایشی نامید ، اما پاسخ خاص خود را دارد – “Basta 40”. تلاشی صریح برای نوشتن نسخه جدیدی از بازی “بازی من” ، که بیش از دو دهه است مخاطبان را به زبانی می کشاند. چقدر این اتفاق رخ خواهد داد وقتی همه به افراد اجازه می دهند دوباره در كنسرت های بزرگ شرکت كنند و ارزیابی فانوس در استادیوم ها امكان پذیر باشد.

منتشر شده در روزنامه “Moskovsky Komsomolets” شماره 28424 25 نوامبر 2020

تیتر روزنامه:
البته واسیا