بیوه اتوشا درگیری با ساکنان را روشن کرد: “هیچ کاری برای چسباندن هیچ بنای یادبودی وجود ندارد”

اما احتمال ظهور یک مجسمه برنزی ناگهان باعث ایجاد موجی از نارضایتی در بین تعدادی از ساکنان محدوده خرد شد. مخالفان قاطعانه با نصب هر بنای یادبودی در منطقه خود مخالف بودند. درست است ، ادعاهای مطرح شده توسط النا هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد. زن بیوه متهم شد که پس از مرگ شوهر مشهور وی زمان کمی گذشته است که حیاط خانه های اطراف آسیب می بیند ، و کار از بودجه شهر تأمین می شود.

النا اتوش به MK گفت که چه مجسمه ای به یادبود واقعاً به احترام شوهرش در نظر گرفته شده است و چرا ظاهر آن فقط فضای شهری را تزئین می کند و به آن آسیبی نمی رساند.

***

حتی تعجب آور است که چنین رویداد غیرسیاسی مانند نصب بنای یادبودی برای یک شخصیت فرهنگی می تواند باعث چنین واکنش منفی از طرف مردم شهر شود. “بنای یادبود ولادیمیر اتوش حقوق مسکوویان را نقض می کند!” گوش کنید – و به نظر می رسد که گویی ما در مورد یک یادبود 100 سالگرد این هنرمند محبوب محبوب نیستیم ، بلکه در مورد یک آسمان خراش صد طبقه صحبت می کنیم. و قرار دادن مجسمه در حیاط وسط زمین بازی اشکالی ندارد – اما این اصلاً صدق نمی کند. این مکان ، که باید توسط کمیسیون هنر یادبود دومای شهر مسکو موافقت شود ، برای قلمرو مجاور اعمال نمی شود. این یک فضای کوچک در تقاطع Spiridonovka و Spiridonyevsky است ، که در آن مجسمه می تواند به صورت ارگانیک جا بیفتد و به یک تزئین منطقه تبدیل شود.

– النا ، چرا به نصب بنای یادبودی برای همسرتان فکر کردید و چگونه مکان را انتخاب کردید؟

– به نظر من می رسد که بنام بنای یادبود کاملاً درست نیست. یک بنای یادبود چیزی بزرگ است ، روی یک پایه بزرگ است و ما می خواهیم یک مجسمه شهری بسازیم. اندازه آن کوچکترین اندازه ممکن خواهد بود: دو متر 40 سانتی متر – و این در حال حاضر با پایه است. ارتفاع مجسمه خود 2.15 متر است ، پایه آن 20-25 سانتی متر است و این فقط در صورتی است که شکل ایستاده باشد.

2 مه 2022 ولادیمیر آبراموویچ 100 ساله می شد. و به نظر من رسید که این یک تاریخ جدی به اندازه کافی برای فکر کردن در مورد نصب یک مجسمه یادبود است.

من این مکان را کاملا تصادفی انتخاب کردم – داشتم از آنجا رد می شدم و متوجه “پچ” زیبایی شدم. این مکان در پیاده رو خیابان Spiridonovka روبروی انتهای خانه 22/2 واقع شده است. کاملاً متناسب است. ما قرار نیست چیزی را در اطراف این فضا تغییر دهیم ، چیزی را حفاری یا متلاشی نخواهیم کرد. ما در حال برنامه ریزی هستیم که به طور مرتب یک مجسمه محفظه محفظه را در آنچه در حال حاضر داریم جای دهیم. منطقه به خودی خود اتفاقی انتخاب نشده است – بالاخره اینجا بود که ولادیمیر آبراموویچ 41 سال زندگی کرد.

قرار است در این مکان یک بنای یادبود برپا شود.







نکته مهم دیگر این است که یک بنای تاریخی نمی تواند در هر جایی که به نظر می رسد ایستاده است ، قرار گیرد. برای فهمیدن این موضوع ، باید سندی را به نام “geo-based” سفارش دهید. این یک طرح ارتباطی است که در زیر زمین قرار می گیرد. اگر ارتباطات در محل مشخص شده وجود داشته باشد ، نمی توان بنای یادبود را برپا داشت ، زیرا در صورت تصادف باید دسترسی آزاد به آنها وجود داشته باشد. هیچ ارتباطی در این مکان وجود ندارد – خیلی خوب معلوم شد.

– مردم شهر می ترسند که چیزی عظیم و ناخوشایند در کنار خانه های آنها ظاهر شود. اما آیا شما دید کاملا متفاوتی از اینکه این بنای یادبود باید چگونه باشد باشد؟

– مطمئن. من از همان ابتدا هیچ یادبود عظیمی نمی خواستم. هیچ جایی به اتوش 10 متری احتیاج ندارید. ما در حال طراحی یک مجسمه شهری متوسط ​​هستیم که چشم را به وجد بیاورد. نگاه کردن به شخصی که روی نیمکت نشسته چه چیز خوشایندتری دارد: در اصطبل های نصب شده در کنار آن ، یا در محل بنای یادبود است؟

من نظرات خود را در شبکه های اجتماعی خواندم – مردم از اینکه “یک مرد برنز دیگری با کت” در منطقه ظاهر می شود ، خشمگین هستند. برنز – بله ، مرد – اینجا جابجا نیست. اما به هیچ وجه در کت. موضوع بنای یادبود تقدیم به بازیگر خط مقدم است. ولادیمیر آبراموویچ نه تنها هنرمند خلق اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و معلم برجسته ای بود. وی همچنین از جانبازان جنگ میهنی بزرگ است که داوطلبانه در جبهه حضور داشته و به او نشان نظامی و مدال اعطا شده است ، از جمله نشان ستاره سرخ و مدال “برای دفاع از مسکو”. و ما باید این تصویر را انتقال دهیم – مجسمه ساز روی این کار می کند.

