باستریکین پیشنهاد وضع مالیات بر نیروی کار مهاجران را برای ایجاد انگیزه برای استخدام روس ها – اخبار تاجیکستان

الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه (TFR) پیشنهاد وضع “مالیات سنگین” برای استفاده از کارگران مهاجر را ارائه کرد. به نظر او، این به کارفرمایان برای استخدام روس ها کمک می کند. به گزارش کومرسانت، وی از میزان مالیات پیشنهادی نامی نبرد.

رئیس TFR در مصاحبه با اینترفاکس اعلام کرد: “به نظر من، همچنین لازم است مکانیزمی برای انگیزه اقتصادی کارآفرینان با استفاده از منابع نیروی کار روسیه ایجاد شود و مالیات قابل توجهی برای استفاده از نیروی کار خارجی در نظر گرفته شود.” .

آقای باستریکین همچنین معتقد است که برای “کاهش تنش اجتماعی” “مصوب است نقشه راه برای جایگزینی مهاجران کارگری با شهروندان روسی شکل گیرد.” رئیس TFR تصریح کرد: برای انجام این کار، باید “سطح مناسبی از ضمانت های اجتماعی و کارگری” به روس ها ارائه شود.

بر اساس گزارش FinExpertiza، 3.47 میلیون شهروند خارجی در سال 2022 برای کار به روسیه آمدند که یک سوم بیشتر از یک سال قبل است. الکساندر باستریکین در مورد افزایش تعداد پرونده های جنایی مربوط به مهاجران در سال گذشته صحبت کرد. تعداد مهاجران اخراج شده از کشور 2.5 برابر افزایش یافته است. در همین حال، دولت پیش نویس قانون سازماندهی مجدد ثبت مهاجرت را به دومای ایالتی ارائه کرد.