بزرگی سینه در آقایان

این اصطلاح به معنای بزرگ شدن خوشخیم پستان مردانه و ناشی از افزایش بافت مجرای استروما و یا چربی است. ژنیکوماستی شرایطی است که در آن به دلیل عدم تعادل هورمون، بافت غده بزرگ در سینه آقایان ایجاد می شود. عوامل متعددی می تواند سبب به هم ریختن تعادل هورمونی در مردان شود. بزرگی سینه مردان که اصطلاحا ژنیکوماستی نیز نامیده می شود ، در حقیقت اختلالی است که بنا به دلایل مختلفی بسیاری از آقایان با آن درگیر هستند. لیپوساکشن روشی است که، چربی اضافی را از شکم خارج می کند و همچنین می تواند برای از بین بردن چربی در سینه ها نیز استفاده شود. درمان خارج از برچسب ممکن است بی خطر باشد، اما قبل از شروع درمان باید در مورد استفاده از این داروها با پزشک مشورت گرفته شود. زمانی که اجازه دهید این اتفاق رخ دهد و سینه سمت داخل متمایل شود فشار فوق العاده زیادی روی شانه ها اعمال می شود و از روی عضلات اصلی منحرف می شود. مقدار زیادی آب بخورند. گزینه های درمانی زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد. عوارض جانبی بالقوه ای برای جایگزینی تستوسترون وجود دارد. در آقایانی سطح هورمون تستسترون پایینی دارند، هنگامی که برای معالجه از درمان های جایگزینی استفاده کرده اند؛ مشاهده شده است ژنیکوماستی آن ها نیز به اندازه ی قابل چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

نکته: آقایانی که درمان جایگزینی تستوسترون را دریافت می کنند معمولاً نتایج درمانی قابل توجهی دارند. همچنین افرادی که سابقه سکته مغزی دارند نیز نباید از این روش درمانی استفاده کنند. البته این نکته لازم به ذکر است که، کم بودن این هورمون می تواند زمینه های اساسی در اختلال سلامتی نیز داشته باشد. برای تشخیص ژنیکوماستی، ابتدا علائم آن را شناسایی و اگر فکر می کنید وضعیت بدی دارید بهتر است برای تشخیص نهایی و درمان به پزشک مراجعه کنید. علائم ژنیکوماستی را به راحتی شناسایی کنید. افراد مبتلا به چاقی مفرط میتوانند از عملهای لاغری بای پس معده، اسلیو معده یا بالن معده استفاده کنند. تقریبا از هر هفت زوج یک زوج نابارور است ، به این معنی که آنها پس از یک سال یا بیشتر با وجود داشتن رابطه جنسی مکرر و محافظت نشده نتوانستهاند بچه دار شوند . و به خاطر داشته باشید که اگر این هزینه ها کمی بیشتر از توان مالی شماست، بسیاری از جراحان پلاستیک برنامه های تامین مالی را در اختیار بیمار قرار می دهند، پس حتما از جراح خود در مورد روش های پرداخت هزینه سوال کنید.

شاید تا به این جای مطلب تمایل داشته باشید فیلمی از روند جراحی ژنیکوماستی ببینید. ژنیکوماستی معمولا بی خطر است و خود به خود از بین می رود. آیا ژنیکوماستی یا بزرگ شدن سینه ها در پسران نوجوان هم رخ می دهد؟ مردانی که بزرگ بودن سینهی آنها با سایر روشها، قابل درمان نیست. ژنیکوماستی و تستسترون پایین در افراد دارای جنس مذکر کاملا قابل درمان است. بدن افراد دارای جنسیت مذکر هم تستوسترون و هم استروژن تولید می کند. علاوه بر این، ممکن است خطر بروز حوادث قلبی عروقی، آپنه انسدادی خواب و تولید بیش از حد گلبول های قرمز را افزایش دهد. نکته: اگر شخصی استروئیدهای آنابولیک مصرف می کند، ممکن است به توانایی بدن آن شخص در تولید تستوسترون نیز آسیب برساند. علاوه بر معالجه ژنیکوماستی، ممکن است شخص بیمار بخواهد سطح تستوسترون پایین را نیز درمان کند. با کاهش سطح تستوسترون در افراد مسن، ممکن است ژنیکوماستی بروز کند و ادامه یابد.

طبق گزارش و بررسی های انجام شده ژنیکوماستی از هر 4 مرد در 1 نفر آن ها دیده می شود که این بیماری افراد بین 50 تا 80 سال را درگیر می کند. در این بیماری سینه ی آقایان به طور غیر طبیعی رشد خواهد کرد و آن ها دچار مشکلاتی خواهند شد. ژنیکوماستی، پدیدهای است سهل و ممتنع، یعنی هم ساده و طبیعی است (فیزیولوژیک) و نیازی به درمان ندارد و هم میتواند جدی و نشانهای از یک بیماری صعبالعلاج باشد. معمولا دارویی که بعد از آشنایی با بیماری ژنیکوماستی برای افراد مبتلا تجویز می شود تاموکسیفن است. ژنیکوماستی معمولا باعث نگرانی افراد شده و منجر به ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس در مردان میانسال میشود. بزرگ شدن پستان در مردان در هر دو پستان یکسان نیست و گاهاً ژنیکوماستی در یک سینه رخ میدهد و بهدلیل عدم تقارن متوجه آن میشوند. اعتقاد بر این است که خود ژنیکوماستی یک عارضهی پیش سرطانی نیست، بلکه این تغییرات هورمونی (افزایش نسبی در استروژن، سطوح پایین آندروژن) که باعث ایجاد ژنیکوماستی در مردان بالغ میشود همچنین خطر ابتلا به سرطان پستان را در مردان افزایش میدهد. حتی در صورتی که داروهای مسکن نیز مصرفنمیکنید نباید تا گذشت ۳ هفته به سراغ مواد الکلی بروید زیرا الکل باعث احتباس مایعات بدن میشود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از gynecomastia 1 week post op دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.