به هر حال ، این همان مجسمه ساز است که پلاک یادبود خانه ما را ساخته است – فیلیپ تروشین. او تصویر را به خوبی منتقل کرد. ولادیمیر آبراموویچ با حرکتی که روی نقش برجسته جاودانه شد – دستی که روی سینه او قرار گرفت – خم شد و از تشویق حضار برای تشویق تشکر کرد.

بنابراین سعی خواهیم کرد که همه چیز خوب به نظر برسد ، به طوری که این مجسمه مردم را خشنود کند ، احساسات گرمی ایجاد کند. من هیچ هدفی برای چسباندن بنای یادبودی به شوهرم در شهر ندارم ، می خواهم نگاه کردن به آن دلپذیر باشد.

– تعامل مردم شهر با نقطه عطف جدید را چگونه می بینید؟

من می خواهم نوعی سنت خوب مرتبط با مجسمه سازی را ببینم ، شاید حتی مراسمی باشد که خوش شانسی بیاورد. شما می دانید ، مانند ایستگاه مترو پلوشاد Revolyutsii ، چهره های یک مرزبان با یک سگ وجود دارد. من خودم وقتی در م instسسه مشغول تحصیل بودم ، دائماً بینی سگ را می مالیدم تا “A” بگیرم.

– آیا در حال حاضر ایده ای در مورد شکل ظاهری این بنای یادبود دارید؟

در ابتدا می خواستم ولادیمیر آبراموویچ در قالب رفیق ساخوف با گل میخ ظاهر شود. اما بعداً ، به چند دلیل ، آن را رد کردم. هنرمندی به این بزرگی را نمی توان به یک نقش ، حتی مشهورترین نقش محدود کرد. درست نیست.

ما دو طرح کار خواهیم کرد. اما توسعه جدی را فقط پس از اینکه مکانی به ما داده شد آغاز خواهیم کرد – اکنون در مرحله تأیید است. اگر مکان مورد توافق قرار نگیرد و در عوض چیزی ارائه نشود ، دیگر حرفی برای گفتن نیست. اتکا به طرح موجود هیچ فایده ای ندارد – این یک شکل انتزاعی است که هنگام ارائه مدارک برای تأیید توسط مجسمه ساز برای علامت گذاری بنای یادبود در کتابچه ساخته شده است.

– شما با حملات گروه منفی از مردم روبرو شده اید که به طور جدی مخالف نصب بنای یادبود اتوش هستند. بسیاری از ادعاهای آنها اصلاً هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد. با این وجود ، آنها ، به عنوان ساکنان منطقه ، همچنین می توانند نظر خود را بیان کنند و از این طریق بر تصمیم کمیسیون هنر یادبود دومای شهر مسکو تأثیر بگذارند.

باید درک کرد که مخالفان بنای یادبود فقط گروهی از مردم هستند ، نه همه ساکنان. ما معتقدیم هرچه بلندتر جیغ بزنید ، حق شما بیشتر می شود. ما سعی می کنیم فریاد نزنیم ، همه کارها را طبق قانون انجام می دهیم. اتفاقاً ، در شبکه های اجتماعی از افرادی پیام می گیرم که حتی می خواهند یک بنای یادبود در نزدیکی خانه های خود برپا کنند: “ما از داشتن چنین محله ای بسیار خوشحال خواهیم شد!”

آدرس اختلاف







ما متهم شده ایم که گویا قصد داریم حیاط خانه ای در نزدیکی زیر بنای یادبود را بتن ریزی کنیم. اما مکان مجسمه سازی اصلاً محوطه حیاط نیست ، یک خیابان است. خانه این “وصله” انتهای لب به لب است. این بنای یادبود حتی از پنجره ها قابل مشاهده نخواهد بود. این خانه دارای حصار چدنی است ، سپس یک چمن وجود دارد و فقط در پشت چمن یک بنای یادبود وجود دارد.

اتهاماتی وجود داشت که ما از بودجه شهر برای برپایی بنای یادبود پول می گرفتیم. این به هیچ وجه درست نیست – ما یک سکه پول بودجه نمی خواهیم (طبق تحریریه ، طبق برآورد ، بنای یادبود 6 میلیون هزینه دارد – یادداشت نویسنده). جامعه یهودی Maryinoroshchinskaya مسکو متعهد می شود پروژه را تأمین مالی کند – این در تمام اسناد ذکر شده است. این بنای یادبود به عنوان هدیه به شهر تقدیم خواهد شد – بودجه ای متضرر نخواهد شد.

شخصی تقاضا می کند که این بنای تاریخی زودتر از 10 سال پس از مرگ برپا شود … اما اصلاً چنین استانداردی برای بناهای تاریخی وجود ندارد. اما درک این نکته نیز مهم است که من به هیچ وجه تصمیم نگرفتم که خاطره شوهرم را برنز جاودانه کنم. ما یک تاریخ بسیار مهم پیش رو داریم – صدمین سالگرد تولد ولادیمیر آبراموویچ. این همان چیزی است که ما از آن شروع می کنیم.