برای اولین بار در صحنه NOVAT – “Anyuta”

اولین نمایش نوید یک رویداد برجسته در زندگی فرهنگی سیبری است: Anyuta برای اولین بار روی صحنه تئاتر ما ارائه می شود و استاد افسانه ای شخصاً اولین نمایش را با هنرمندان NOVAT آماده می کند. طراحی صحنه اجرای ما توسط هنرمند مشهور تئاتر مسکو ویکتور ولسکی خلق خواهد شد.

باله “Anyuta” روسی ترین باله روسی نامیده می شود. طرح بر اساس ادبیات کلاسیک روسی – داستان A.P. چخوف “آنا روی گردن”. شبیه آهنگ های چخوف، موسیقی والری گاوریلین و واژگان رقص آنیوتا است.

باله آنیوتا، یکی از شاهکارهای رقص شوروی، اولین بار در سال 1986 روی صحنه رفت. یک مورد نسبتا نادر در تاریخ باله، مفهوم اجرا پس از موفقیت باورنکردنی فیلم باله Anyuta در سال 1982 متولد شد. تلویزیونی طبق داستان A.P. چخوف “آنا روی گردن” به لطف همکاری خلاقانه ولادیمیر واسیلیف و کارگردان لنینگراد الکساندر بلینسکی ظاهر شد. ایده فیلم باله متعلق به بلینسکی بود. که پیشنهاد اجرای این نقشه را به ولادیمیر واسیلیف با اکاترینا ماکسیموا در نقش اصلی داد. در ابتدا، واسیلیف این پیشنهاد را رد کرد، اما والس والری گاوریلین، که ضبط آن بلینسکی برای او به ارمغان آورد، باعث شد او نظرش را تغییر دهد – چقدر این موسیقی به چخوف نزدیک بود، که او به راحتی این کار را شروع کرد.

“موسیقی باعث ایجاد چنین احساسات دردناکی شد، بسیار فیگوراتیو، رنگارنگ و بسیار نزدیک به پرتره های قهرمانان A.P. چخوف، که من یک شهر استانی، و یک میدان، و ساکنان این شهر، و مقامات، و آرتینوف، و پیوتر لئونتیویچ، و مودست الکسیویچ، و البته آنیوتا را تصور کردم. کلام چخوف و موسیقی گاوریلین با هم ادغام شدند و واقعیت را در حرکت و شکل پذیری همه شخصیت ها یافتند.

سازندگان باله تلویزیونی از بین آثار مختلف موسیقایی گاوریلین، مناسب ترین موسیقی را برای او انتخاب کردند، ارکستراسیون این آثار ناهمگون آهنگساز در یک موسیقی واحد توسط رهبر ارکستر استانیسلاو گورکونکو به سرپرستی خود گاوریلین انجام شد.

موفقیت فیلم باله از انتظارات سازندگان فراتر رفت: این فیلم جایزه دولتی RSFSR را دریافت کرد ، جوایز و جوایز زیادی را در جشنواره های بین المللی دریافت کرد. چند سال بعد، مدیر کل تئاتر سن کارلو در ناپل از ولادیمیر واسیلیف دعوت کرد تا نسخه ای صحنه ای از باله را برای تئاتر خود بسازد. هنگام اجرای این اجرا در ایتالیا، طراح رقص صحنه های جدید و موسیقی گاوریلین را اضافه کرد. اولین نمایش در ژانویه 1986 در صحنه سن کارلو برگزار شد و در حال حاضر در ماه مه اولین نمایش در صحنه تئاتر بولشوی اتحاد جماهیر شوروی انجام شد. از آن روز، باله آنیوتا پیروزمندانه بر روی صحنه های بسیاری از تئاترهای روسیه راهپیمایی کرد و به تور رفت و همچنان یکی از محبوب ترین اجراهای هنرمندان و تماشاگران است.

آندری ملانین، دستیار طراح رقص، در حال حاضر با رقصندگان گروه باله NOVAT کار می کند. او معتقد است که Anyuta یک اجرای ویژه در رپرتوار باله است، جایی که «هر میزانسن، هر حرکتی انگیزه روانی دارد. اجراکنندگان نه تنها به تکنیک رقص، بلکه مهارت های بازیگری بالایی نیز نیاز دارند. اینجا همه چیز بسیار گویا، قابل درک است، طرح به راحتی درک می شود و علاوه بر همه اینها، بیننده بالاترین کیفیت موسیقی، رقص و راه حل بصری عالی را دریافت می کند.

اولین اجرای باله Anyuta به موسیقی V. Gavrilin به کارگردانی و طراحی رقص V. Vasiliev در تاریخ 12، 13 و 14 می با حضور ستارگان گروه باله NOVAT و مهمان در صحنه بزرگ NOVAT برگزار می شود. تکنوازان تئاتر بولشوی روسیه.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی تئاتر