تاجیکستان برای شرکت در مجمع توسعه تجارت آسیای میانه – اوستا

تاجیکستان برای شرکت در مجمع توسعه تجارت آسیای میانه

16 نوامبر 2020 ، ساعت 14:09

اوستا Tj | 16.11.2020 | آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) امروز ، 16 نوامبر ، دهمین مجمع سالانه تجارت آسیای میانه ، یک رویداد بین المللی برای ارتقا تجارت منطقه ای در آسیای میانه و فراتر از آن ، افتتاح می شود.

طبق گفته سفارت ایالات متحده در دوشنبه ، 100 سخنران و 4000 شرکت کننده از 39 کشور از جمله افغانستان ، انگلیس ، آلمان ، جورجیا ، قزاقستان ، قرقیزستان ، لتونی ، لیتوانی ، امارات متحده عربی ، روسیه ، ایالات متحده ، تاجیکستان شرکت خود را در این مجمع پنج روزه اعلام کردند. ترکیه ، ترکمنستان ، اوکراین و ازبکستان.

در این سال ، موضوع مجمع “آسیای مرکزی – توسعه و شکوفایی” به بررسی روندهای جدید و واکنش های بازار در آسیای مرکزی در طی بهبود اقتصادی از COVID-19 اختصاص یافته است. این رویداد مجازی را می توان در سیستم عامل های مختلف آنلاین دنبال کرد: بزرگنمایی ، Facebook Live و YouTube. مجمع تجارت ، متخصصان ، نوآوران و تجار بین المللی و محلی را گرد هم خواهد آورد تا ارتباطاتی را كه در توسعه تجارت در آسیای میانه نقش مهمی دارند گسترش دهد.

شرکت کنندگان می توانند به جلسات آنلاین تعاملی متصل شوند و در بحث های مربوط به انطباق منابع منطقه ای در زمینه همه گیری COVID-19 ، ترمیم گردشگری در آسیای میانه ، توسعه بازار برق منطقه ای ، مشکلات و فرصت های بازار تجارت آنلاین منطقه ای ، ایجاد مشارکت های عمومی و خصوصی شرکت کنند. کارآفرینی زنان منطقه ای و غیره

علاوه بر این ، در طی این مجمع ، مذاکرات آنلاین بین بیش از 20 تولیدکننده محصولات میوه و سبزیجات از قزاقستان ، جمهوری قرقیزستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان و ازبکستان با شرکای بالقوه در سراسر منطقه و فراتر از آن در چارچوب فروم خرده فروشی مجازی جهان تجارت انجام خواهد شد.

طی یک دهه گذشته ، مجمع تجارت آسیای میانه بیش از 5000 مقام دولتی ، کارآفرین و رهبر افکار را از بیش از 30 کشور جهان گرد هم آورده است تا در مورد روندهای جدید ، تبادل ایده ، گسترش ارتباطات و تجارت اطلاعات کسب کنند.

طی یک دهه گذشته ، تجارت بین کشورهای آسیای میانه بیش از دو برابر شده و سالانه حدود 6 میلیارد دلار بوده است.