“بهترین اولین کار خلاقانه”: نمایشگاهی از نقاشی های کودکان “پرتره گربه ارمیتاژ” در سن پترزبورگ افتتاح شد.

“مهربان ترین پروژه ای که تا به حال انجام داده ایم”

در 27 مه، ارمیتاژ ایالتی تعطیلات کارگر آزاد سبیلی موزه و نگهبان ارشد او – روز گربه ارمیتاژ را جشن گرفت. به مناسبت این جشن، موزه نمایشگاهی از نقاشی های کودکان افتتاح کرد که آثار 55 دانش آموز برای آن انتخاب شد. این مسابقه توسط جنبش اول برگزار شد و دوسالانه مسکو مسئولیت نمایشگاه و کاتالوگ را بر عهده داشت. این پروژه توسط وزارت فرهنگ روسیه پشتیبانی می شود و شریک اصلی پروژه راه آهن روسیه است.

دانش‌آموزان از سراسر روسیه این فرصت را دارند که نقاشی‌های خود را در یکی از بزرگترین موزه‌های جهان به نمایش بگذارند. از هنرمندان جوان خواسته شد تا گربه ای را بکشند که می تواند به ارمیتاژ ختم شود. شرط دیگر توضیح این بود که بچه ها چگونه موضوع را درک کردند و چرا چنین راه حل تصویری را انتخاب کردند.

رقابت در این مسابقه بالا بود – ده ها هزار دانش آموز آثار خود را ارسال کردند که هیئت داوران 55 نقاشی را انتخاب کردند. برندگان مسابقه تا 27 می به پایتخت شمالی دعوت شدند تا در افتتاحیه نمایشگاه در فضای عمومی ساختمان ستاد کل ارمیتاژ شرکت کنند.

یک جمله رایج وجود دارد: هنر شفا می دهد. بنابراین، اکنون این پروژه مورد علاقه من است، از همه کارهایی که انجام داده ایم، مهربان ترین است. در مواقع سخت، باید از بینندگان خود حمایت کنید، بنابراین نقاشی های هرمیتاژ به بیمارستان های نظامی و دونباس می روند. فرمول ما برای خلق و خوی خوب – کودکان گربه ها را می کشند – کار می کند. یولیا موزیکانتسکایا، رئیس دوسالانه هنرهای معاصر مسکو و یکی از مسابقات می گوید حتی در مرحله نصب، از آنجایی که این یک فضای عمومی ساختمان ستاد کل ارمیتاژ دولتی است، مردم ایستادند، به آثار نگاه کردند و لبخند زدند. هیئت داوران. “برای من، مانند همه اعضای هیئت داوران، انتخاب برندگان بسیار دشوار بود، بچه ها فوق العاده با استعداد هستند. اما یک نقاشی مرا جذب کرد: «گربه خیابانی» اثر داریا نوسیک. این دختر نوشت که این نزدیکترین گربه او در جهان است – بسیار لمس کننده. بنابراین، او جایزه ویژه ای از بینال مسکو دریافت کرد.

نمادین است که راه آهن روسیه شریک اصلی مسابقه نقاشی کودکان شد. به لطف کمک او، ما موفق شدیم برندگان را به همراه والدینشان برای چند روز به سن پترزبورگ بیاوریم، برنامه جالبی برای آنها ترتیب دهیم و کاتالوگ خوبی از کار آنها تهیه کنیم. نویسندگان آثار از شهرها و شهرهای مناطق آمور، روستوف، نیژنی نووگورود، قلمرو پرم، دونباس، داغستان و سایر مناطق به پایتخت شمالی آمدند.







من از سطح کار شگفت زده شدم، این بالاترین سطح است. من مدتهاست که سن شرکت کنندگان را پشت سر گذاشته ام، اما حضور در کنار آنها برایم خوب است. در واقع، ما راه‌آهن‌ها فرهنگی داریم که به توسعه کارکنان بالقوه خود از مهدکودک مربوط می‌شود. راه آهن مدت هاست که نه تنها دنیای مهندسی است، کار ما به چیزهای زیادی مربوط می شود، از جمله موارد خلاقانه. بنابراین برای ما این مسابقه فرصتی است برای دسترسی به این کودکان. طبق برنامه آنها را به موزه راه آهن خود خواهیم برد. و ما انتظار داریم که آنها را مجذوب خود کنیم، تمام جنبه های راه آهن را به آنها نشان دهیم و شاید این ایده را در آنها القا کنیم: “ماکسیم لونف، رئیس راه آهن روسیه، گفت: “چقدر عالی خواهد بود وقتی بزرگ شوم در راه آهن روسیه کار کنم.” بخش روابط شرکتی راه آهن روسیه.

در افتتاحیه نمایشگاه “پرتره گربه هرمیتاژ”، برندگان مسابقه یکی از هدایای اصلی را برای هر هنرمند دریافت کردند – آنها توانستند به طور زنده واکنش بازدیدکنندگان را به کار خود ببینند. مردم به نقاشی‌های آنها نگاه می‌کردند، از نویسندگان سؤال می‌پرسیدند و بی‌پایان از آنها تعریف می‌کردند.







سن شرکت کنندگان – از 6 تا 18 سال. جوان‌ترها ابتدا خجالت می‌کشیدند که صحبت کنند، اما در پایان مراسم با آرامش عکس گرفتند و در مورد مسیر خلاقانه‌شان صحبت کردند. بچه ها در مورد اینکه چگونه حیوانات را دوست دارند صحبت کردند، برداشت ها و رویاهای خود را در مورد انتخاب یک حرفه به اشتراک گذاشتند.

ماریا خلتونن، دبیر مطبوعاتی گربه‌های ارمیتاژ، سورپرایزی را برای 15 نویسنده از 55 نویسنده جوان اعلام کرد: دوسالانه مسکو آثار آنها را به طور جداگانه چاپ کرد و آنها در گالری جردن کاخ زمستانی، ورودی اصلی کاخ زمستانی، بر روی سه پایه‌ها ارائه شدند. موزه ماریا بوریسوونا تأکید کرد: “اینها در بین برندگان برنده نیستند، این فقط انتخاب هرمیتاژ است.”

می توانید از نمایشگاه “پرتره گربه هرمیتاژ” در سن پترزبورگ دیدن کنید و در طول ماه ژوئن 2023 در کل روز روحیه خود را تقویت کنید.

55 گربه در هرمیتاژ “ساکن” شده اند: فیلمی از یک نمایشگاه بی نظیر کودکان

55 گربه در هرمیتاژ


گالری عکس مرتبط را ببینید