تاجیکستان در جلسه شورای همکاری فرهنگی کشورهای CIS – اوستا شرکت کرد

تاجیکستان در جلسه شورای همکاری فرهنگی کشورهای CIS شرکت کرد

19 نوامبر 2020 ، ساعت 12:21

اوستا Tj | 19/11/2020 | روز قبل ، جلسه شورای همکاری فرهنگی کشورهای عضو کشورهای مشترک المنافع از طریق کنفرانس ویدیویی برگزار شد.

به گفته سرویس مطبوعاتی کمیته اجرایی CIS ، نمایندگان تاجیکستان ، ازبکستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، آذربایجان ، ارمنستان ، بلاروس ، مولداوی ، روسیه ، ترکمنستان ، کمیته اجرایی CIS و دیگران در این نشست شرکت کردند.

اعضای شورا اطلاعاتی در مورد سیاست دولت در زمینه فرهنگ در ازبکستان شنیدند ، خلاصه ای از نتایج اجرای اقدامات اصلی همکاری در زمینه فرهنگ برای 2016-2020 ، در مورد اجرای یک سند مشابه طراحی شده برای 2021-2025 و همچنین تهیه پیش نویس برنامه اقدام اختصاص یافته به سال هنرهای مردمی و میراث فرهنگی ، که قرار است در CIS در سال 2022 اعلام شود.

نمایندگان کشورهای مشترک المنافع با در نظر گرفتن شرایط ناشی از همه گیری ، اجرای “Shymkent – پایتخت فرهنگی مشترک المنافع 2020” را ارزیابی مثبت کردند. در سال 2021 ، دوشنبه از وضعیت “پایتخت فرهنگی مشترک المنافع” عبور خواهد کرد.

شرکت کنندگان در این نشست به طور کلی پروژه های مفهوم موزه مجازی میراث فرهنگی کشورهای CIS و طرح اقدامات اصلی ایجاد و توسعه موزه مجازی را تصویب کردند ، زیرا تصمیم به تهیه پیش نویس آیین نامه موزه گرفته شده است. اشاره شد که در وب سایت کمیته اجرایی مشترک المنافع ، بر اساس پیشنهادات ایالت ها ، یک صفحه (بخش) ایجاد شده است – فهرست نویس موزه هایی که نمایشگاه های مجازی بر روی منابع وب خود دارند (cis.minsk.by/museums).

علاوه بر این ، اعضای شورا موارد همکاری بین المللی دانشگاههای هنری کشورهای عضو CIS ، همکاری در زمینه حفظ و احیای میراث مکتوب ، رواج فرهنگهای ملی و تعدادی از موارد دیگر را مورد بررسی قرار دادند.

مقرر شد جلسه بعدی شورای همکاری فرهنگی کشورهای مشترک المنافع در سال 2021 در جمهوری بلاروس به عنوان بخشی از ریاست آن در کشورهای مستقل مشترک المنافع برگزار شود.