برای سالگرد الیزابت لئونسکایا

“هر زمان به دنبال بتهوون و شوبرت خود است و هر نسلی به دلیل تغییر ذهنیت یا زندگی درونی ، موسیقی را تا حدودی متفاوت می شنود. ما هرگز نمی دانیم چه کسی موسیقی را بهتر می شنود – کسانی که با شلوار جین می آیند یا کسانی که با یک سنجاق الماس می آیند “- الیزاتا لئونسکایا.

الیزاتا ایلیینیچنا در سال 1945 در تفلیس متولد شد. این دختر از کودکی استعداد خود را در موسیقی نشان داد و در 11 سالگی برای اولین بار با ارکستر نواخت و پس از 2 سال یک کنسرت انفرادی برگزار کرد. در طول مطالعات خود را در کنسرواتوار مسکو، پیانیست موفق به برنده عنوان برنده جایزه از مسابقات بزرگ بین المللی – پس از جورج انسکو در Bucharest، مارگاریتا طولانی در پاریس و ملکه الیزابت در بروکسل به نام. همکاری با Svyatoslav Richter همچنین به مهارتهای لئونسکایا کمک کرد – دوئت آنها به طور قابل ملاحظه ای فروخته شد.

در سال 1978 ، پیانیست تصمیم به ترک اتحاد جماهیر شوروی گرفت. وین به خانه دوم وی تبدیل شد و عملکرد وی در جشنواره سالزبورگ در سال بعد آغاز کار درخشان وی در غرب بود. لئونسکایا تقریباً با همه ارکسترهای بزرگ آمریکا ، انگلیس ، آلمان و فرانسه بازی کرده است. در برنامه فشرده اجرا ، الیزاتا لئونسکایا برای ضبط استودیو نیز وقت پیدا کرد – جایزه Saint Cecilia برای ضبط سوناتا به مجموعه جوایز پیانیست اضافه شد برامس، جایزه کلاسیک MIDEM (برای اجرای کنسرتوهای پیانوی مندلسون با ارکستر Camerata Salzburg) و Diapason d’Or (برای ضبط آثار لیست).

در اتریش ، که به خانه دوم الیزابت تبدیل شد ، دستاوردهای درخشان پیانیست شهرت گسترده ای یافت. این هنرمند عضو افتخاری کنزرتهاوس وین شد. و در سال 2006 ، به دلیل مشارکت در زندگی فرهنگی کشور ، درجه اول افتخار اتریش را دریافت کرد – بالاترین نشان در این زمینه در اتریش.