تبادل تجربیات تاجیکستان و داغستان در زمینه کشاورزی – اخبار تاجیکستان

دولت شوخ گلماخمدزودا سفیر تاجیکستان در روسیه و سرگئی ملیکوف رئیس داغستان بر گسترش همکاری های بین منطقه ای در زمینه های تجاری، اقتصادی و آموزشی توافق کردند. به گزارش تاس، طرفین در مورد چشم انداز ایجاد سرمایه گذاری مشترک و برگزاری رویدادهای ورزشی مشترک گفتگو کردند.

ما علاقه مند به ایجاد روابط تجاری و اقتصادی از جمله ایجاد سرمایه گذاری های مشترک با تجار داغستانی هستیم. سفیر کشورمان در سفر کاری خود به داغستان گفت: سال گذشته حجم مبادلات تجاری بین دو کشور به 700 میلیون دلار رسید.

طرفین علاوه بر تبادل کالا، بر همکاری در زمینه آموزش نیز توافق کردند.

«مهمترین مسئله آموزش است. من بسیار سپاسگزارم که تعداد زیادی از دانشجویان کشورمان در دانشگاه های مختلف روسیه تحصیل می کنند. در مجموع بیش از 30 هزار نفر از جمله در دانشگاه دولتی داغستان تحصیل می کنند.

به گفته ملیکوف، منطقه همکاری امیدوارکننده با همه کشورهای منطقه آسیای مرکزی از جمله تاجیکستان را در نظر دارد. رئیس داغستان از سفیر برای تبادل تجربیات در زمینه کشاورزی از جمله پرورش گوسفند و زراعت پنبه دعوت کرد. علاوه بر این، طرفین برای ایجاد روابط ورزشی به توافق رسیدند.

“البته، ما همچنین می توانیم از طریق مخاطبین در ورزش به هم متصل شویم. رئیس منطقه گفت: علاقه مند به برگزاری مسابقات مشترک هستیم.